حوادث

ستاد اجرای قانون و ستاد مبارزه با مواد مخدر مستقیماً مسئول معتاد بودن معتادان هستند

سید حشمت الله حیات الغیب با تأکید بر اینکه فشافویه جایی برای معتادان به مواد مخدر نیست گفت: “قانون مسئولیت مستقیم حضانت معتادان را در پلیس و ستادهای مبارزه با مواد مخدر قرار می دهد.”

به گزارش ایران تودی ، که به نقل از مرکز رسانه قضایی ، در پی انتشار عکسی از حضور برخی از وابستگان در جنوب تهران ، مدیرکل زندانهای تهران درباره این موضوع توضیح داد.

سید حشمت الله حیات الغیب گفت: “افراد آزاد شده زندانی نبودند كه می خواستند ترك كنند یا آزاد شوند. آنها برگزار شدند و فشافویه جایی نیست که بتوان معتادان را در آن نگه داشت.

وی افزود: براساس قانون ، سازمان زندانها هیچ وظیفه ای برای بازداشت معتادان به مواد مخدر ندارد ، اما از نظر همکاری ، به طور موقت معتادان موادمخدر را طبق ماده 16 این اردوگاه پذیرفته و بازداشت کرده است.

مدیرکل زندانهای تهران گفت: این افراد در پایان ماه مارس پس از پایان دوره درمانی سه ماهه و مطابق توافق قبلی با هماهنگی و تأیید تیم درمانی آزاد می شوند.

به موجب ماده 15 و 16 قانون مبارزه با مواد مخدر ، ستاد مبارزه با مواد مخدر و پلیس به طور مستقیم مسئولیت حضانت معتادان را به عهده دارند و دستگاه قضایی هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد.

انتهای پیام