استان ها

روضه‌خوانی در اماکن روباز حرم رضوی / متبرکات رضوی با رعایت مسائل بهداشتی توزیع می‌شود

به گزارش ایران تودی خراسان رضوی ، محمد مهدوی آنلاین ظهر امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: فعالیت های دهه صفر به دلیل بیماری عروق کرونا ویروس قلب با جزئیات بیشتری در سال جاری ادامه یافته است و مسئولان باید برای محافظت از مردم با دقت بیشتری برنامه ها را اجرا کنند. این جلسات با حضور مرکز ملی علیه کرونا و شورای رویدادهای استانی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از زمینه های فعالیت ما در دهه آخر ماه صفر ، درمان برنامه های حرم مطهر با نیاز به پیروی از دستورالعمل های پزشکی است ، آیین های مختلفی مانند خطبه ها ، شام غریبان و مواردی از این دست در حرم مطهر رضوی (ع) انجام می شود.

مهدوی آنلاین اظهار داشت: جلسه هیئت های مختلف از دیگر برنامه های اجرایی در این مکان مقدس بود. روزه در قسمتهای باز حرم نیز برگزار می شود. همچنین برنامه هایی برای ناشنوایان و روشن فکران نیز در نظر گرفته شده است. آنها دویدند.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: “ما خادم الرضا هستیم” این برنامه مانند گذشته برگزار می شود و فرشها مرتباً رد و بدل می شوند و بر اساس پروتکل های بهداشتی توزیع می شود. این برنامه بر برگزاری مراسم و همچنین بزرگداشت شهدا متمرکز است.

وی اظهار داشت: علاوه بر موارد ذکر شده ، نماز درب منازل شهدا اقامه می شود ، حدود 800 مورد در ارتباط با برنامه 8 در حال انجام است. از دیگر برنامه ها می توان به آقای رضوان با محوریت فعالیت های چرخشی شهر اشاره کرد. دستور کار آسان قدس رضوی شامل یک دستور کار و مواردی از این دست است.

مهدوی آنلاین ادامه داد: در سطح ملی برنامه های مجازی مانند آقای سلام در نظر گرفته شده است که این اقدامات را برای همگام بودن با شهدا در شرایط دشوار فعلی ، 11 کرسی علمی ، 9 سمینار برای نمایش آثار فکری ، 13 برنامه رادیویی حفظ کرده است.

وی گفت: ما در زمینه مسائل جهانی برنامه هایی داشتیم اما به دلیل شرایط مختلف دنیا ، ماندگاری آنها 100٪ نیست ، اگر این اتفاق نیفتد ، برنامه های جهانی را عملی خواهیم کرد.

مالک رحمتی ، رئیس بنیاد بهره برداری بنیاد آستان قدس رضوی نیز در این نشست گفت: اگر امروز می خواهیم مشکلات کشور را در دست مردم برطرف کنیم ، یکی از م institutionsثرترین نهادهایی است که در سالهای اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته است. دین را می توان در جهان اسلام برای همه سنین یافت.

وی خاطرنشان کرد: وقف محصول تولید بین نسلی است و اگرچه نام وقف هنوز متعلق به این سازمان است اما به دلیل اهمیت این دفتر به عنوان یک سازمان عمل کرده است ، این سیاست مشکلات مردم را حل نمی کند ، بنابراین بنیاد را بهره برداری از اهدا می نامند.

رحمتی ادامه داد: بهره وری از موقوفات هدف اصلی این نهاد است و فعالیت های آن مربوط به زائران و همسایگان است ، فعالیت های اقتصادی تعریف شده توسط آستان قدس توسط اقتصاد مقاومتی تعیین می شود و باید در نظر گرفته شود که آستان قدس جایی است که دولت مسئولیت هایی در آن دارد ” این نه وارد دولت خواهد شد و نه جایگزین دولت خواهد شد ، و نه جای خالی بخش خصوصی را پر خواهد کرد.

وی گفت: ساماندهی حاشیه شهر برای ساکنان مشهد یک نیاز فوری بود ، کمیته هایی در این زمینه تشکیل شد و بحث های مختلفی انجام شد. قرار بر این شد که ساماندهی دو منطقه محروم شهید رجایی و شهید باهنر در دستور کار قرار گیرد. اولین قدم جابجایی 6000 نفر از 24000 نفر ساکن منطقه است.

رئیس بنیاد بهره برداری بنیاد آستان قدس رضوی اظهار داشت: آستان قدس رضوی 27 هزار هکتار زمین را برای تأمین شرایط مسکن بهتر در منطقه به شهرداری اهدا کرده و بدین ترتیب حرکت بزرگ آستان قدس برای بهبود شرایط ساکنان مشهد آغاز می شود. ولت

محمدمهدی برادران؛ مدیر ارشد حرم حرم رضوی نیز در این برنامه اظهار داشت: با همکاری فعال ترین سازمان ها ، برنامه های مختلف هنری و مانند آن در حرم مطهر در نظر گرفته شد ، مانند برنامه هایی برای ناشنوایان و نابینایان ، هنرمندان و مواردی از این دست.

وی ادامه داد: می توان به یکی از مهمترین برنامه های آستان قدس رضوی در حرم مطهر امام هشتم (ع) به ویژه برنامه سلسله طلایی اشاره کرد. مغرب و عشا بعد از نماز عزاداری می کنند امیدواریم مانند سالهای گذشته برنامه ها با استقبال خوبی روبرو شوند “

برادران اظهار داشت: 100٪ پروتکل های بهداشتی باید رعایت شود ، در این راستا دسترسی به حرم مطهر رضوی فقط با ماسک انجام می شود و برای راحتی زائران در ابتدای ورود به حرم ماسک رایگان ، صفر 2 میلیون ماسک در دهه گذشته به آنها ارائه می شود. .

وی خاطرنشان کرد: از نظر پروتکل های بهداشتی شرایط مناسبی در حرم مطهر رضوی (ع) ایجاد شده است ، به دلیل نصب مواد ضد عفونی کننده ، کلیه مهرهای حرم مطهر ضد عفونی می شود ، نمازهای کلیسا با نظامی متفاوت از گذشته برگزار می شود.

46