فرهنگ و هنر

ضرورت استفاده از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی برای پیشبرد پژوهش در حوزه دفاع مقدس

ایران تودی / مرکز فرمانده سپاه روحانی استان مرکزی گفت: استفاده از قابلیت های مراکز علمی و دانشگاهی برای انجام تحقیقات در حوزه دفاع مقدس ضروری است و می تواند بحث دفاع مقدس در مراکز علمی را به یک استراتژی و سیاست مشترک تبدیل کند.

سردار محسن کریمی ، دومین فرمانده سپاه پاسداران در جلسه ستاد مرکزی دائرclالمعارف دفاع مرکزی گفت: “ایمان به خدا ، اعتماد به نفس و قدرت مهمترین نعمت های دفاع مقدس است.” ملت را به پیروزی های بزرگ و موفقیت های چشمگیر سوق داده است ، بنابراین امروز ما بیش از هر زمان دیگری به فرهنگ دفاع مقدس نیاز داریم.

وی گفت: دفاع مقدس و قسم خوردن مقاومت به عنوان نظریه های استراتژیک و کلان بسیار مهم است و استفاده و الگوبرداری از این فرهنگ ارزشمند در مسیر تمدن باید همواره مورد توجه قرار گیرد. در حوزه دفاع مقدس آنچه امروزه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تحقیق است و نتایج فعالیت های تحقیقاتی باید گفتمان را ایجاد و تنظیم کند و امروزه کار دفاع مقدس در پژوهش محوریت دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است.

کریمی گفت: مهمترین هدف تحقیق در حوزه دفاع مقدس ، روایت جنگ هشت ساله به صورت عاقلانه ، مستند ، مستند و منطقی است. اگر این رویکرد در کنار ادبیات غنی ما قرار گیرد ، بسیار عملی است و توسط نسلهای آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: تحقیقات در حوزه دفاع مقدس و جبهه مقاومت بسیار مهم و از مهمترین ملزومات مقام معظم رهبری است و امروز ما باید به این موضوع به عنوان یک استراتژی نگاه کرده و برای تحقق آن تلاش کنیم. : به برکت کنگره شهدای استان مرکزی ، یکی از مهمترین رویکردها در حوزه دفاع مقدس طی شش سال گذشته تحقیق و رویدادهای مهم بوده است. برای تحقق بیانات مقام معظم رهبری.

کریمی گفت: توسعه دائرclالمعارف دفاع مقدس استان یکی از دستاوردهای پژوهش در حوزه دفاع مقدس است و مطالعه دیگر باید آموزش محققان جوان و نخبگان برای استفاده خوب از آن باشد. این گنجینه بزرگی از دفاع مقدس “

احمد یارمحمدی ، عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) و ناظر محتوایی دانشنامه نیز در جلسه ستاد عالی دائرclالمعارف دفاع مقدس استان مرکزی گفت: دانشگاه در زمینه آموزش کاربردی است. و دیگر گروه ها و اقشار جامعه.

وی افزود: یکی از مهمترین خواسته های مقام معظم رهبری متأسفانه نوشتن متنی شریف است که در حوزه دفاع مقدس مورد غفلت واقع شده است ، توجه به استان وظیفه مهم و بسیار مهمی است. بیش از 25 سال می گذرد و دائرclالمعارف دفاع مقدس یکی از ابعادی است که محتوای باشکوه تولید می کند.

یارمحمدی گفت: شکل گیری تولید محتوا در مقیاس بزرگ در حوزه دفاع مقدس ، زیرساخت های علمی و فرهنگی زیادی را ایجاد می کند و زمینه ساز بسیاری از فعالیت ها از جمله تهیه دایره المعارف دفاع مقدس می شود. تولید محتوای عالی در حوزه دفاع مقدس عنایت 25 ساله مقام معظم رهبری است و همه ما موظف هستیم در این راستا گام برداریم. یکی دیگر از الزامات جدی مقام معظم رهبری در فهرست رویدادها و حماسه های بزرگ انجام شده در دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه افرادی که در حوزه دفاع مقدس فعالیت می کنند ابتدا باید این حوزه را خوب بشناسند و سپس آن را به دیگران معرفی کنند ، اظهار کرد: افرادی که حوزه دفاع مقدس را می شناسند باید ابعاد این فرهنگ و کلیه اسناد صوتی ، صوتی ، نوشتاری و چند رسانه ای را بیاموزند. و هر چیزی که بدون اغراق اتفاق می افتد جمع آوری کنید.

