علمی و پزشکی

سزارین ایمن‌ترین روش برای بانوانی که عمل پیوند داشته‌اند، نیست

ایران تودی / خراسان رضوی تحقیقات جدید نشان می دهد که زایمان سزارین نمی تواند ایمن ترین روش برای زنان پیوندی باشد. میزان زاد و ولد به روش سزارین در حال افزایش است و این امر به ویژه در مورد زنان باردار پرخطر که پیوند عضو دارند صادق است.

اگرچه Medical Express 31 درصد از کل زایمان های ایالات متحده را تشکیل می دهد ، اما میزان زایمان سزارین برای زنان باردار با پیوند کلیه 62.6 درصد و برای زنان پیوند کبد 44.6 درصد است. علیرغم شیوع زیاد زایمان های سزارین ، تحقیقات جدید نشان می دهد که زایمان های سزارین برنامه ریزی شده ممکن است ایمن ترین روش زایمان برای زنان پیوندی نباشد.

مطالعات دانشگاه کالیفرنیا و لس آنجلس نشان داده است که زنان باردار با پیوند کلیه یا کبد می توانند پیوند یا درد زایمان (زایمان طبیعی) را بدون هیچ گونه خطری تحمل کنند.

این مطالعه شامل 1865 زن باردار بین 18 تا 48 ساله در یک دوره 50 ساله بود. در گروه مورد مطالعه ، 1435 زن پیوند کلیه و 430 پیوند کبد انجام دادند. 73 of از این آزمایش های کنترل بارداری منجر به زایمان طبیعی شد.

نتایج این مطالعه نشان داد که زنانی که به طور طبیعی زایمان می کردند نتایج بهتری برای نوزادان خود داشتند. عوامل خطر زایمان سزارین پس از زایمان ، به ویژه در افرادی که پیوند کلیه را بدون خطری برای سلامتی خود انجام داده اند ، قابل توجه بود. خطر جدا شدن جفت 13 برابر بیشتر و خطر ابتلا به دیابت قبل از بارداری 5 برابر بیشتر بود.

دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی ، دانشکده پزشکی دیوید گفن ، استادیار زنان و زایمان و محقق ارشد Dr. نیازی به تکرار این عادت نیست ، زیرا درد زایمان برای دریافت کنندگان پیوند باردار بی خطر است.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که نوزادان در آزمایشات درد زایمان عملکرد بهتری دارند. مرگ نوزادان در معرض آسیب شدید یا مرگ در دوران نوزادی تنها در 10-6 درصد بیماران کلیوی و کبدی در آزمایش درد هنگام تولد و در 20 درصد از زایمان های سزارین رخ داده است. نوزادانی که پس از سزارین برنامه ریزی شده متولد می شوند ، دو برابر مشکلات تنفسی کوتاه مدت و بلند مدت دارند و برخی از آنها به تهویه مکانیکی نیاز دارند.

وی گفت: “یکی از شگفت انگیزترین یافته ها این است که اگرچه آزمایش درد هنگام تولد با سزارین به پایان رسید ، اما این نوزادان پس از عمل نوزادان برنامه ریزی شده بودند.” دانشکده پزشکی و اولین محقق این مطالعه. آنها هنگام تولد عملکرد بهتری دارند. این نشان می دهد که زنان پیوند شده باید پس از بحث در مورد خطرات و مزایا با تیم بهداشت ، اقدام به زایمان طبیعی کنند.

لازم به ذکر است که آزمایش درد هنگام تولد یک رویکرد معمول برای مدیریت زایمان است که منجر به میزان بالای زایمان طبیعی می شود.

یافته ها در JAMA Network Open منتشر شده است.

انتهای پیام