فرهنگ و هنر

سرپرست جدید اداره‌ کل امور بین‌الملل معاونت برون مرزی انتخاب شد

جلسه معارفه سرپرست جدید اداره کل روابط بین الملل، معاون سیمای برون مرزی و مراسم اهدای جوایز مدیرکل سابق صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی، جلسه معارفه سرپرست جدید اداره کل روابط بین الملل، معاون روابط خارجی رسانه ملی و تجلیل از مدیرکل سابق روابط بین الملل معاون روابط خارجی سازمان صدا و سیما احمد نوروزی معاون احسان این مراسم با حضور کاوه و جمعی از مدیران شبکه و دفاتر مرکزی این معاونت برگزار شد.

این مراسم پس از حذف اداره کل روابط بین الملل سازمان صدا و سیما از ساختار صدا و سیما و انتقال بدنه اصلی آن به معاونت برون مرزی در راستای یکی دیگر از گام های تحول بزرگ برنامه های تحول رسانه ملی برگزار شد. سرپرست امور بین الملل این معاونت که چند روز پیش طی حکمی به این سمت منصوب شد، ضمن تشکر از علی فهیم دانش، مدیر کل سابق امور بین الملل این نهاد، از خدمات وی قدردانی کرد.

در این مراسم معاونت برون مرزی بر لزوم تعامل هر چه بیشتر شبکه های معاونت برون مرزی با یکدیگر تاکید کرد و گفت: منتظر تعامل و حلقه ارتباطی معاونت برون مرزی هستیم. تا سازمان‌های بین‌المللی نسبت به گذشته گسترده‌تر باشند و همه شبکه‌های این معاونت‌ها نقش بیشتری در این زنجیره کاری داشته باشند.
وی افزود: گسترش حوزه‌های تعامل اداره کل روابط بین‌الملل با قطب‌های ارتباطی در مناطق هدف و کشورهای مختلف تنها به شبکه‌های نماینده مجلس در خارج از کشور محدود نمی‌شود و پس از آن، همکاری بیشتر و بهتر نمایندگان کل و ریاست معاونت های صدا و سیما و سیاستگذاری نیز در دستور کار نماینده مجلس خارج از کشور و در اداره کل روابط بین الملل قرار دارد. در واقع تمرکز این سمت در یک نماینده خارج از کشور نباید تنها محدود به روابط بین الملل با آن نماینده باشد، بلکه باید نیازهای صدا و سیما را نیز در این راستا در برگیرد تا به این هدف دست یابد. مدیریت کلان سازمان به منظور انعطاف پذیرتر، هم افزایی و کارآمدتر ساختن ساختار.

علی فهیمیم دانش، مدیرکل سابق صدا و سیما نیز در ادامه این مراسم گفت: معاونت خارج از کشور در بسیاری از حوزه های دیپلماسی رسانه ای امتیازات قابل قبولی را کسب کرده است. به ویژه شبکه های معاونت رئیس جمهور هوشمندانه در بحث بازنمایی ابعاد رکودی آمریکا شرکت کرده اند و امیدواریم همکاری های بین المللی، تقویت روابط بین الملل، حضور در مجامع بین المللی صورت گیرد. تقویت حوزه رسانه ای و نمایندگی های مختلف سازمان در خارج از کشور و ادامه و ارتقای راهی که با قدرت و توان بیشتر در پیش می گیریم.
همچنین مرتضی عسکری رئیس جدید اداره کل روابط بین الملل رسانه ملی در بخشی دیگر مسئولیت حوزه بین الملل در خارج از کشور را موضوعی جدی و در عین حال آسان و محتاطانه خواند و گفت: باید دیپلماسی رسانه ای شکل بگیرد. با قوت هر چه بیشتر در عرصه های مختلف بین المللی و جهت گیری های مختلف سازمان صدا و سیما در این زمینه تعصبات، کنش ها و سیاست ها از موضوعات بسیار مهمی است که شایسته توجه ویژه است. از این پس باید با شناخت و درک دقیق‌تر راهی برای دستیابی به اتخاذ سیاست واحدی که منجر به تقویت نفوذ بستر رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران تحت مفهوم دیپلماسی رسانه‌ای شود، پیش برویم. در جهان.
این مراسم با تولیت عسگری و ارزیابی از خدمات ارزنده علی فهیم دانش به پایان رسید.

انتهای پیام