حوادث

صدور حکم ۲۸ نفر از متهمان تخلفات مالی شهرداری و شورای اسلامی سلمانشهر

ایران تودی/مازندران رئیس قاضی عباس استان مازندران حکم قطعی ۲۸ متهم پرونده تخلفات مالی کارکنان شهرداری شهر آباد و اعضای شورای اسلامی شهر سلمانشهر را اعلام کرد.

به گزارش ایران تودی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای پیش‌بینی‌شده در حل پرونده‌ها، رساندن حساسیت و اهمیت موضوع به مسئولان ذی‌صلاح برای کشف سریع جرایم و ارائه مستندات قابل دفاع است. وی گفت: بر اساس گزارش اداره اطلاعات شهرستان تنکابن و عباس آباد با مشاهده تخلفات مالی و جرایم اقتصادی در شهرداری سلمانشهر و شورای اسلامی شهر عباس آباد این موضوع بلافاصله در دستور کار دادگاه قرار گرفت. سیستم استان

رئیس کل دادگستری استان مازندران افزود: برای اجرای یکی از مهم ترین اولویت های دستگاه قضایی، مبارزه سریع، قاطع و قانونی با پرونده های مختلف فساد بویژه مفاسد اقتصادی و همچنین ارتقای سطح سلامت مردم ضروری است. تاکید بر نظام اداری مکرر و اجرای رییس قوه قضاییه.

این مقام مسئول ادامه داد: مقامات قضایی استان مازندران بیش از هر زمان دیگری مصمم به مبارزه با متخلفان مرزی و مبارزه با مظاهر فساد در دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی هستند و تمام تلاش های لازم را برای افزایش انضباط سازمانی در موارد مذکور به کار گرفته اند. مکان ها بدن کار کرد

حجت الاسلام والمسلمین اکبر با بیان این مطلب تصریح کرد: در این راستا مقرر شد 69 متهم مجازات شوند که دادگاه بدوی 55 نفر از آنها را محکوم کرد. پرونده مربوط به تجدیدنظرخواهی محکومان به یکی از شعب دادگاههای تجدیدنظر منطقه ارسال شد و قضات دادگاههای تجدیدنظر مذکور رای دادگاههای بدوی را در پرونده ۲۸ نفر از مقصران تایید کردند. اصلاحات

رئیس کل دادگستری استان مازندران با توجه به توضیح حکم صادره افزود: جرایم ارتکابی نسبت به اینجانب و نوع مجازات 3 نفر از محکومان به شرح زیر است. مجید شعبان نژاد سورنجی که در سال های 92 تا 1396 شهردار سلمانشهر بود به دلیل ارتکاب 9 جرم به 10 سال حبس تعزیری، 2 سال انفصال از خدمات دولتی و ممنوعیت از کار در شهرداری ها و شرکت ها محکوم شد. وی پس از التماس مکرر رئیس به 2 سال حبس به اتهام ارتشا به 3 سال حبس محکوم شد و در سال 1398 بهزاد نسیمی که در آن زمان رئیس شهرداری و دبیر کمیسیون ماده 100 بود به طرق مختلف یا رشوه دریافت کرد. از یک رشوه، 10 سال عباس شیرین عالی نژاد، عضو شورای اسلامی شهر سلمانشهر، به حبس تعزیری، انفصال موقت از خدمات دولتی و انفصال از کار در شهرداری به مدت دو سال، انصراف از اصالت اموال محکوم شد. توسط شهرداری و 3 سال حبس، متهم به دریافت مکرر رشوه از فلان راشی به انحاء مختلف و یا به 10 سال حبس تعزیری، انفصال موقت از خدمات دولتی و ممنوعیت از کار در شورای اسلامی. شهرداری ها به مدت دو سال و انتشار حکم در روزنامه کثیر التنهر.

وی یادآور شد: 25 نفر از محکومان این پرونده شامل تعدادی از کارکنان شهرداری و فرمانداری، انبوه سازان و مردم عادی به حبس از 6 ماه تا 7 سال محکوم شدند و تصمیمات اتخاذ شده قطعی و قابل اجراست.

حجت الاسلام و المسلمین اکبر در ادامه یادآور شد: این ادعا اگرچه به دلیل وجود تخلف قطعی نیست، اما پذیرای 13 شاکی دیگر از جمله شهردار وقت و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر سلمانشهر است. در تحقیق بدیهی است پس از صدور رای نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام