عمومی

فیروزه پس از اطلاع از متاهل بودن نامزدش، خودکشی کرد

فیروزه پس از چندین ماه مراجعه به شرکت هواپیمایی که وی سرپرستی آن را بر عهده داشت با رامین آشنا شد و فیروزه موضوع را به رامی گزارش داد و چند روز بعد زوج سالخورده به محل کار فیروزه رفتند و خود را به عنوان پدر و مادر رامی معرفی کردند و سوالاتی پرسیدند. فیروزه برای در میان گذاشتن مشکل فیروزه با خانواده اش او را به شام ​​دعوت می کند تا بیشتر با او آشنا شود.

پس از اینکه خانواده ها از رابطه این زوج مطلع شدند، قرار شد آنها برای آشنایی بیشتر و آماده شدن برای ازدواج، چند ماه با هم رابطه داشته باشند.

چند ماه بعد خانواده فیروزه از دخترانشان خواستند در مورد ملاقات رسمی و سایر تشریفات با رامین صحبت کنند. رامین مشکل را به والدین فیروزه اطلاع می دهد که دو هفته طول می کشد و از وضعیت مناسب اطمینان حاصل می شود.

مادر فیروزه ای: بیش از دو هفته و دو ماه بود که رامین کمتر و کمتر می شد که رامین به خانه ما می رفت و فیروزه اغلب تا نیمه شب از خانه بیرون می رفت و هر بار که زنگ می زد می گفت رامین هست، من و پدرش مخالفیم. ادامه این شکل از رابطه، این دختر مخالف باید به طور خلاصه به پدرم و وضعیت پدر بگویم که فیروزا حق ادامه رابطه را ندارد مگر اینکه خانواده رامی تا یک ماه آینده او را پیشنهاد و منصوب کنند. شوهرم بدون اطلاع فیروزا به من گفت همان شب به دفتر رامی بروم و مستقیم با او صحبت کنم… پسری پنج شش ساله را دیدم و فکر کردم: “خانم جوان خواهر رامی است. من نمی دانم. برای ازدواج باید از شهرستان بیایم و با رامین صحبت کنیم.»،هنوز چند قدمی با آژانس فاصله نداشتم که یه فکری به ذهنم رسید… آژانس دو ساعت تعطیل بود و من و رامین کلی خوش گذشت تا اینکه دختر و دختر آژانس رو ترک کردند تا بفهمن رامی کجا زندگی میکنه و کاری که او قرار بود انجام دهد من تحقیقات محلی را تماشا کردم، شبی که فیروز زودتر از شب قبل به خانه آمد و به من گفت که خانواده رامی از شهر آمده اند، خیالم راحت شد که حدس من درست بود، وظیفه داشتم از همسایه ها و کسبه محلی تحقیق کنم. ..

تفاوت آدرس آگهی فیروزا با جایی که مادرش فکر می کرد رامی زندگی می کند باعث نگرانی و شک او شد. وقتی از مادر فیروزا پرسیده شد، اهالی و تاجران محل گفتند که فرد مورد نظر او مردی متاهل و دارای یک دختر است!!مادر فیروزه بلافاصله به محله ای که فیروزا به عنوان محل سکونت رامی معرفی کرده بود، رفت، هیچ یک از اهالی این کار را نکردند. رامی را بشناسید!

مادر فیروزا با اشتیاق و سوال زیاد به خانه می رود و قبل از آمدن به خانه از فیروزه مرخصی می گیرد و او را صدا می زند که هر چه زودتر به خانه بیاید و او و رامین در لابی ساختمانی که رامی وارد آن شده است. آن روز با همسر و دخترش

سرپرست می پرسد چرا مادر و دختر همزمان در لابی ساختمان هستند، خاطرنشان می کند که معمولاً مادر و پدر همزمان با سرویس نوزاد می آیند که نشان دهنده وجود آسانسور است. دکمه به عنوان علامت تایید فعال می شود.

پلیس 110 گزارش ارائه می کند: پس از گشت زني در خيابان 2 براي تماس با فيروزه … الف وارد ساختمان شد و خانم مدعي است كه آقاي رامين … چند ماه پيش به همراه پدر و مادرش به خانه اش رفته است. خانواده اش در سفر بودند، او هم به خانه رامین بیگ در خیابان سخوتی 14 سر زد.

رامین معالم … علاوه بر تکذیب گفته های فیروز خانم می گوید که من هرگز این خانم را ندیده ام و از او خبر نداشته و هرگز در خیابان نبوده ام که فیروز خانم … علاوه بر این، پدرش را اعلام می کند. و با اشاره به زنی که مادرش فوت کرده و دختری پنج شش ساله در لابی ساختمان دارد، اعلام می کند که زن و فرزند دارد!

در طول راه مادر و دختر در سکوت اشک ریختند تا به خانه رسیدند.

پدرفیرزه: آن شب فیروزا زودتر از همیشه به اتاق خواب رفت و من به مادرش گفتم که بهتر است زود بخوابم، بلند شدم تا آن را بگیرم و با شنیدن ناله فیروزه ای از اتاق به همسرم زنگ زدم. ..

با صدای فریادهای مادر فیروزا وارد اتاق خواب شدم و با دیدن بسته های خالی قرص در خون کنار تخت غش کردم.

پزشکی قانونی علاوه بر تایید علت مرگ بر اثر خودکشی، گفت: بر خلاف گفته والدین متوفی، متوفی باکره نبوده و زمان تخمینی سقط جنین کمتر از یک ماه بوده است.رامین بر اساس ماده 658 قانون مجازات اسلامی به زنا و محرومیت از باکرگی متهم شد که این دروغ توسط والدین رامی فاش شد و این نکته مبهم در ادعای پدر فیروزا بود. انسان نوشیدنی دیگری را با محلول کشنده مسموم می کند، هرکس مشروبات الکلی را به قصد کشتن دیگری مسموم کرده باشد، قاتل علت و معلولی است و بر اساس قواعد علت و معلولی مستحق مجازات است. (اگرچه رفتار رامی باعث آسیب روحی به فیروزه شد.) وقت آن رسیده است که سیاست جنایی کشور به این موضوع بپردازد و راهکار مناسبی برای مقابله با چنین رفتاری در نظر بگیرد.

شرح:
ماده 658 قانون مجازات اسلامی مقرر می دارد که وقتی مردی غیر از شوهر زن را از باکرگی محروم کند به زن مهریه می دهند.

حکم یکی از قواعد فقهی در قانون مجازات اسلامی در مورد قتل عمد (مواد ۶۲۳ و ۶۲۴) و سقط جنین (مواد ۶۱۶) و فصل ششم مواد ۴۹۲ تا ۵۳۶ ق.م.ا می باشد. ، نمونه هایی از تسلط نظم در جرم و جنایت.

* وکیل