فرهنگ و هنر

سردار اشتری:خسارت‌های دوران دفاع مقدس باید پیگیری حقوقی شود

فرمانده نیروی انتظامی گفت: روحیه ایثار و شهادت باعث افتخار و تأثیرگذاری ما در جهان امروز می شود ، به عبارت دیگر هر پیشرفتی که امروز داشته ایم از روزهای دفاع مقدس تاکنون حاصل شده است.

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی امنیتی در سخنرانی در همایش ادعاهای حقوقی بین المللی دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: این زمان با شکوهی برای نسل ما و نسل های آینده است. البته ما در دفاع مقدس چیزهای زیادی از دست داده ایم ، اما ما چیزهای زیادی بدست آورده ایم. داشتن روحیه ایثار و شهادت باعث افتخار و تأثیرگذاری ما در جهان امروز می شود. از زمان دفاع مقدس تحولی حاصل شده است. با این حال ، خسارت وارده به ما باید از نظر قانونی پیگرد قانونی داشته باشد.

سردار اشتری گفت: بیش از 30 کشور شناخته شده جهان با حمایت صدام علیه ما جنگ کرده اند اما در نهایت ما در همه زمینه ها پیروز شده ایم ، بنابراین باید هشت سال مقدس خود را بهتر درک کنیم دفاع “

فرمانده نیروهای انتظامی در بخشی دیگر از سخنان خود یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد یک حرکت ضد انقلاب برای ایجاد بی اعتمادی در کشور بودیم. این گروهها با پشتیبانی ایالات متحده و اسرائیل فعالیتهای خرابکارانه انجام دادند و این حرکت را در دفاع مقدس ادامه دادند. البته آنها به اهداف خود نرسیدند. هدف این گروهها سرنگونی رژیم بود که مردم را به شورش و ترور عناصر اصلی رژیم تحریک کرد. آنها در ستون دفاع مقدس نقش ستون پنجم را ایفا کردند. اقدامات آنها شامل جمع آوری اطلاعات ، گوش دادن به تلفن و مکالمات بی سیم مبارزان و غیر قابل اعتماد کردن شهرها بود.

سردار اشتری گفت: اقدامات تحریک آمیز گروه های ضدانقلاب همچنان ادامه دارد ، زیرا باید ترور شهید سلیمانی و شهید فخری زاده را نمونه ای از ادامه روند نفاق قرار داد ، جمهوری اسلامی ایران به زانو در آمد. “و باید برای تحقق این حق نظارت شود.

وی گفت: آمریکایی ها حاج قاسم سلیمانی را کشتند. نشت های موجود ، فعالیت های تروریستی و اطلاعاتی فزاینده ، و به ویژه اقدامات در زمینه جنگ نرم بخشی از روند دولت های ایالات متحده است و فقط تغییر شکل و روش آن امکان پذیر است. بنابراین ، اهداف یکسان هستند و تغییری در آنها ایجاد نمی شود.

فرمانده انتظامی با تأکید بر اینکه رویکرد رهبری با محوریت آمریکا در قبال ایران نسبت به پیشینیان خود تغییری نکرده است ، گفت: از آنجا که جنگ نرم ، جنگ های حمایت ، تسلط بر منابع انرژی و جلوگیری از توسعه هسته ای کشورمان سیاست های دولت قبلی ایران است. البته ، فقط روش ها از این نظر متفاوت هستند و همه آنها هدف یکسانی دارند.

وی گفت: “ما آماده خدمت به موسسه علوم و معارف دفاع مقدس هستیم و می توانیم از ظرفیت پلیس بین الملل در امنیت و سایر زمینه ها اطمینان حاصل كنیم.”

انتهای پیام