ورزشی

ساپینتو: با مدیریت استقلال مشکلی ندارم/ ۶ امتیاز ما را گرفتند

به گزارش خبرگزاری ایران تودی؛ ریکاردو ساپینتو سرمربی تیم فوتبال ایستاگلال در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل تراکتورسازی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی انگلیس گفت: کل بازی را بعد از بازی با تراکتور تماشا کردیم. ما این کار را بعد از هر بازی انجام می دهیم. بعد از بازی با تراکتور، همه بازیکنان را آوردم و نکات مثبت و منفی بازی را یادداشت کردم. من در مورد بازی صحبت کردم و مشکلات را با هم در میان گذاشتیم. باید در آن بازی بهتر بازی می کردیم و عملکرد بازیکنان در این بازی خوب نبود. این هفته روی مشکلات فنی کار کردیم و در بازی پیش رو تیم مقابل تراکتورسازی بهتر و آماده تر خواهد بود. حتی به نظر من تراکتورسازی 2 گل زد اما این به این معنا نیست که آنها بهتر از ما بودند. تراکتور در نبردهای هوایی جنگنده تر و بهتر بود و از اشتباهات ما استفاده می کرد. ما نباید این اشتباهات را مرتکب شویم.

وی ادامه داد: مشکل اصلی ما این است که بازی خود را مقابل «تراکتور» انجام ندادیم. باید مقابل این تیم ها بیشتر فعال باشیم و با اعتماد به نفس بالا بازی کنیم و موقعیت های زیادی خلق کنیم. در اینجا اهداف ما برای بازی آینده است. هدف اول ما پیروزی در بازی فردا است. ما می خواهیم این جام را ببریم و هدف اول شکست تراکتورسازی است.

ساپینتو درباره بازمانده های بعد از شکست با «تراکتور» صحبت کرد و درباره انتقادات سران باشگاه گفت: من هیچ جا انتقادی نخوانده ام. تنها حمایتی که از مدیریت داشتم این بود. الان جو بین همه خیلی خوب است و ارتباط خوبی با مدیریت باشگاه داریم. احترام وجود دارد. بازیکنان تمرین کرده اند و همه متمرکز و متحد هستند تا بتوانیم بازی را ببریم.

سرمربی «استاغلال» درباره انگیزه های تیمش برای رویارویی با تیم «تراکتورسازی» در رقابت های مقدماتی جام حذفی اینگونه گفت: این بازی بسیار مهم است. این بازی یک انگیزه بزرگ برای ما است. ما همیشه می خواهیم در زمین پیروز شویم. ما برای رسیدن به اهداف خود بسیار متمرکز هستیم.

ساپینتو درباره مسابقات جام حذفی گفت: هیچ تخصصی در این زمینه وجود ندارد. امیدوارم از تجربیاتی که در جام حذفی به دست آوردم استفاده کنم. توانستم بازی های حذفی را ببرم. در یک فینال شکست خوردیم و در فینال با تیم های یونانی روبرو شدیم. در این بازی ها باید باهوش بود. 90 دقیقه فرصت داریم تا بلند شویم. گاهی اوقات ما بیش از 30 دقیقه فرصت داریم تا برنده شویم. درس گرفتن از گذشته مهم است. بازی مقابل حریف داشتیم و باید متفاوت از قبل به نظر برسیم، در حمله و دفاع بهتر عمل کنیم. در بازی‌های لیگ برتر می‌توانیم ریکاوری کنیم، اما در جام حذفی اگر مرتکب اشتباه شوید، از بازی خارج خواهید شد.

وی با تاکید بر روحیه بالای قبل از این بازی و اتمام نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر و گل هایش در استقلال خاطرنشان کرد: خیلی خوشحالم که اینجا هستم. مردم و جامعه برای من خوب هستند و همه چیز عالی است. از نظر حرفه ای همه تیم ها در بازی های لیگ مشکل دارند. ما قهرمان سوپرجام شدیم و در صدر جدول مسابقات قرار داریم.

Sapinto اضافه شد: مشکلاتی در اطراف تیم وجود دارد. بازیکنان مصدوم در شرایط تیم موثر بودند و به شرایط ایده آل خود نرسیدند. هنگامی که این مشکلات به طور همزمان رخ می دهد، نتایج مطلوب حاصل نمی شود. من خیلی مثبت هستم. بازیکنان سخت کار می کنند و همچنان انگیزه دارند. نه قهرمانی را از دست دادیم و نه جام مقدماتی را. اگر 6 امتیاز را از ما نمی گرفتند، الان در بالای جدول بودیم. مردم می بینند که ما چه چیزی را از دست می دهیم. اگر از شما امتیاز بگیریم اگر به ما بدهند در صدر جدول خواهیم بود. وقتی مقابل تیم های خوب امتیاز از دست می دهید این اتفاق می افتد. بازی استقلال و تراکتور همیشه بی نظیر بوده است. باید مقابل تراکتورسازی بهتر عمل می کردیم. من همچنان مثبت فکر می کنم و تیم مثبت عمل می کند. همه بازیکنان این هفته برمی گردند و ما قوی تر به نظر می رسیم.

258 258