حوادث

ضرورت چاره اندیشی برای حوادث پس از زلزله

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران رابطه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را تشریح کرد که در زمان بحران باید نسبت به آن اقدام کرد.

به گزارش ایران تودی، علی نصیری در اولین جلسه کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تهران گفت: پدافند غیرعامل باید به موضوعی مهم و اولویت دار برای شهر تهران تبدیل شود، این موضوع باید جدی گرفته شود تا شهر در مقابل پدیده ها درمانده نشود. تهدیدات.”

نصیری افزود: ریاست کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تهران به سازمان مدیریت بحران شهر تهران واگذار شده است، زیرا بحران آمیخته با پدافند غیرعامل و غیرقابل تفکیک است و باید هماهنگی های دقیقی بین این دو مجموعه ایجاد شود.

نصیری با بیان اینکه پدافند غیرعامل جزء لاینفک حاکمیت شهری و مدیریت بحران است و قابل حذف نیست، گفت: حتی زلزله نیز چنین اقدامات حفاظتی را در پی خواهد داشت و حوادث ثانویه مانند آتش سوزی و غارت را در پی خواهد داشت.

به گفته نصیری، خسارات ناشی از بلایای طبیعی مانند حوادث، جنگ، تاج، حوادث صنعتی و مواد شیمیایی خطرناک بیشتر از بلایای طبیعی است.

وی افزود: طی سه دهه گذشته اعمال ضوابط ساخت و ساز مقاوم در برابر زلزله به تدریج از خسارات ناشی از ریزش ساختمان می کاهد اما در عوض پس از زلزله با اختلالات عملکردی، اختلالات، شایعه سازی، تشکیل باند رخ می دهد. با حوادث جدی مواجه خواهیم شد که باید از بین برود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین درباره تصمیمات مشترک اتخاذ شده در پایان این نشست بیان کرد: رویدادها و مسائل مربوط به مقابله با بحران از جمله برف و یخبندان، باران فصلی و آب های سطحی، سیل و… ویروس کرونا و پدافند غیرعامل، ساختار فعلی ساختار مدیریت بحران شهرداری تهران و ساختار واحدی به نام پدافند غیرعامل اعلام شد.

وی افزود: همچنین مقرر شد در چهل و پنجمین جلسه شورای عالی پدافند غیرعامل نظام عملیاتی آموزش و رزمایش در دستگاه های اجرایی، ضوابط اجرای رزمایش پدافند غیرعامل تحت پوشش شهرداری تهران به تصویب برسد.

اسدالله کریمی معاون امور کلانشهرهای تهران و سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این نشست گفت: کوچکترین حادثه تهران به زودی ملی و بین المللی می شود و از این رو تاب آوری شهر در برابر تهدیدات، حفاظت انسانی، دفاعی است. موضوع مهمی است

کریمی افزود: سال گذشته سند پدافند شهری در کمیته دائمی پدافند غیرعامل تصویب شد و ماموریت ها، مسئولیت ها و چالش های شهرستان بیان شد و بازنگری شهرستان برای 10 سال آینده پیش بینی شده است. تایید دائمی کمیته دفاع.

انتهای پیام/