فرهنگ و هنر

سالگرد آغاز به کار کربلای 9



امروز بیستمین روز از شهر وارواردین سالگرد آغاز عملیات کربلای 9 است که در سال 1987 با هدف آزادسازی چندین ارتفاعات در منطقه کاسر شرین در استان کرمانشاه توسط نیروهای زمینی جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

به گزارش گروه بین الملل ایران تودی ، در حالی که منطقه شلمچه شاهد درگیری و پیروزی جنگجویان ایرانی بود ، جبهه جدیدی در غرب علیه نیروهای عراقی افتتاح شد. در فرایندی به نام “کربلا 9” و مقدس اورشلیم “O مهدیا (پ) مرا تحقق بخشید” ، مبارزان نیروهای زمینی جمهوری اسلامی ایران در تنگه “بابادی” به دشمن حمله کردند و با عبور از تله ها و مین های مین به دشمن حمله کردند. آنها پس از سه ساعت جنگ سنگین ، آنها تنگه مهم بابادی را در منطقه پیسگا گرفتند و بقیه نیروهای عراقی را مجبور به فرار کردند.

پس از این حمله ، به دلیل حساسیت منطقه ، رهبران باتیست به سرعت نیروهای پراکنده را بسیج کرده و 10 گشت (ضدحمله) را انجام دادند که در آن نیروهای ایرانی به طرز وحشیانه ای تمام گشت ها را سرکوب کردند. این اقدام مبارزان ایرانی ، دشمن باتیست را بدون به دست آوردن کمترین نتیجه سوق داده است.

این عملیات از ساعت 1 صبح با حمله به “تیپ 3 لشکر 81 زرهی کرمانشاه” آغاز شد. يكي از عوامل اصلي پيروزي در اين فرآيند محدود را مي توان سرعت مناسب عمل با تعجب در نظر گرفت.

از جمله یگان های دشمن ناوشکن در این عملیات می توان به تیپ 3 ، 3 و 4 تیپ 2 کماندو اشاره کرد که می توان از 4 تیپ ویژه گردان تیپ سوم نام برد. تعداد زیادی خمپاره ، مهمات و مهمات نیز غارت شد و مقدار زیادی مهمات ، 1800 باتیست کشته شدند که 55 مورد از آنها توسط جنگجویان ایرانی اسیر شدند.

همچنین در هنگام دفع این گشت ها ، 15 تانک ، 35 تانکر ، پنج دستگاه خودرو ، چندین انبار مهمات و دو قبضه اسلحه خصمانه از بین رفت و مبارزان مقادیر زیادی سلاح و مهمات خود را غارت کردند.

در عملیاتی محدود “کربلای 9” ، بیش از 2500 سرباز عراقی توسط مبارزان اسلام گرای کشته شدند و همه اهداف از پیش تعیین شده این عملیات بدست آمد.

در حالی که نیروهای عراقی در اولین شب عملیات ، اهداف از پیش تعیین شده را به تصرف خود درآوردند ، نیروهای عراقی چندین گشت سنگین را برای سه روز متوالی انجام دادند که توسط هواپیماهای جنگی نیز پشتیبانی شدند.

به دستور ستاد نیروی هوایی ، پایگاه نظامی کرمانشاه بخشی از توان رزمی خود و استفاده از 12 نوع هلیکوپتر را اختصاص داده است ، ضمن ادامه پشتیبانی از پدافند پایگاه غربی در ایلام و منطقه سومر ، و همچنین عملیات پشتیبانی هوایی را برای نیروهای خود که در “فعالیت دارند” انجام داده است. کربلای 9 ». دو روز قبل از شروع عملیات ، نیروی هوایی در پادگان ابوذر در سار پل ذهب مستقر شد و خلبانان و نقاط کانونی در این پایگاه توضیحاتی در مورد چگونگی انجام این عملیات و وضعیت نیروهای محلی و دشمن ارائه دادند.

“214 هلیکوپتر” مواد و مهمات مورد نیاز جنگجویان را حمل می کرد ، نیروهای جدید را به منطقه نبرد منتقل می کرد ، مجروحان را با سرعت بالا و در کمترین زمان به بیمارستان ها منتقل می کرد و روحیه رزمندگان را تقویت می کرد.

انتهای پیام


تمام مقالات سایت به وسیله سیستم خبررسانی آنلاین، اقدام به انتشار خبر می نماید، در نتیجه مسوولیت کلیه محتوای این سایت بر عهده پایگاه های اصلی بوده و سامانه بر خط ایران تودی هیچ مسوولیتی در قبال کلیه محتوای این سایت نخواهد داشت.