استان ها

علیزاده: در صورت ورود رئیسی، انتخاباتی دو قطبی خواهیم داشت

یکی از اعضای هیئت رئیسه کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: “اگر آقای رئیسی وارد شود ، ما انتخابات دو قطبی برگزار خواهیم کرد ، اما اگر او در انتخابات شرکت نکند ، قطعاً دو قطبی وجود نخواهد داشت و انتخابات پرشور. ”

علی علیزاده در مصاحبه با ایران تودی ، اظهار داشت که وضعیت فعلی کشور خیلی انتخاباتی نیست و افزود که قطب ها ، تعداد و شعارهای انتخاباتی هنوز به طور جدی تعریف نشده اند. البته این یکی از کمبودهای سیستم انتخابات ریاست جمهوری ایران است که باید برای تعریف فرصت ها و شعارهای انتخاباتی برای چند ماه آینده قبل از انتخابات طراحی شود. به دلیل شفاف نبودن گزینه ها و شعارها ، فضای انتخاباتی جدی نبود.

وی ادامه داد: وقتی فضای انتخابات و سیاست های عمومی پرشور باشد ، وقتی معیشت و مسائل اقتصادی در شرایط پایدار است. به دلیل اوضاع اقتصادی کشور ، تورم ، رکود تورمی ، تحریم ها و ضعف دولت در مدیریت منابع کشور و سایر موضوعات ، کوره انتخابات آنطور که باید گرم نمی شود.

نماینده مراغه در مجلس شورای اسلامی در ارزیابی خود از نحوه انجام کارزار انتخاباتی گفت: با توجه به اینکه گروه ها یا جناح های مختلف آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات اعلام کرده اند ، آنها با رمزهای مختلف در انتخابات شرکت می کنند. واضح است که هیچگونه خشونت انتخاباتی بین احزاب و جناح های سیاسی وجود ندارد و این جنبه مثبتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: برداشت من این است که اگر آقای رئیسی وارد شود ، ما یک گزینه دو قطبی خواهیم داشت ، اما اگر وی در انتخابات شرکت نکند ، مطمئناً این یک انتخاب دو قطبی و پرشور نخواهد بود.

علیزاده چالش اصلی انتخابات را میزان کم مشارکت مردم دانست و ابراز امیدواری کرد: با بهبود اوضاع اقتصادی کشور و اثبات به مردم که حضور آنها در انتخابات مستقل است و غایب نیست ، شاهد حضور پرشور مردم خواهیم بود. .

یکی از اعضای کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی دفتر پارلمان ، با اشاره به اینکه عوامل در برگزاری پرشور انتخابات موثر بودند ، خاطر نشان کرد که مذاکرات کرونا و هسته ای یا برمه نقش مهمی در انتخابات بازی می کنند ، به طوری که دولت و اصلاح طلبان برای پیروزی در انتخابات با کاهش نرخ ارز و ایجاد امید کوتاه مدت. کرونا نیز بسیار موثر است زیرا مردم نمی توانند در انتخابات شرکت کنند زیرا از بیماری یا بیماری می ترسند. من امیدوارم که وزارت کشور فرصتی برای مشارکت مردم از طرق مختلف از مراکز رای دهی گرفته تا ترتیب رأی گیری از زمان تاجگذاری برای مردم فراهم کند. بیماران.

سرانجام علیزاده گفت: “شاید لازم باشد از طرحی مشابه برنامه شهید سلیمانی برای انتخابات و رای گیری مردم استفاده شود تا کسانی که می خواهند رأی دهند اما به دلایلی نمی توانند در رأی شرکت کنند می توانند رأی دهند.”

پیام تمام شد