استان ها

طرح تولید کیت تشخیص ملکولی Covid-19 ارائه شد/ پاسخگویی به نیازهای پژوهشی در حوزه بیوتکنولوژی

در طی مکالمه با آنا ، رئیس مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی:

سید اسماعیل صفوی با خبرنگاری از گروه استانی خبرگزاری آنا در مورد چگونگی و چرایی راه اندازی فعالیت ها ، دستاوردها و برنامه های مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: بیوتکنولوژی برای برنامه های تحقیقاتی ، علمی و فناوری کشور و در سال 2014 مطابق با نیازهای مدیران و اعضای هیئت علمی دانشگاه و با حمایت معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد.

وی افزود: این مرکز با حضور فعال تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و مربیان تخصصی پاسخگوی نیازهای پژوهشی در زمینه بیوتکنولوژی در دو بخش تخصصی ژنومیک و کشت سلولی است.

واحد تبریز ، مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی ، دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در پاسخ به این س ،ال که چه مأموریت ها یا مأموریت هایی برای این مرکز تعریف شده است و آیا در حال حاضر در انجام مأموریت ها فعال است؟ وی گفت: برای دستیابی به اهداف کانون ، مأموریت ها متناسب با امکانات و شرایط موجود تعریف شد.

صفوی اظهار داشت: استفاده بهینه از امکانات موجود (امور مالی ، نیروی انسانی متخصص و تجهیزات) بر اساس شرایط مرکز ، اجرای پروژه های تحقیقاتی براساس اولویت های موجود برای ایجاد و ترویج فناوری های جدید در زمینه های مختلف بیوتکنولوژی و استفاده از نتایج تحقیقات در صنعت پزشکی ، و جلب مشارکت صنعت و بخش خصوصی در پروژه های بیوتکنولوژی وظایف ویژه این مرکز است.

وی در پاسخ به این س ،ال که تاکنون چه فعالیت هایی در این مرکز تحقیقاتی انجام شده است و از ابتدا نتایج این مرکز چه بوده است؟ وی تأکید کرد: تعیین کارگروه های ویژه شامل بیوتکنولوژی تولید مثل ، کشت سلول و داروی ترمیمی ، بیوتکنولوژی غذایی و بیوتکنولوژی میکروبی با حضور مربیان ویژه و جلسات و جلسات ویژه.

وی بیش از 150 پایان نامه را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به پایان رسانده است

رئیس مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی واحد تبریز در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: هدایت بیش از 150 پایان نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ، انجام 12 پروژه تحقیقاتی در داخل و خارج دانشگاه و انتشار بیش از 20 مقاله در مجلات علمی پژوهشی و مرکز تحقیقات ISI بیوتکنولوژی در دانشگاه آزاد فعالیت دیگری است که در این مرکز انجام می شود.

تشکیل 12 کارگاه و دوره های ویژه صفویه ، تولید محصولات سلول های بنیادی با همکاری شرکت بیوشیمی دارو دارو ، واقع در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و راه اندازی و راه اندازی بانک سلول (biobank) حاوی سلول های بنیادی بنیادی. وی از دیگر فعالیتهای این مرکز آگاهی داشت.

واحد تبریز ، مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی ، دانشگاه آزاد اسلامی

شما در مورد چگونگی تعامل نهادها و مراکز مرتبط با این مرکز و اینکه آیا قرارداد و تفاهم نامه همکاری وجود دارد صحبت کردید؟ وی افزود: این مرکز تعامل و همکاری بسیار خوبی با سایر مراکز علمی و پژوهشی برای تقویت علم و تحقیقات داشته است.

رئیس مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی واحد تبریز در دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: تفاهم نامه همکاری با مرکز تحقیقات ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مرکز بیماری های عفونی و گرمسیری منعقد شده است. این همکاری در قالب پروژه های مشترکی با مرکز تحقیقات بیوفوتونیک ، مرکز تحقیقات نانوتکنولوژی صنعتی ، انستیتوی آموزش عالی ربه رشید و دانشگاه پزشکی تبریز صورت گرفت.

اجرای پروژه های تحقیقاتی در زمینه های پزشکی ، دامپزشکی ، ژنتیک ، کشاورزی و میکروب شناسی

صفوی درباره وضعیت پایان نامه های دانشجویی و پروژه های پژوهشی اساتید در این مرکز تحقیقاتی به آنا گفت: “با تشکر از امکانات و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاه های ژنتیک و کشت سلول ، بسیاری از رساله ها و پروژه های تحقیقاتی در زمینه های مختلف مانند پزشکی ، دامپزشکی ، ژنتیک ، کشاورزی و میکروب شناسی مدرک کارشناسی ارشد و دکترا وی آماده شده است یا در حال آماده سازی است.

مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی از تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی متخصص در ژنومیک و کشت سلولی و حضور فعال مربیان متخصص برای پاسخگویی به نیازهای تحقیقاتی در زمینه بیوتکنولوژی استفاده می کند.

وی در مورد ارزیابی فعالیتهای این مرکز و اینکه آیا می تواند فعالیتهای خود را ادامه دهد تا مجوز لغو نشود ، اظهار داشت: با توجه به تمرکز فعالیتهای تحقیقاتی مرکز ، به نظر می رسد که پس از نتایج این فعالیتها و سایر فعالیتهای مداوم حاصل شده است. و در صورت ادامه حمایت مسئولان دانشگاه ، این مرکز می تواند در دستیابی به اهداف مورد انتظار موفق باشد.

رئیس مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی واحد تبریز در دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا این مرکز موفق به تولید محصولی در دوران کرونا برای مبارزه با ویروس شده است؟ وی توضیح داد: با توجه به اینکه یکی از اهداف مراکز تحقیقاتی حل مشکلات و مشکلات جامعه است ، مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی متناسب با ظرفیت های موجود در برابر شیوع بیماری کرونا قلب عمل کرده است.

صفوی اظهار داشت: به همین منظور ، مرکز طرح تولید کیت تشخیص مولکولی Covid-19 را ارائه داد. این پروژه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حال اجراست که پس از کسب نتیجه و کسب مجوزهای لازم ، مرحله عملیاتی آن طی می شود.

انتهای پیام / 4103/4062 /