حوادث

شاکری: برای مالک ساختمان بهار اشد مجازات در نظر گرفته شود

یک عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر اینکه مالک ساختمان خیابان بهار صددرصد مقصر آتش سوزی اخیر است و باید برای او اشد مجازات را در نظر گرفت، گفت که هر چه سریعتر خیابان بهار بازگشایی شود، چون مشکلاتی برای کسبه ایجاد کرده است.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با ایران تودی، با اشاره به آتش سوزی اخیر در یکی از ساختمان‌های خیابان بهار و بازدید از محل آتش سوزی، گفت: باید طبق قانون با متخلف یعنی همان مالک ساختمان برخورد شود چون مالک ساختمان در حال بهره برداری از آن هم بوده است؛ اکنون این فرد به قید ضمانت آزاد است.

وی افزود: مهمترین نکته درباره این ساختمان آن است که خود مالک بهره بردار در طبقات زیرین بوده و همه تخلفات هم در طبقات زیرین صورت گرفته است که در آنجا هیچ واحد دیگری نبوده است. تخلف این است که ضمن تغییر کاربری، پرونده ماده 100 بوده و آتش نشانی اخطار و هشدار داده بود. اینها همه نشان می‌دهد که مالک متخلف است.

نماینده مردم تهران مدعی شد: زیرزمین این ساختمان برای مالک بوده که کسی هم به آن دسترسی نداشته است. بعد از آتش سوزی دیر به آتش نشانی خبر دادند و آن هم وقتی بود که دود سنگین ایجاد شده بود. باید برای مالک ساختمان اشد مجازات در نظر گرفته شود تا دفعه دیگر کسی اینگونه به دیگران لطمه نزند که در نهایت هم یک آتش نشان به شهادت رسید.

شاکری در توضیح اشد مجازات، گفت: باید این فرد خسارت دیگران را بدهد. همچنین پاسخگوی تخلفش در ابعاد اجتماعی هم باشد. این فرد از قانون سرپیچی کرده و باید درباره قانون شکنی او هم رسیدگی‌های لازم صورت گیرد. این اتفاق باعث شد که جان چند نفر به خطر بیفتد. خدا را شکر که آتش مهار شد وگرنه با توجه به اینکه کسبه در بالای ساختمان حضور داشتند معلوم نبود که چقدر تلفات داشتیم. ممکن بود که حادثه‌ای همچون کلینیک سینا رخ دهد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین با اشاره به تشکیل مدیریت بحران برای این حادثه گفت: تقاضا داریم هر چه سریعتر تکلیف ساختمان خیابان بهار روشن شده و خیابان بهار نیز زودتر بازگشایی شود. چون نبود امکان رفت و آمد عملا کسبه را از کسب و کار انداخته است؛ به خصوص که اکنون نزدیک به پایان سال هستیم و اوج رونق کسبه به شمار می‌آید.

شاکری افزود: با شهردار صحبت کردم که با مرجع فنی مربوطه یعنی نظام مهندسی درباره تعیین تکلیف ساختمان به نتیجه برسند. امیدوارم تا عصر امروز خیابان بهار بازگشایی شود که باعث بروز مشکلاتی برای کسبه شده است.

انتهای پیام