عمومی

ریزگردها و دلیل وقوع این پدیده

بیش از یک دهه است که منطقه غرب آسیا به ویژه ایران و عراق گرفتار پدیده ای مخرب و مخرب به نام گرد و غبار بوده و علت این پدیده همچنان هاله ای از عدم قطعیت و بی مسئولیتی ناشی از فرضیات غیرواقعی است.

اما تحلیل دقیق بر اساس تعدادی گزارش میدانی نشان می دهد که عامل انسانی که منجر به تغییر عمدی و هدفمند اکوسیستم شد، منجر به این اتفاق خطرناک شد که هدف آن توقف توسعه پایدار در محور مقاومت است.

سوالی که همیشه به ذهن خطور می کند این است که اگر این ذرات گرد و غبار پیامد طبیعی تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی است، چرا سرزمین های اشغالی فلسطین تحت تاثیر این ذرات گرد و غبار قرار نمی گیرند؟

نکته اینجاست که صهیونیست ها در سه سال اخیر از طرح استفاده از آب به عنوان عامل فشار برای نفوذ بر کشورهای عربی و اسلامی در محیطی به نام هلال که شامل ایران، عراق و سوریه می شود استفاده کرده اند. دهه ها

صهیونیست ها در سه دهه گذشته استراتژی جنگ آبی را دنبال کرده اند و از آنجایی که ترکیه در چند دهه گذشته روابط نزدیکی با اسرائیل داشته است، صهیونیست ها سرمایه گذاری کلان خود را برای ساخت سد بر روی رودخانه های دجله و فرات در ترکیه آغاز کرده اند.

ساخت سد آتاتورک در دوران ریاست جمهوری سلیمان دمیرل، رئیس جمهور ترکیه که روابط گسترده ای با اسرائیل دارد، بخشی از اجرای استراتژی جنگ آبی است.

ساخت سد آتاتورک بر روی رودخانه فرات با ظرفیت بیش از 48 میلیارد متر مکعب منجر به بسته شدن دریچه های سد آتاتورک در سال 1993 به دستور سلیمان دمیرل رئیس جمهور وقت ترکیه شد. .

پروژه های موسوم به «گپ» در ترکیه در واقع نوعی اعلان جنگ علیه ایران، ارمنستان، سوریه و عراق است، زیرا در این پروژه که با سرمایه گذاری مستقیم صهیونیست ها پایه گذاری شده است، باید 22 نقطه دیگر احداث شود. . بر روی رودهای فرات، دجله و دجله ساخته شده است.

کاهش دبی رودخانه های کوچک در سوریه، عراق و در نهایت ایران منجر به شکل گیری پدیده ریزگردها به دلیل خشک شدن تالاب بزرگ هور شده است که هر سه کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

اسرائیل نه تنها در ساخت سدهای بر روی رودخانه های دجله، فرات و الیسوکه با منشاء ترکی شرکت نکرد، بلکه کشورهای فقیر آفریقایی مانند اتیوپی را نیز تشویق کرد که سد النهضه بر روی رود نیل را بسازند.

این سد که بزرگترین سد آفریقا محسوب می شود با سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری آمریکا و سرمایه داران یهودی ساخته شد و ظرفیت ذخیره سازی آن در نهایت به 100 میلیارد متر مکعب خواهد رسید.

اگرچه مصر و سودان روابط دیپلماتیک رسمی با اسرائیل دارند، اما سیاست اصلی این رژیم جلوگیری از دستیابی کشورهای عربی به توسعه پایدار و امنیت کامل غذایی در درازمدت است.

مصر، یکی از بزرگترین صادرکنندگان گندم و پنبه در جهان در شش دهه گذشته، به ویژه در زمان عبدالناصر، رئیس جمهور فقید مصر، در نتیجه مداخله ایالات متحده در گندم به یکی از بزرگترین واردکنندگان گندم در جهان تبدیل شده است. امور داخلی آن

در زمان حکومت انور سادات، رئیس جمهور سابق مصر (1970-1981) و حسنی مبارک (1981-2011)، ایالات متحده مستقیماً در انتخاب وزرای کشاورزی و آبیاری مصر دخالت داشت و معمولاً به عنوان وزیر کشاورزی وارد کابینه می شد. برای تکان دادن ساختار کشاورزی مصر.

در نتیجه این مداخلات، مصر از صادرکننده گندم باکیفیت به واردکننده این ماده مغذی مهم تبدیل شده است.

اکنون با ساخت سد النهضه بر روی رود نیل در اتیوپی، دو کشور عربی مصر و سودان به دلیل کاهش سیلاب های آینده و در نهایت کاهش فرصت های توسعه پایدار در مزارع با کمبود آب مواجه خواهند شد. صنعت و کشاورزی

بنابراین جنگ آب در غرب آسیا با عملیات مشترک ترکیه و اسرائیل علیه کشورهایی که عملاً با رژیم صهیونیستی ناسازگار هستند آغاز شد.

بنابراین موضوع ذرات یک پدیده طبیعی نیست، بلکه نتیجه راهبرد مشترک صهیونیستی و ترکیه برای مقابله با کم آبی و کم آبی در کشورهای مقاومت و در نهایت تخریب زیرساخت های توسعه در این کشورهاست.

311311