ورزشی

فرانسه/ نبرد ستاره ها برای فتح ستاره سوم

به گزارش آیدین نیوز، آخرین بازی مسابقات قهرمانی جهان که در سال 2022 در قطر برگزار می شود، امشب برگزار می شود. پرونده بازی های ملی یک ماه است که بسته شده و همه دنیا منتظرند ببینند کدام تیم جهان را فتح می کند و جام طلا را بالای سر می برد.

* جنگ جهانی برای هت تریک

از ساعت 18:30 عصر امروز تیم های ملی فرانسه و تیم ملی آرژانتین در ورزشگاه «لوسیل» به مصاف یکدیگر خواهند رفت. رویارویی هیجان انگیز و غیرمنتظره ای که میلیون ها نفر را به تماشای رویارویی جذاب امباپه و مسی بر تلویزیون واداشت.

فرانسه و آرژانتین هر کدام دو بار قهرمان جام جهانی شده اند و هر تیمی که قهرمان شود ستاره سوم را بر روی پیراهن خود خواهد داشت.

آخرین دیدار آنها در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2018 روسیه است. جایی که دوستانش، از جمله مسی و خورخه سامپائولی، مقابل فرانسه قهرمان زانو می زنند و نمایش خوبی از خود نشان نمی دهند.

از آن زمان، چیزهای زیادی در آرژانتین تغییر کرده است و آلبی سلسته تنها 3 بازیکن از این تیم دارد. مسی، دی ماریا و نیکلاس اوتامندی تنها بازیکنانی هستند که در جام جهانی 2018 مقابل فرانسه حضور دارند و این قابل انتظار است زیرا تیم لیونل اسکالونی عملکرد خوبی را در برابر فرانسه پر ستاره انجام داد.

پوگبا و کانته در فرانسه غایب هستند، اما بازیکنی مانند شومانی حضور او را نامرئی کرده است و فرانسه همچنان روی کاغذ به عنوان تیمی قدرتمند شناخته می شود.

فرانسه؛ ترکیبی برای ساختن تاریخ؛ ایده دشا برای شکست دادن مسی!

فرانسه قوی ترین عملکرد ممکن خود را در این جام به نمایش گذاشت. دشان مثل همیشه گل زد و سعی کرد با تفکری «عمل گرا یا عمل گرا» از دروازه محافظت کند. در مقابل انگلیس، شومانی با یک ضربه عالی گلزنی کرد و به عقب کشیده شد تا انگلیس صاحب توپ و زمین شود. پس از دریافت گل تساوی، او پس از مدت کوتاهی توانست دوباره گلزنی کند و نشان داد که چقدر می تواند از قدرت وینگرهای خود و توانایی برتر گلزنی ژیرو برای تغییر نتیجه به نفع خود استفاده کند.

فرانسه در این جام جهانی فقط در بازی با تونس شکست خورد که بازی تشریفاتی محسوب می شد. آنها با درخشش امباپه و ژیرو همیشه به عنوان بهترین تیم در زمین شناخته شده اند و اکنون مصمم هستند یک بار دیگر مسی را در جام جهانی شکست دهند.

اگرچه ژیرو به عنوان یکی از مهم ترین گلزنان فرانسه در جام حذفی شناخته می شود و به عنوان رکورددار گلزن تاریخ فرانسه شناخته می شود، اما برخی رسانه ها مدعی شدند که دشان برنامه ویژه ای علیه دوستان مسی داشته و تصمیم گرفته ژیرو را روی نیمکت نگه دارد و از امباپه به عنوان گلزن استفاده کند. مهاجم هدف . مارکوس تورام که مقابل مراکش کند نیز خوب بازی کرد، جانشین امباپه در جناحین خواهد شد و فرانسه می تواند از سرعت امباپه در ضدحمله استفاده کند.

نقش شومانی در بازی امشب بسیار مهم خواهد بود و خیلی ها پیشنهاد داده اند که دشان از یوسف فوفانا در میانه میدان استفاده کند.