یارمحمدی افزود: در مرحله دوم ، محتوا از پیش دبستانی تا دبیرستان باید با توجه به نیازهای اولیه مخاطب در نظر گرفته شود و محتوا در متون و کتب درسی باشد یا در قالب کتاب ها و برنامه های درسی اضافی ارائه شود. آنها یا باید در تهیه متن خود مشارکت داشته باشند ، یا در صورت انجام متن ، در دوره های خدماتی شرکت کرده و در نهایت با پتانسیل های بزرگ دفاع مقدس آشنا شوند.

متن در حوزه دفاع مقدس با بیان اینکه مهمترین هدف چرخه تولید انتقال آن به نسل آینده است ، افزود: انجام صحیح آن وظیفه مهمی است و افزود: ما قادر خواهیم بود.

سرهنگ گلامرضا کریمی ، مدیرکل حفظ منشاء و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی نیز به احیای فرهنگ جهاد در راه خدا و روحیه خودخواهی پرداخت. فداکاری و ایثار. به دنبال آن بسیاری از موفقیتهای مهم دفاع مقدس خواهند بود. دفاع مقدس سرشار از غرور ، افتخار و سربلندی برای ملت است و امروز دفاع مقدس به ما می آموزد که اگر سه مولفه ایمان به پیروزی الهی ، اطاعت از ولایت و وحدت برای رسیدن به اهداف را داشته باشیم ، مطمئناً پیروز خواهیم شد. به

وی افزود: به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان مرکزی ، تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس و توضیح نقش استان در جنگ ، انتقال دانش و تجربه انجام شده است. از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت جلوگیری از تحریف و فراموش کردن فرهنگ دفاعی ارزشمند نسل جوان یکی از اهداف مهم تهیه یک دانشنامه کتاب مقدس است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین ملزومات مقام معظم رهبری تولید یک دانشنامه علمی ، محکم ، قوی ، مستند و بدون آدرس است که بر اساس آن به سمت تهیه یک دانشنامه بر اساس توضیحات علمی حرکت خواهیم کرد. به منظور تهیه دائرclالمعارف سالانه دفاع مقدس ، علاوه بر ایجاد شورای سیاستگذاری ، کارگروههای شهر برای بررسی نقش شهرها و کمیته های تخصصی ، سمینارهای آموزشی برای همه افراد مرتبط در این راستا برگزار می شود و ما در حال حرکت هستیم. در این راستا.

کریمی افزود: مجموعه 714 مقاله از استان مرکزی و تهیه 200 مقاله علمی از اقدامات مهم آماده سازی دانشنامه دفاع مقدس است که امیدواریم تا پایان سال جلد اول دانشنامه را آماده کنیم.

بر اساس این گزارش ، زهرا مرادی ، مسئول دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی ، گفت: یکی است.

وی افزود: دائرclالمعارف دفاع مقدس استان مرکزی متعلق به همه مردم و اقشار مختلف جامعه است ، زیرا افراد و اقشار مختلف در پیروزی ها و حماسه های معاهدات مختلف نقش داشتند ، بنابراین کمیته ها و کارگروه های ویژه برای رسیدگی به این نقش مهم به دایره المعارف تدوین شد.

مرادی گفت: شش مجموعه ویژه ، جغرافیا ، شهدا و افراد ، کمیته های فرهنگی ، اجتماعی و نظامی برای بررسی نقش شهرها در 12 شهر با مسئولیت شورای سیاسی و فرمانده سپاه شهر ایجاد شده است. و با مشارکت مقامات ، جانبازان و اساتید دانشگاه تأسیس شده و جلسات منظم آنها برگزار می شود.

وی در مورد انتخاب مقالات ، تشکیل اسناد علمی ، تدوین ، انتشار و انتشار مقالات به عنوان مهمترین مراحل آماده سازی دانشنامه دفاع مقدس که از تمام توانمندی های دانشگاهی ، اساتید ، فرماندهان و جانبازان استفاده می کند ، گفت: بیش از 200 نفر آموزش دیده در کارگاه های تخصصی دائرclالمعارف و جلسات ویژه با بخشها ، سازمانها و اقشار مختلف درگیر در این زمینه و با 31 بخش و سازمان در کتاب مقدس ، برای جمع آوری و شناسایی مدخلها و پرداختن به نقش همه اقشار به دائرclالمعارف دفاعی. آنها یک نماینده تمام عیار دارند و یک گروه کاری تخصصی در 11 بخش برای بررسی نقش این بخش تشکیل شده است.

به گفته وی ، بیش از 24 گروه تخصصی بسیج در تهیه دانشنامه مشارکت دارند و بسیج دانشجویی ، بسیج دانشجویی و اساتید بیشترین همکاری را دارند. عنوان دایره المعارف دفاع مقدس در عناوین تحقیقاتی استانی ، دو حرکت راهبردی استان مرکزی برای تدوین دانشنامه در سال 1399 است.

انتهای پیام