استان ها

علیخانی: بیش از ۲۵ طرح محرومیت زدایی در بخش بلده شهرستان نور به تصویب رسید

به گزارش ایران تودی مازندران، معاون استاندار مازندران در بازدید از بخش بلده شهرستان نور گفت: وی به همراه 12 مدیر عامل استانی برای اجرای طرح محرومیت زدایی و تحقق توسعه متوازن از بخشدار بلده بلده بازدید کرده بود. ، بیش از 25 طرح محرومیت از حق رای اجرا شده است.

علیخانی افزود: بخش بلده با وجود ظرفیت‌های اقتصادی مناسب، گردشگری، کشاورزی، آب و هوای بسیار خوب و ظرفیت‌های آب شرب و زمین‌های حاصلخیز از توسعه اقتصادی و زیرساخت‌ها محروم است.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه یان محرومیت در حوزه های مختلف از جمله راه و ترابری وجود دارد که یکی از مهم ترین و اساسی ترین دغدغه های مردم این منطقه است. وی گفت: جاده اصلی منطقه دوآب به شهر بلده که حدود 40 کیلومتر طول دارد بسیار نامناسب و دارای شکستگی های فراوان و شکاف های زیادی است که این دروازه را ناایمن می کند.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با اجرای طرح تقطیر، بیمه راه، مقاوم سازی دیواره راه و روکش آسفالت جاده به منظور رفع نقاط حادثه خیز انجام می شود.

معاون عمرانی رئیس جمهور افزود: پوشش فناوری اطلاعات و ارتباطات، استفاده از دستگاه های مخابراتی سیار و مابقی شبکه اینترنت روستایی برای رفع اقدامات لازم انجام می شود.

علیخانی مبنای مهاجرت معکوس، توسعه گردشگری و کشاورزی در منطقه و ایجاد شهر صنعتی متناسب با شرایط موجود را از اقدامات موثر در کاهش نرخ بیکاری و توسعه اقتصادی منطقه عنوان کرد.

معاون عمرانی استاندار بررسی مشکلات تامین آب به ویژه آب شرب بلده، اصلاح و بهسازی شبکه توزیع آب روستاهای بلده، افزایش ظرفیت آب انبار، بررسی برخی طرح های هادی روستا، توسعه گردشگری روستای تاریخی یوش، بازسازی و مرمت پولاد عمارت تاریخی، توسعه بخش کشاورزی به‌ویژه در حوزه گل‌کاری در محمدی و همچنین تولید برق از طریق توربین‌های برق آبی و نصب پنل‌های خورشیدی از جمله مصوبات طرح‌های خروج در این بازدید بود.