اقتصادی

شاکری: بازه زمانی پیش فروش بلیط قطار و هواپیما باید سالیانه شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش دوره پیش فروش بلیت قطار و هواپیما نقش مثبتی در جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری و تامین منابع خطوط هوایی و قطار داشته است. پروژه ها را قرار خواهد داد.

اقبال شاکری در گفت وگو با ایران تودی، با تاکید بر اهمیت افزایش زمان قبل از فروش بلیط قطار و هواپیما برای گردشگران برای برنامه ریزی بلندمدت، اظهار کرد: حمل و نقل آنقدر در دنیا اهمیت دارد که روزی را حمل و نقل می نامند. . در دنیای مدرن، حمل و نقل نقش مهمی در تمام زمینه های زندگی بشر ایفا می کند. امروزه در بسیاری از کشورها روش های توسعه و تحول کشور حمل و نقل محور اعلام شده است. کشورهای توسعه یافته معتقدند که ابتدا باید دسترسی به حمل و نقل شناسایی شود و سپس در مسیر توسعه قرار گیرد.

کیفیت و دسترسی به حمل و نقل شاخص توسعه است

وی افزود: تاکید می شود تمامی افرادی که دارای مسیر پیاده روی 500 متری در مناطق شهری هستند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. حالا تاکسی است، اتوبوس یا مترو. بنابراین حمل و نقل نقش ویژه ای در زندگی انسان دارد و کیفیت حمل و نقل و دسترسی به آن از شاخص های مهم پیشرفت محسوب می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رزرو حمل و نقل بین شهری باید آسان باشد. مردم باید بتوانند وسایل نقلیه ای مانند قطار یا هواپیما را برای سفرهای کاری طولانی مدت یا مسافت های طولانی از قبل رزرو کنند. امروزه در بسیاری از کشورها قطارهای بین شهری نقش مهمی در زندگی و کسب و کار مردم دارند. باید امکان رزرو بلیط قطار یا هواپیما از قبل در هر زمان برای افراد وجود داشته باشد. افزایش مدت زمان پیش فروش بلیط قطار و هواپیما باعث می شود که سفر در روزهای خاصی مورد توجه قرار نگیرد و به مردم و گردشگران خارجی امکان می دهد در هر زمان برای سفر برنامه ریزی کنند.

وی افزود: تا جایی که بتوانیم تمدید مدت زمان رزرو بلیط هواپیما و قطار باعث افزایش در دسترس بودن وسایل نقلیه و امکان برنامه ریزی برای مردم می شود. مردم کشورهای دیگر می توانند هر سال سفرهای خود را برنامه ریزی کنند. اگر این مدت طولانی تر باشد از انباشته شدن سفرها در یک دوره زمانی جلوگیری می کند. باید امکان رزرو بلیط قطار و هواپیما در طول سال وجود داشته باشد.

وی افزود: این موضوع در جذب گردشگر خارجی نیز بسیار حائز اهمیت است. گردشگران خارجی می خواهند سفری را برای شش ماه آینده برنامه ریزی کنند. یا آژانس های مسافرتی قصد دارند یک تور ترتیب دهند. این محدودیت آنها را مقید می کند و بلیط را پیش فروش می کند. از نظر اقتصادی گام مثبتی خواهد بود. خطوط هوایی و قطارها با فروش بلیط های طولانی مدت پول زیادی را از بازار جذب می کنند و می توانند از این منابع در پروژه های توسعه خود استفاده کنند. هر چه مدت زمان پیش فروش بلیط قطار و هواپیما بیشتر باشد در جذب گردشگر تاثیر مثبت بیشتری خواهد داشت.

انتهای پیام/