استان ها

قصه پرغصه از زندگی مخاطره‌آمیز پاکبان‌های مشهد

ایران تودی خراسان رضوی/ مرتضی یگانه; پس از درگذشت «محسن بهامین» پاکبان در مشهدی در ماه‌های اخیر، حفظ و تأمین جان دستگاه‌های خدمات‌رسان شهری به‌ویژه در پاکبان، به موضوعی اساسی در چالش‌های مدیریت شهری تبدیل شده است.

آیا وظیفه شما جارو زدن جاده های ماشین در پاک است؟

سیدعبدالله ارجعی شهردار مشهد مقدس با ابراز تأسف از اتفاقات پس از فوت یک پاکبان، تلاش کرد پس از تصادف در پاکبان، مسئولیت را به خودرویی که سر جایش نبود، واگذار کند، اما سؤال اصلی این است که آیا پاک باید باشد. راه ها و مسیرهای اصلی که در نهایت منجر به تصادف و مرگ می شود؟

شهردار مشهد همچنین عنوان می کند که قصد دارد لایحه حمایت از خانواده های بازماندگان این گونه حوادث را تدوین و به شورای شهر ارائه کند اما هنوز از مفاد و جزئیات این لایحه اطلاعی در دست نیست.

نکته قابل توجه در اظهارات شهردار مشهد این است که تمام مقدسین شهر مجهز به دستگاه هشدار دهنده هستند با تاکید بر اینکه «خود ایشان موقعیت مقدسین را بررسی کردند و مشاهده کردند که مقدسین دارای چرم، کلاه ایمنی و چراغ جلو هستند». در محل کار.

تصاویری از وضعیت مشهدی ها در 45 روز گذشته در 7 منطقه شهری در بیش از 20 جاده اصلی و بلوار نشان می دهد که برخلاف آنچه گفته شد، اظهارات زیادی مبنی بر تجهیز خدایان به تجهیزات ایمنی غیرواقعی و جایگاه خدایی وجود دارد. توسط شهردار از شرایط ناامن عبور می کند.

توجه نکردن شهردار مشهد به هشدارها مبنی بر اهمیت نظارت بر رفتار کارآفرینان در خدمات شهری، شرایطی را به وجود آورده است که اکثر نظافتچیان شهر هنگام تحویل از سر و صدای پشت سر خود هراس دارند. فعالیت ها.

برخی از پیمانکاران تجهیزات را تهیه می کنند. ما استفاده نمی کنیم

برخی از نظافتچی‌ها که دستگاه هشداردهنده نداشتند، نقص را اینگونه توضیح دادند: «زمانی که پیمانکار تجهیزات را به ما تحویل می‌دهد، اعلام می‌کند که در صورت خرابی یا خرابی، تجهیزات باید دوباره از جیب خودش ارسال شود.» .

پاکبانه از بی کیفیتی وسایل گلایه می کند و می گوید وقتی باران می بارد و رانندگان منطقه را خوب نمی بینند، فکر می کنم اگر از چراغ جلو یا چراغ قوه استفاده کنم آنها را می سوزاند و باید پول بدهم. حقوقی که دریافت می کنم هزینه ها را جبران می کند، بنابراین ترجیح می دهم از لامپ استفاده نکنم.

اجبار مقدسین توسط برخی از طرفین متعاهد، عامل حوادثی است که پس از ظهور خانواده متوفی، به نحوی بر مدیریت شهری، سایر مقدسین و عموم مردم تأثیر می گذارد.

دومین جنبه ای که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، حرکت مسیرهای میانی بلوارهای اصلی است. به اجبار پیمانکار، فاجعه در صورت بروز حادثه هزینه های سنگین و جبران ناپذیری را به مدیریت شهری تحمیل می کند.

وی ماندن در وسط بلوارهای اصلی را اقدامی بسیار خطرناک در پاکبان دانست و گفت: آیا مدیران شهرداری فکر می کنند پاکبانی ها چراغ برق هستند که با اتصال چند چراغ چشمک زن آنها را به وسط بلوارها می فرستند؟

پاکبانی بیان می کند: برخی از پیمانکاران هنگام بردن خودروی مکانیزه به معابر اصلی، جارو را بالا نگه می دارند تا از استهلاک خودرو کاسته شود و بدون انجام کاری، تنها مسیر را طی کرده و در نهایت زمان حضور را ثبت می کنند.

نکته این است که صبح که ماشین مکانیزه می شود، اگر در وسط بلوار و مسیر خاک و خاشاک باشد، جمع آوری و پاکسازی مسیر، متقیان را مجبور می کند; اقدامی که کارآفرین زمانی که از پاکبان سرپیچی می کند و امتناع می کند با آن روبه رو می شود، مانند «اگر این کار را نکردی، لباس بپوش و به خانه برو».

بررسی وظایف محوله به قراردادهای خدمات شهری در شهرداری مشهد

ماه‌هاست که گزارش‌هایی مبنی بر مشکلات عملکردی برخی از پیمانکاران خدمات شهری منتشر شده است. در یک مورد، یک پیمانکار یک پاکبان را به دلیل اینکه فیش حقوقی خود را در فضای مجازی منتشر کرده بود، اخراج کرد اما در نهایت به درخواست فرمانداری منطقه پاکبان به کار بازگشت.

بسیاری از کسانی که این اطلاعات را به ما رساندند، نگران افشای اطلاعات خود بودند و می گفتند که پیمانکار به راحتی ما را اخراج می کند و صدای ما به هیچکس در شهر نمی رسد، بنابراین باید سکوت کرده و شرایط فعلی را تحمل کنیم. .

اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم باید از خود بپرسند که چرا بسیاری از نیروهای شاغل در بدنه شهرداری مشهد از بیان مشکلات (کارآفرینی) خود به مدیران ارشد هراس دارند و بدانند که اگر مشکل را بیان می کنند و برای رفع آن تلاش می کنند. آیا این مسیرها سیستم را دفع می کنند؟

یکی از متقیان در این خصوص گفت: اگر در کارم امنیت محل کارم را احساس می کردم خیلی زودتر به برخی اتفاقات اعتراض می کردم اما به دلیل نبود ایمنی در کار نمی توانستیم اعتراض و انتقاد کنیم. .

تکلیف وعده ها چه شد؟

وی در ویدئویی که 61 روز پیش در فضای مجازی توسط شهردار مشهد منتشر شد، درباره درگذشت محسن باهام با مردم و مردم صحبت کرد و گفت: برای حل مشکل باید کار به اشتراک گذاشته شود، مثلاً: «بیشتر همکاران من (شما کودکان) در حال رانندگی»

ارجایی همچنین در این مقاله می‌گوید: «شهرداری مشهد در پاکبانان و سایر نیروهای شهرداری به تجهیزات امنیتی کامل مجهز می‌شوند، تلاش برای مکانیزه کردن فعالیت‌های شبانه و لایحه حمایت از خانواده‌های جانباختگان به شورا تقدیم می‌شود». قول هایی که ممکن است بیش از 2 ماه پس از ارائه برای ارزیابی صحت آنها توسط شهردار بررسی شود.

عجیب ترین نکته در مورد پاکبان این بود که در غیاب نظارت بر دستورات نامنظم پیمانکاران، با یکی از همکارانم به توافق رسیدیم که در صورت بروز حادثه حقیقت را به همه ما بگوییم و اجازه ندهیم خون بریزد. به کسی که پایمال می شود

48