عمومی

رکود بازار در خارگ/ شرکت‌های نفتی از فروشگاه‌های جزیره خرید کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان ها – حمد عرب زاده: آدا زرگ مهم ترین شریان اقتصادی کشور محسوب می شود و بیش از 90 درصد صادرات نفت خام از طریق پایانه های نفتی واقع در این جزیره انجام می شود.

جزیره زرگ این جزیره علیرغم نقش مهم و برجسته ای که در اقتصاد و درآمدزایی برای کشور دارد، با مشکلات و چالش های زیادی مواجه است و انتظار مردم این جزیره از سوی مسئولان توجه بیشتر به مشکلات را دارد.

اتصال به جزیره زرگ محدود به سایر نقاط کشور است و ساکنان جزیره باید نیازهای روزانه خود را از داخل جزیره و برای این منظور از بازار جزیره تامین کنند. زرگ نقش مهمی در رفع نیازهای ساکنین دارد.

با وجود بازارهای مناسب در جزیره زرگ برخی از صنایع مستقر در جزیره کالاهای مورد نیاز خود را از خارج از جزیره تامین می کنند که برای حمایت از جزیره نشینان نیاز به نگاه بهتر به بازار دارد.

عمدتا نیازهای خرید شرکت ها و صنایع زرگ کسب و کار فعال در جزیره می تواند مبنایی برای رفع رکود بازار و توسعه تجارت در جزیره باشد.

بازار جزیره در حال توسعه نیست

محمدرضا دشتی زاده رئیس بخشداری ویژه زرگ سه شنبه شب در دیدار با تجار و بازاریان جزیره زرگ گفت: بازار جزیره زرگ تاریخچه ای طولانی دارد و یکی از قدیمی ترین هاست اکثر بازار جزایر ایرانی محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: کسب و کار شناخته شده این بازار نقش مهمی در شکل دارد گرفتن این جزیره را متحول کردند، افزود: کاسبه زرگ آنها همیشه مولد جنبش های اجتماعی و نگهبان جزیره نشینان بوده اند.

دشتی زاده افزود: اکنون کسب و کار نسل قدیم و جدید است زرگ آنها در بازار این جزیره فعالیت می کنند و با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو هستند و بازار این جزیره به دلیل حضور شرکت های بزرگ انرژی کشور در منطقه از رونق چندانی برخوردار نیست، لذا شایسته است اقدامات موثری در این زمینه انجام شود. در این رابطه.

نیاز به حمایت از بازاریابان

فرماندار ویژه زرگ وی تصریح کرد: کسب و کارها و بازاریابان جزیره باید بر فروش کالاهای خود با سود منصفانه تمرکز کنند، بازار جزیره نیاز به همبستگی و توانمندی دارد و این امر باید با تدبیر مدیران حوزه انرژی انجام شود.

وی با اشاره به مشکلات اصلی کسب و کار و بازاریابان، با تاکید بر اینکه بازار نیاز به خودکنترلی دارد و این کار بزرگان بازار است، تاکید کرد: بازاریابان نیز باید کالاهای خود را با سود منصفانه بفروشند. آه تو عرضه به مشتری

دشت زاده تاکید کرد: شرکت های نفتی از بازار حمایت می کنند زرگ این امر موجب رونق اقتصادی و پویایی جامعه می شود که تنها پیگیری آن برخی از کسب و کارها بیش از پیش احساس نیاز می کنند.

در این جلسه مسئولین خدماتی شرکت های نفتی، شهردار، نماینده سکوترئیس اتاق اصناف و جمعی از بازاریابان شرکت کردند و مسائل و مشکلات مربوط به رکود بازار از جمله وظایف پیش روی شرکت های تجاری و نفتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.