استان ها

ساخت پروژه ملی فیبر نوری مسیر شاپورآباد به سد رودبار کلنگ زنی شد

به گزارش لرستان ایران تودی، نبیله شمسی فر در مراسم کلنگ زنی پروژه ملی فیبر نوری سد شاپورآباد و رودبار اظهار داشت: یکی از مزیت های طرح این است که می توانیم برای تمامی صنایع و متقاضیانی که فرصت دارند، یک خط ارتباطی پایدار ارائه دهیم. برای سرمایه گذاری در این مسیر

وی ادامه داد: این پروژه با وام 20 میلیارد تومانی که سه سال پیش از سوی وزارت مردم و نیرو و نماینده محترم الیگودرزی ها در شورای اسلامی مطالبه شده بود اجرا می شود.

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: این پروژه بیش از 70 کیلومتر طول دارد و با همکاری وزارت ارتباطات و همچنین توسعه خدمات اجباری در مناطق فاقد خدمات همگانی و همچنین با کمک در حال اجراست. وزارت نیرو

وی با اشاره به اهمیت زیرساخت ارتباطی پایدار برای توسعه هر منطقه، برخی از مزایای اجرای این طرح را امکان اتصال تمامی اماکن ارائه دهندگان خدمات به فیبر نوری و ایجاد زیرساخت های لازم برای نوسازی فناوری ذکر کرد. حصول اطمینان از خدمات اینترنتی با کیفیت مناسب و همچنین رفع محدودیت های اتصال روستاهای مسیر به شبکه فیبر نوری و شبکه های رادیویی موجود، پایداری ارتباط آنها در شرایط خاص و نامساعد و امکان تعیین. تمامی متقاضیان سرمایه گذاری در منطقه به شبکه های نوری و همچنین دسترسی آسان و باکیفیت به شبکه اینترنت متصل هستند.

دکتر شمسی فر در بخشی دیگر از سخنان خود به تامین بستر ارتباطی ایمن و پایدار برای نیروگاه برق آبی رودبار لرستان در الیگودرز اشاره کرد.

مدیر مخابرات منطقه لرستان در بخشی دیگر از سخنان خود از تعرفه های مخابراتی پرهیز کرد و گفت: تعرفه های شرکت مخابرات ایران از سال 1381 افزایش نیافته است اما مدل تعرفه ای شرکت مخابرات ایران در این سال ها تغییر کرده است. بازنگری در تعرفه های مخابراتی توسعه ارتباطات در استان را تسریع می کند.

وی ادامه داد: به دلیل عدم افزایش تعرفه ها امکان تامین منابع مالی برای توسعه بیشتر و ارتقای شاخص توسعه ارتباطات استان وجود ندارد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان نیز گفت: پروژه های بسیاری مطابق با ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا می شود.
صارمی مجتبی بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته از طریق وزارتخانه، مجوز 500 کیلومتر فیبر نوری برای لرستان اخذ شده که 80 کیلومتر آن در شهرستان الیگودرز اجرا می شود.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است اجرای پروژه شاپور آباد تا سد ریودبار به طول 70 کیلومتر در قالب 80 کیلومتر اجرا می شود.

صارمی تصریح کرد: با اجرای پروژه ارتباط پایدار، پرسرعت و باکیفیت به منطقه ارائه می شود. اینترنت برای روستاها از طریق سایت های ارتباطی که توسعه منطقه را دنبال می کند فراهم می شود.
امام جمعه الیگودرز نیز در این مراسم گفت: یکی از مهمترین زیرساخت های توسعه و پیشرفت هر منطقه ارتباط است.
حجت الاسلام سرلک افزود: امروزه فناوری نقش مهمی در زندگی روزمره مردم ساکن در شهر و روستا دارد اما در روستاهای الیگودرز با جاده صعب العبور این دسترسی به دلیل نبود جاده سخت شده است. اینترنت
نماینده ولی فقیه الیگودرز گفت: بنابراین توسعه ارتباطات می تواند گام بلندی در خدمت رسانی به مردم منطقه بردارد و اجرای این پروژه از شاپور آباد تا سد رودبار اقدام بسیار ارزشمندی است.

حجت الاسلام مهدی سرلک گفت: درخواست این است که شرکت مخابرات منطقه لرستان در زمان مقرر این پروژه را به اتمام برساند تا بتوانیم به توسعه و پیشرفت منطقه امیدوار باشیم.

ایمان خسروی فرماندار الیگودرز نیز در آیین اجرای فیبر نوری شاپورآباد تا رودبار گفت: با توجه به وسعت شهرستان الیگودرز ضروری است مسئولانی که در حوزه مخابرات فعالیت می کنند توجه ویژه ای به الیگودرز داشته باشند.

نماینده مردم الیگودرز در شورای اسلامی گفت: تنها حکم ریاست جمهوری استان لرستان واقع در شهرستان الیگودرز در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هک شد.

محمد خدابخشی افزود: یکی از ارکان تعریف شده رقابت پذیری در دنیا، رکن زیرساخت است.
وی ادامه داد: یکی از مهم ترین زیرساخت ها مربوط به زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات است که نقش مهمی در توسعه شهرستان و استان دارد.
نماینده مردم الیگودرز در شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین پروژه های زیربنایی استان لرستان در الیگودرز در حال انجام است، گفت: این پروژه متعلق به 70 کیلومتر فیبر نوری شاپور آباد تا سد رودبار است. که دارای وام سررسید بوده و به مبلغ 200 میلیارد ریال محقق می شود.

وی تصریح کرد: از این مبلغ 50 میلیارد ریال توسط وزارت نیرو و مابقی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین می شود.

خدابخشی گفت: با اجرای طرح، تمامی روستاها و نقاط جمعیتی مسیر با نصب دکل های مخابراتی به فیبر نوری متصل می شوند.

وی افزود: با ارائه بستر فیبر نوری خدمات مهمی مانند خدمات بانکی، خدمات بیمه ای، کلاس های آموزشگاه مجازی و … را دریافت خواهند کرد که باید در اختیار مردم قرار گیرد.

نماینده مردم الیگودرز در شورای اسلامی گفت: از دکتر زارع پور وزیر ارتباطات و محرابیان وزیر نیرو، مدیران و مسئولان استانی تقدیر و تشکر می کنم.