عمومی

طبق آیات و روایات جانشینی پیامبر(ص) لایق کسی جز امام علی (ع) نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی، حضرت فاطمه معصومه (س) شامگاه دوشنبه در مراسم جشن عید سعید فطر در حرمسرای امام خمینی (ره) قدیرخم برگزار شد.س) وی در سخنان خود گفت: بر اساس آیات قرآن، روایات، عقل و منطق، علی بن. آبی خواستگار (آ) نمی شود و این مقام جز امیرالمومنین شایسته هیچ کس نیست.آ) نه

استاد حوزه علمیه قم گفت: زمانی که پیامبر اسلام گاهی اوقات نمی توانست برای نماز به مسجد بیاید یا در جنگ ها جانشین خود را تعیین می کرد، برخی می گویند پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم کسی را برای جانشینی خود انتخاب نکرد.

وی بیان کرد: اسلام بر 5 پایه استوار است که ولایت یکی از آنهاست و بر خلاف سایر مبانی دینی که در این زمینه ذکر شده، شرطی در امر ولایت ذکر نشده است و این نشان دهنده اهمیت موضوع ولایت است.

حجت الاسلام مومن تاکید کرد: طبق آیات قرآن کریم مسلمان واقعی پذیرنده ولایات است وگرنه اسلام و دین این افراد زیر سوال می رود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: پیامبر اسلام عقل اول هستی است و تمام زندگی پیامبر با عقل منطبق است. حال این سوال پیش می آید که اگر فردی برای این سمت جانشینی انتخاب نکند، آیا مورد قبول روشنفکران جهان است یا خیر؟

وی افزود: اینکه پیامبر(ص) جانشینی تعیین نکرد در واقع عملی خلاف منطق و عقل و سنت است در حالی که رسول خدا هرگز خلاف عقل عمل نمی کند.

حجت الاسلام با بیان اینکه خطبه مؤمن قدیر در منابع شیعه و سنی آمده است، افزود: هیچکس نمی تواند این خطبه را انکار کند.

مدرس حوزه علمیه قم به روایتی از پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: رسول خدا می فرماید: «الذین ولی علی».آ) قضیه رو قبول نکن لعنت و لعنت خدا نوشته شده است.

وی همچنین گفت: بنا به گفته و اقرار خودپسرم آبی حدید معتزلیبیش از 40 آیه از قرآن کریم درباره فضایل و نام های امیرالمومنین.آ) میکند.

حجت الاسلام مؤمنان فرمود: امیرالمومنین (ع)آ) نصب برجسته وجود دارد آه تو محل ولایت او خانه خدا بود و چنین واقعه ای برای دیگری تکرار نشده است.

وی همچنین درباره رشادت های پیامبر گفت: پیامبر در شجاعت بی نظیر بود و زره بر پشت نداشت، در حالی که دیگران حتی به پای بنده خود نمی رسیدند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امیرالمومنین(ع)آ) نصف شب به خانه فقرا می رفت و آنها را دستگیر می کرد و این ویژگی برای هیچکس پیش نمی آمد.

حجت الاسلام مومنی تاکید کرد: باید عید قدر را روز بزرگی بدانیم و هرکسی که می تواند هر کار خیری انجام دهد باید به بهانه عید سعید قربان اقدام و قدم بردارد.