استان ها

عملکرد دستگاه‌ها و نهادها در دهه فجر امیدآفرین باشد

ایران تودی/خوزستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: دستگاه‌ها و نهادها باید عملکردشان امیدآفرین باشد و به صورت مستمر پای کار بوده و با کمک رسانه‌های استان دستاوردشان را به مردم ارایه دهند.

به گزارش ایران تودی، به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا کلاه‌کج در نشست با اصحاب رسانه با موضوع  کمیته رسانه دهه فجر انقلاب اسلامی که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد ضمن تبریک ایام مبارک ماه رجب بیان کرد:  امروز جنگ، جنگ‌ رسانه است و برای تقویت این حوزه باید نگاه جدی‌تری به مقوله رسانه‌ها داشته باشیم.

کلاه‌کج خاطرنشان کرد: رسانه نقش مهم و تأثیرگذاری در انعکاس رویدادها دارد و اگر اتفاق و حرکت مطلوبی بیفتد اما انعکاس رسانه ضعیف باشد این حرکت دیده نمی‌شود و برعکس آن نیز رسانه می‌تواند با انعکاس قوی اتفاق‌های کوچک را تاثیرگذار نشان دهد.

او  نقش دستگاه‌ها، شرکت‌ها و نهادها را در آبان دهه فجر مهم دانسته و اظهار کرد: دستگاه‌ها و نهادها باید عملکردشان امیدآفرین باشد و به صورت نوبتی پای کارآمده و دستاوردشان را به مردم ارایه دهند به ویژه دستگاه‌هایی که تاثیر مستقیم با مردم دارند و باید بتوانند با تولید محتوای مناسب و نماهنگ اصول هویت‌ساز انقلاب و جهاد تبیین را به تصویر بکشانند.  

مدیر کل ارشاد خوزستان یکی از راهکارهای پیشرو رسانه در دهه فجر را تشکیل اتاق خبر با حضور مدیران کلیدی عنوان کرد و گفت: اتاق خبر این اداره کل از زمان راه‌اندازی تاکنون توانسته در ارایه آمار و گزارش درست به مردم نقش مثبتی را ایفا کند و در همین راستا تشکیل این اتاق با موضوعات مشخص و هدفمند و با حضور مدیران کلیدی که با مردم ارتباط موثر دارند می‌تواند به خوبی خبرها را به مردم انعکاس دهد.

همچنین در این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا قربانی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: خداوند به برکت موالید ایام مبارک ماه رجب توفیق حرکت به انقلاب را کرامت دهد و قطعا دست خداوند و ائمه معصومین از آستانه انقلاب تا چهل‌وچهارمین سال که از آن می‌گذرد به پایداری و عظمت این انقلاب کمک کرده است.

قربانی یکی از ضعف‌ها در ضرورت دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن را گرفتار شدن در دام خودسانسوری دشمن بیان کرد و افزود: رعبی که دشمن با تبلیغات سو در دل مردم انداخته ما را دچار خودسانسوری کرده و با این تله در دام دشمن گرفتار شدیم و تنها راه رهایی از این تله همان‌طور که حضرت آقا بیان کردند خنثی کردن با جهاد تبیین است.

وی راه برون‌رفت از مغلوب امپراطور رسانه غرب را  به تصویر کشیدن دستاوردها و توانمندی‌های نظام انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: برخلاف مشکلات معیشتی یکی از موضوعات مهم تبیین که دلسوزان و دغدغه‌مندان باید به آن بپردازند نشان دادن اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.  

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار کرد: در اغتشاشات اخیر جوانان ما فریب هجمه رسانه‌ای دشمن را خوردند و باید تلاش کنیم نه تنها در دهه فجر بلکه در همه سال به مقوله مهم دستاوردها و توانمندی‌های نظام عمل کنیم و بر همین اساس مسایل کلان اقتصادی نیز حل می‌شود.

قربانی با بیان اینکه بیش از ۲۰ کارگروه با برش‌های موضوعی تشکیل شد و کارگروه رسانه همچون خونی است که در بافت و اندام‌های بدن حرکت می‌کند گفت: وظیفه هماهنگی بین دستگاه‌ها بر عهده  شورای هماهنگی است و امیدواریم بتوانیم با همکاری دستگاه‌ها برای تجلیل از حماسه بزرگ فجر که منتهی به راهپیمایی ۲۲ بهمن می‌شود از همه ظرفیت استان استفاده کنیم.

در ادامه این نشست سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان حلقه مفقوده در انعکاس خبرها را تولید محتوا بیان کرد و گفت: ضعف اصلی رسانه‌ها نبود تولید محتوا و برگزاری میزگردهای تخصصی است.

مجید منادی افزود: هر رسانه‌ توانمندی می‌تواند با تشکیل میزگردهای تخصصی مخاطب خاص و عام را جذب کند و همچنین علاوه بر این میزگردها باید پیوست خبرهای دهه فجر را برای مردم اطلاع‌رسانی کند.

انتهای پیام