علمی و پزشکی

زمین گیر شدن ۳۰ آمبولانس علوم پزشکی یاسوج

ایران تودی/ کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: باید از پارکینگ دانشگاه علوم پزشکی بازدید کنید، می بینید که حدود 30 آمبولانس روی زمین مانده و تعمیر آنها بسیار گران تمام می شود.

محمد غلام نژاد در گفت وگو با خبرنگار ایران تودی، افزود: در سفر فرمانده اورژانس کشور به استان، وی را به دیدن این حجم عظیم آمبولانس در پارکینگ دانشگاه بردم و از وی خواستم این مطالبه فراموش شده و عمومی را بپذیرد. نمایندگانی که قول مساعدت در تعمیر و تجهیز آمبولانس ها را دادند و اعلام کردند در یکی دو سال اخیر هیچ آمبولانسی به وزارت بهداشت نرسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: پارک فوریت های پزشکی این دانشگاه در وضعیت بسیار نامناسبی قرار دارد و اکثر آمبولانس های شهرستان های استان توانایی اعزام بیماران به استان های همجوار را ندارند و برخی فقط مورد استفاده قرار می گیرند. برای حمل و نقل شهری

گلام نژاد تصریح کرد: با وجود مراجعات روزانه بیماران در استان کهگیلویه و بویراحمد، کمبود تجهیزات پزشکی و کمبود ناوگان اعزامی مجهز، از همه به ویژه سازمان های مردم نهاد، رسانه ها و خیرین برای کمک به سلامت دعوت می کنیم. بخش

وی از رسانه ها پرسید؛ انعکاس نیازهای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه سلامت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: شروع رادیوتراپی، پزشکی هسته ای و تعمیرات، تجهیز و خرید ناوگان آمبولانس، پروژه های ساختمانی تعطیل یا نیمه تعطیل، ایجاد دپارتمان های فوق تخصصی و …. بسیاری از مسائل مانند بی توجهی به دانشگاه که حافظ سلامت مردم است و دانشگاه علوم پزشکی بیشتر به جذب نیروی انسانی فاقد صلاحیت و کاریابی شبیه بود و اصلاح این روند زمان بر است.

گلام نژاد بیان کرد: بیشترین آسیبی که با ورود نیروهای بی صلاحیت به حوزه بهداشت و درمان به عنوان مثال خرابی سیستم های سرمایشی و گرمایشی بیمارستان ها بعد از دو تا سه سال وارد می شود، چیزی است که ضرر مالی زیادی به همراه دارد. آسیب و این فقط یک مثال است.

وی تاکید کرد: دو دستگاه رادیوتراپی در استان های همجوار چهارمحال و بختیاری داریم یا شهر کوچکی مثل دزفول دستگاه رادیوتراپی دارد اما یک استان چنین دستگاهی ندارد که از انتقال بیماران به استان های همجوار جلوگیری کند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بدهی تنها یک بیمارستان در استان کهگیلویه و بویار احمد را بیش از 80 میلیارد تومو دانست و گفت: همه بیمارستان های این استان به همین میزان بدهکار هستند و از همه به ویژه تقاضا دارم. مسئولین با دانشگاه همکاری خواهند کرد.

گلام نژاد رسالت دانشگاه علوم پزشکی را تامین سلامت مردم دانست و افزود: برای ترمیم و احیای این مهم از همه سیاسیون، نهادها و مسئولان کمک می خواهم.

وی بیان کرد: با پیگیری های دقیق و رایزنی با وزارت بهداشت، دو دستگاه آمبولانس جدید برای شهرهای گچساران و بهمئی به دانشگاه علوم پزشکی آورده شد که می تواند بخشی از مشکلات سیستم اورژانس بیمارستان ها را برطرف کند.

انتهای پیام