معلوم نیست ابراهیم کونته که مقابل مراکش نمایش فوق العاده ای داشت به دلیل سرماخوردگی در ترکیب تیم قرار می گیرد یا خیر. با این حال، فرانسه ستاره های زیادی روی نیمکت دارد و می تواند از واران و اوپامکانو در وسط استفاده کند.

نکته مهم دیگر در مورد فرانسه این است که آنها می توانند سومین تیمی شوند که در جام جهانی تاریخ ساز شده و از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند. ایتالیا و برزیل پیش از این دو قهرمانی متوالی در جام جهانی را کسب کرده اند و باید دید امباپه و همراهی هم می توانند رکورد پله را بشکنند یا خیر.

دشان همچنین ممکن است تنها فردی در تاریخ فوتبال باشد که به عنوان بازیکن قهرمان جهان شده و تیمش را برای فتح دو بار جهان هدایت کرده است.

در بازی فردا خبری از کریم بنزما نیست. او که باید به تیم ملی فرانسه بپیوندد به دلایلی در جمع خروس ها نخواهد بود.

آرژانتین - فرانسه/ نبرد ستارگان برای فتح ستاره سوم

آرژانتین؛ همه چیز برای مسی!

این شعار بازیکنان و مردم آرژانتین است. همه برای مسی و افتخار او بازی می کنند. در منطقه مختلط بین آرژانتین و کرواسی، یک خبرنگار آرژانتینی به لئو گفته یک ملت: مهم نیست در فینال چه اتفاقی می افتد. تو در قلب همه مردم آرژانتین هستی و همه پیراهن تو را می پوشند.

مسی امشب برای تنها جام کسب نشده اش تلاش می کند. به گفته برخی کارشناسان، جام فاصله بین یکی از بهترین بازیکنان تاریخ تا عنوان بهترین بازیکن تاریخ است. او می تواند داستان پیچیده و پرفراز و نشیب خود را در جام جهانی به بهترین شکل ممکن به پایان برساند. از مردی که باید مرد مارادونا می شد اما با 4 گل خجالت کشید تا کاپیتان فعلاً همه بازی می کنند.

آرژانتین مثل سال های قبل نیست. مثل جام جهانی 2014 نیست. این آرژانتین متحدتر از آن چیزی است که فکر می کنید. شاید از سال 1990 حتی آرژانتین را در جام جهانی ندیده باشیم. پس باید منتظر ماند و دید که آیا مسی با ستاره های پیر و جوان آرژانتین می تواند رویای بزرگی را محقق کند یا خیر؟

در این جام آرژانتین در اولین بازی مقابل عربستان شکست خورد اما پس از آن به موفقیت های بزرگی دست یافت و در تمامی رقابت ها پیروز شد. او البته در بازی با استرالیا و هلند مشکلات زیادی داشت اما توانست با چهره هایی چون امیلیانو مارتینز و انزو فرناندز راه خوشبختی را طی کند.

حالا آلبی سلسته نیز امیدوار است که پس از 36 سال جام بزرگ را به بوئنوس آیرس برساند و با تکیه بر دروازه بان به ظاهر جنگنده خود اوتامندی، دی پل، انزو فرناندز، الکسیس مک آلیستر و مهمتر از همه جولیان آلوارز، یک ملت را خوشحال کند. .

آرژانتین - فرانسه/ نبرد ستارگان برای فتح ستاره سوم

احتمال ادغام آرژانتین و فرانسه

آرژانتین (3-3-4): امی مارتینز مولینا، رومرو، اوتامندی، آکونیا دی پل، انزو فرناندز، مک آلیستر دی ماریا، مسی، آلوارز
فرانسه (3-3-4): لوریس کونته، واران، اوپامکانو، تئو هرناندز گریزمان، سوامنی، رابیو دمبله، امباپه، مارکوس تورام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان