بین الملل

سوریه: شورای امنیت علیه تجاوزات اسرائیل کاری کند

دولت سوریه در واکنش به حمله صبح دوشنبه اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی دمشق، از سازمان ملل خواست برای مجازات اسرائیل و اطمینان از عدم تکرار حملات این رژیم به سوریه، اقدام فوری انجام دهد.

به گزارش ایران تودی، به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه سانا، دولت سوریه در واکنش به حمله جدید رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی دمشق، دو پیام به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل ارسال کرد. و گفت: حق با رژیم اسرائیل است. این ناقض قوانین بین المللی در زمانی است که مردم کشورهای عضو سازمان ملل متحد کریسمس و سال نو را جشن می گیرند و خواستار صلح، رفاه و ثبات در جهان هستند. و بر اساس اصول و مفاد منشور سازمان ملل متحد دست به تجاوز جدیدی علیه سوریه می زند.

وزارت امور خارجه سوریه افزود: حمله اسرائیل به فرودگاه بین المللی دمشق چیزی جز دور جدیدی از جنایات اسرائیل نیست و مستقیما سوریه و مردم رنج دیده آن را که متعهد به دفاع از حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی این کشور هستند، هدف قرار می دهد.

این وزارتخانه از شورای امنیت و سازمان ملل متحد خواست جنایات و تجاوزات اسرائیل را محکوم کرده و اقدامات فوری برای محاکمه و مجازات مسئولین این تجاوزات و جلوگیری از تکرار آن انجام دهند.

حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق اولین حمله این رژیم در سال 2023 است.

حدود دو هفته پیش رژیم صهیونیستی از شمال شرق دریاچه طبریه مناطق اطراف دمشق را با چندین موشک هدف قرار داد.

این حملات هوایی اسرائیل مصادف با زمانی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه هایی به سازمان ملل این حملات را محکوم کرده و از آنها خواسته است تا آنها را متوقف کنند.

انتهای پیام