استان ها

عملکرد دولت تدبیر و امید در جزیره قشم

به گزارش ایران تودی قشم ، مرتضی شیخ زاده در مراسم افتتاحیه پروژه فیبر نوری دریایی در قشم در جزایر خلیج فارس اقدامات انجام شده توسط دولت تدبیر و امید در منطقه آزاد قشم را ارائه داد.
وی با اشاره به اقدامات خوبی که در زمینه گردشگری قشم در سال های اخیر انجام شده است ، افزود: در ابتدای دولت ، جزیره قشم 2 هزار و 904 تخت برای اسکان مسافران و گردشگران داشت که قرار است امروز به 10 هزار و 200 تخت افزایش یابد. رسیده است.
معاون وزیر فرهنگ ، امور اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه در آغاز دولت یازدهم قشم بزرگترین ژئوپارک در خاورمیانه و شمال آفریقا بود و خاطرنشان کرد ژئوپارک جهانی قشم تنها ژئوپارک جهانی در کشور و فارس است منطقه خلیج فارس و یکی از حسابرسان آینده جهان.
شیخ زاده با اشاره به اینکه در زمینه اجتماعی در منطقه آزاد قشم عملکرد بسیار خوبی داشته اند ، ادامه داد: اقدامات خوبی برای مقابله با بحران تاج قشم و تعامل آن با حوزه اجتماعی و دادگستری ، شرایط و هدف در دست بررسی است. ما قصد داریم با ایجاد عدالت ترمیمی جزیره قشم را به اولین جزیره تبدیل کنیم.
وی افزود: در زمینه ورزش و جوانان اقدامات منطقه آزاد قشم منجر به انتخاب نزدیک به 30 رئیس هیئت ورزشی ، آغاز مرحله جدید فعالیت ورزشی در این جزیره و حضور و درخشش ورزشکاران جزیره در مسابقات کشوری به زودی شده است. ولت
معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات بیش از 140 نرم افزار ، برنامه و مرکز داده در سالهای اخیر در منطقه آزاد قشم طراحی و راه اندازی شده است.
به گفته سجاده؛ با معرفی سیستم های مختلف اطلاعاتی ، می توانیم شاهد ایجاد شفافیت در بخشهای مختلف عمرانی ، اقتصادی و سازمانی منطقه آزاد قشم باشیم.
وی با اشاره به نامگذاری جزیره قشم به عنوان جزیره قرآن در دولت احتیاط و امید اظهار داشت: اقدامات قابل توجهی در زمینه فرهنگ و هنر در این منطقه انجام شده است و هم اکنون قشم در مرکز فرهنگی هنری مساجد کشور در رتبه پنجم قرار دارد.
معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با توجه به وجود 380 مسجد در جزیره قشم ، شرایط خاص را شرایط خاص و توانایی منحصر به فرد جوامع محلی برای مشارکت اجتماعی در تمام نقاط جزیره قشم دانست.
شیخ زاده با اشاره به وضعیت اشتغال زایی ویژه جزیره قشم در سالهای اخیر ، ادامه داد: نرخ بیکاری جزیره قشم در ابتدای دولت تدبیر و امید امروز به 4.2 درصد رسید و برنامه ریزی در زمینه های مختلف اقتصادی به ویژه شیلات ، و اگر ماهیگیران فصلی در آمار اشتغال در نظر گرفته شوند ، این نسبت به زیر 4 درصد می رسد.
وی در مورد فعالیت ها در جاده و منطقه ساخت و ساز جزیره قشم افزود: در منطقه ساخت و ساز ، در ابتدای دولت 10 کیلومتر بزرگراه و 100 کیلومتر راه آسفالته در جزیره قشم وجود داشت و این تعداد تا حد ورود به هر روستا خراب شده است. این جزیره کاملاً آسفالته است و تا به امروز شاهد 100 کیلومتر بزرگراه و بیش از 330 کیلومتر جاده آسفالته در این جزیره خواهیم بود.
معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: در شیلات ، مقدار 1400 هکتار زمین به ماهیگیران واگذار شده است که می توانند در امنیت غذایی جزیره قشم نقش داشته باشند و 1600 هکتار اضافی نیز در پایتخت برنامه ریزی شده است. فعالیت های تولیدی و اقتصادی به سرمایه گذاران سپرده شده است.
شیخ زاده خاطرنشان کرد: در حوزه های آب ، برق و امکانات اقدامات مختلفی بدون توقف در مناطق مختلف جزیره قشم در حال اجرا است که علاوه بر تأمین آب آشامیدنی قشم ، خدمات دیگری نیز ارائه می دهد.
وی ادامه داد: با توجه به موقعیت استراتژیک قشم در زمینه جذب و توسعه سرمایه گذاری و موقعیت ویژه آن در کشور ، ضریب امنیت سرمایه گذاری قشم در جهان با کمک شرکت ژاپنی نامورا به صورت B + ثابت شد که رئیس جمهور از این اقدام ویژه ابراز خرسندی کرد. است.
معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در زمینه استاندارد ، جزیره قشم امروز دارای دو نمایندگی در خارج از کشور است و آزمایشگاه استاندارد قشم تنها آزمایشگاه استاندارد حلال در کشور است در حالی که این آزمایشگاه دومین آزمایشگاه مسمومیت غذایی است. . کشور.
سرانجام ، شیخ زاده تأکید کرد که اقدامات زیرساختی اجرا شده در منطقه آزاد قشم در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات به پیشرفت پروژه ها و پروژه های موجود در زمینه های مختلف کمک زیادی می کند.

48