اقتصادی

سرنوشت شورای عالی بورس تغییر می کند؟

این فعال بازار سرمایه از تشکیل جلسه برای تصمیم گیری درباره جایگزینی اعضای شورای عالی بورس خبر داد.

فردین آقابزرگی در گفت وگو با ایران تودی، با اشاره به جلسه پنج شنبه هفته گذشته کارگروه بازار سرمایه مجلس در کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی، اظهار کرد: از طریق کانون کارگزاران و کانون ارائه شد. تشکل‌های سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار می‌گیرند و اولین جلسه در این خصوص روز سه‌شنبه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون قبلی سال 1384، هیات عالی بورس که بالاترین نهاد سیاستگذاری در حوزه بازار سرمایه است، دارای یک نهاد دولتی بود: کانون کارگزاران، کانون سازمان های سرمایه گذاری، کانون مدیران سبد سهام، انجمن صنفی کارگزاران انجمن سهامداران حقیقی و عدالت به عنوان بالاترین مقام سیاسی در این شورا شرکت خواهد کرد.

این فعال بازار سرمایه ادامه داد: در واقع به اعضای شورای عالی بورس برای انجام اصلاحات پیشنهاد شده است. البته تعداد اعضا همچنان 11 نفر است و پیشنهاد شده است که شورا حداقل پنج نماینده از بخش خصوصی داشته باشد. همچنین طبق بندهای 2 و 16 قانون بازار اوراق بهادار مصوب 1384، موضوعات مشمول شورا تصمیماتی است که به نفع و ضرر مؤسسات انتشاراتی و شرکت های پذیرفته شده در بورس و بورس اوراق بهادار است. این تاثیرگذار است.

آقابزرگی با تاکید بر اهمیت تصویب این پیشنهادها در مجلس، افزود: اگرچه این موضوع سخت به نظر می رسد، اما احتمالا جلسات متعددی در این زمینه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/