عمومی

عدالت محوری باید در گام دوم انقلاب محقق شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری بعدازظهر پنجشنبه در مراسم اهدای جوایز برگزیدگان چهارمین جشنواره دوسالانه حبیب حرم اظهار داشت: آنها باید با اخلاص، صبر و تلاش جهادی این ماموریت را انجام دهند.

جعفری افزود: یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی ایجاد فرهنگ عدالت خواهی و اخلاق مداری در جامعه است.

وی در ادامه تاکید کرد: هیچ قدرت بزرگی در جهان نتوانسته از نظر اقتصادی، سیاسی و نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامی انجام دهد. اند وی افزود: امروز ثبات و امنیت در کشور حاکم است و پیام این امنیت برای منطقه و جهان موثر است.

جعفری با اشاره به اینکه روحیه و اولویت امروز همه پاسداران و بسیجیان، پرداختن به امور فرهنگی و اجتماعی است، گفت: سردار همدانی نیز صادقانه به امور فرهنگی اعتقاد داشت و در آن زمان نیز این مهم را در همه برنامه های خود قرار داد. او در سوریه است. داده شده بود.

صبح آن پنجشنبه در مراسمی در مجتمع فرهنگ و هنر پسرم سینا برگزار شد وهب همدانی فرزند سردار شهید حاجی حسین همدانی نیز به برخی از ویژگی های آن پرداخت.

وهب همدانی گفت: سردار همدانی یک فرمانده فرهنگی بود و ارتباط بسیار صمیمی و دوستانه ای با هنرمندان داشت و همواره از این قشر حمایت می کرد و ایجاد شده آمدن خیر در عرصه انقلاب و دفاع مقدس بود.

دبیر علمی جشنواره محسن سیفی کار همدانی نیز گفت: 400 اثر از 23 استان کشور در بخش های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

هیئت داوران، حبیب حرامی از استان خوزستان، محمد آهنگری، روح الله جوانی از استان اصفهان و محمدامین نجفی از استان همدان را به عنوان نفرات اول و سوم چهارمین جشنواره ملی دوسالانه فرهنگ و هنر انتخاب کردند.

هیئت داوران بخش ادبیات تداوم جشنواره، الهه حسینی شاعر از استان همدان را به عنوان نفر اول، معصومه کریمی از استان همدان به عنوان نفر دوم و سمانه دایرکت از استان همدان را به عنوان نفر سوم معرفی کردند.

همچنین در این بخش عمران چراغی و زهرا شهبازی از همدان و آیدا نوروزی از همدان به عنوان هنرمند 12 ساله در این بخش جایزه گرفتند.

هیئت داوران بخش شعر این جشنواره قاسم است خدا حافظ فاطمه سلیمان پور از استان گلستان استان گوم و حسن خسروی واگر از استان گوم به عنوان معصومه انتخاب شدند. سادا شاکری از استان خراسان رضوی، فائزه زرافشان و حسن از استان یزد نگین دار استان آذربایجان شرقی در بخش اصلی جشنواره به عنوان فردی شایسته تقدیر معرفی شد.

در بخش ویژه شهادت شهید بهروز مرادی (شهید سال سازمان بسیج هنرمندان) از استان گوم عاطفه کوشاقانیان اهدا شد.

هیئت داوران بخش تئاتر بوم شناسی جشنواره سعید پاونی را به عنوان بازیگر برای حضور در نمایش «شهید گمنام»، سعید ذبیحی را به عنوان بازیگر مرد و حسن درویش را به عنوان بازیگر برای حضور در نمایش «شهید گمنام» انتخاب کردند. معبربه نام یک بازیگر مرد ستودنی را انتخاب کردند.

سعید ذبیحی به عنوان طراح و نویسنده برگزیده نمایش «شهید گمنام» معرفی شد و از هادی عزیزی برای طراحی و نگارش نمایش از کربلا تا مقبره تقدیر شد.

از علی زیستی کارگردان نمایش «شهید گمنام» و وحید گماری فرداد کارگردان نمایش از کربلا تا زیارت تقدیر شد.

انسان میرمانوی او به دلیل چیدمان محوطه نمایش مجسمه مورد ستایش هیئت داوران قرار گرفت.

در این مراسم از کتاب «من پدر و جانباز نیستم» اثر سید میثم موسویه و همچنین کتاب «500 صندلی خالی و هوای من» اثر خانم راگایا کریمی و کتاب «قدرت» تقدیم شد. کتاب «اللَّهُمُ اللَّهِ» نوشته مجید یوسف افتتاح شد و مورد استقبال قرار گرفت.