استان ها

غربالگری شنوایی بیش از ۸۸ هزار نوزاد خوزستانی در سال گذشته  

ایران تودی/ خوزستان رئیس اداره کل بهزیستی خوزستان از غربالگری شنوایی بیش از 88 هزار نوزاد خوزستانی در سال گذشته خبر داد.

مهران کریمیان در نشست تخصصی بهبود روند غربالگری شنوایی نوزادان که امروز (14 اردیبهشت) برگزار شد، این سد دریافت: سال گذشته 88 هزار و 474 نوزاد مورد آزمایش شنوایی قرار گرفتند که از این تعداد 175 نوزاد ناشنوا به طور قطعی شناسایی شدند.

به گزارش ایران تودی، به نقل از بهزیستی خوزستان، گروه غربالگری شنوایی بهزیستی در تمامی بیمارستان‌های استان خوزستان حضور دارد و افزود: در حال حاضر 35 دستگاه شنوایی سنج در 43 مرکز غربالگری نوزادان در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی با 42 دستگاه غربالگری در حال انجام است. “فعالیت ها.

کریمیان تاکید کرد: شناسایی، بررسی و مداخله در انواع کم شنوایی در کودکان قبل از ورود به مدرسه می تواند اثرات مخرب این آسیب را بر گفتار، زبان، تحصیل و رشد اجتماعی و روانی به حداقل برساند. ادامه: 8 دستگاه غربالگری کودکان سال گذشته نزدیک به 7000 کودک در سال گذشته مورد آزمایش قرار گرفتند.

وی بیان کرد: ارائه وسایل کمک توانبخشی برای ناشنوایان شامل سمعک، قطعات سمعک، پرداخت هزینه پشتیبانی کاشت حلزون شنوایی، پرداخت هزینه تعمیر و تعویض سمعک، خدمات توانبخشی برای افراد کم شنوایی در مراکز خانواده و ناشنوایان و کم شنوایان. فرزندان. از جمله آموزش شنوایی، گفتار درمانی و …، پرداخت مستمری، پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانشجویی و دانشجویی از دیگر خدمات رفاهی به ناشنوایان استان است.

دکتر نادر ساکی رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی خوزستان وی با ارائه گزارشی از فعالیت مرکز کاشت حلزون خوزستان و بنیاد بخش گفت: از سال 92 تاکنون 783 نفر در خوزستان کاشت حلزون شنوایی انجام داده اند که بیش از 110 نفر در سال 1400 بوده است.

وی افزود: اکثر نوزادان شنوایی طبیعی دارند، اما به طور متوسط ​​از هر هزار تا هزار کودک، یک کودک درجاتی از کم شنوایی دارد که می توان از طریق غربالگری شنوایی در ماه اول تولد، از نوزادان جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه دوران طلایی غربالگری و شناسایی کم شنوایی شدید در نوزادان قبل از یک ماهگی است، افزود: درک شنوایی در یادگیری زبان و رشد مغز کودکان اهمیت ویژه ای دارد، بنابراین اندازه گیری شنوایی کودک ضروری است. بنابراین نوزادان کم شنوایی باید قبل از یک ماهگی، با تشخیص قطعی تا 3 ماهگی و مداخلات درمانی قبل از 6 ماهگی غربالگری شوند.

سید مهرداد موسوی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان وی با اعلام آمادگی استاندار برای بهبود روند غربالگری تا کاشت حلزون شنوایی گفت: درج گواهی غربالگری شنوایی در شناسنامه نوزاد و تامین اعتبار برای انجام فعالیت های تحقیقاتی برای تسریع غربالگری و کاهش آسیب شنوایی شامل اقداماتی است که در آینده انجام می شود. جلسات

کاشت حلزون یک فناوری پیشرفته است که برای کودکانی که نمی توانند با سمعک بشنوند، شنوایی ایجاد می کند.

این ابزار در صورتی که مراحل توانبخشی قبل و بعد از عمل به خوبی انجام شود، منجر به رشد مهارت های گفتاری و زبانی، آموزش مفاهیم و درک مطلب می شود و شانس حضور در یک جامعه موثر و موفق را افزایش می دهد.

انتهای پیام/