حوادث

صد هکتار از مراتع دهرود در آتش سوخت

ایران تودی / بوشهر مدیرکل دفتر منابع طبیعی و پخش آب بوشهر گفت: دهرود 100 هکتار از مراتع را در مناطق کوهستانی دشتستان سوزانده است.

غلامرضا منتظری در مصاحبه با ایران تودی ، جزئیات این حادثه را تشریح کرد: “شب گذشته در ارتباط با آتش سوزی در منطقه دشتستان ، همکاران ، مردم و کوهپایه های ما به منطقه آمدند و تلاش کردند آتش را خاموش کنند.”

وی با اشاره به همکاری خوب اهالی روستا در خاموش کردن آتش ، ادامه داد: “آتش سوزی امروز 2:00 خاموش شده است و ما در حال بررسی علت حادثه هستیم. این حادثه توسط یک عامل انسانی ایجاد شده است ، اما هنوز جزئیات آن مشخص نشده است.”

این مقام مسئول اظهار داشت: این آتش سوزی 100 هکتار تخمین زده شده است و در ارتفاعات منطقه داغستان دهرود که پوشیده از درختچه و علوفه است رخ داده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر عنوان کرد: این آتش سوزی تا ظهر امروز ادامه یافت ، اگرچه آنها تماس گرفتند و گزارش دادند که در گوشه ای از همان منطقه آتش سوزی دیگری رخ داده است.

منتظری اظهار داشت: “متأسفانه امسال آتش سوزی های زیادی رخ داده است. به دلیل بارندگی سال و پوشش گیاهی عالی ، کنترل آتش سوزی ها به ویژه در مناطق کوهستانی بسیار دشوار است زیرا انتقال آنها دشوار است.”

وی گفت: “متأسفانه ، عوامل انسانی در وقایع اخیر نقش بزرگی دارند. شکارچیان یا افرادی هستند که هنگام راه رفتن در طبیعت شلیک می کنند و سپس آن را ترک می کنند.” برخی از آتش سوزی ها در امتداد جاده ها و ارتباطات نیز شروع به کار کردند ، با شروع سیگارهایی که به سختی می توان آتش زد.

مدیرکل دفتر منابع طبیعی و پخش آب استان بوشهر با بیان اینکه این حادثه بزرگترین آتش سوزی امسال بود ، گفت: سال گذشته ما چنین کوه بزرگی را در کوه سیاه دشتی داشتیم.

وی گفت: “در فروردین و اردیبهشت امسال 27 آتش سوزی رخ داده است. 22 مورد از آنها زیر 10 هکتار ، بیشترین در 2 یا 3 هکتار است. متأسفانه تعداد آتش سوزی ها زیاد است.” تحقیقات اضافی مورد نیاز است.

انتهای پیام