بین الملل

رهبر حزب کارگران انگلیس، وزرای مستعفی را «موش» خطاب کرد!

رهبر حزب کارگر انگلیس در حمله شدیدی به دولت، استعفای وزرای کابینه جانسون را “اولین مورد ثبت شده از فرار موش ها از یک کشتی در حال غرق شدن” توصیف کرد.

به گزارش ایران تودی، کایر استارمر، رهبر حزب کارگر انگلیس در سخنرانی روز چهارشنبه خود در مجلس عوام، استعفای پی در پی وزرای کابینه نخست وزیری را «اولین مورد ثبت شده فرار موش ها از کشتی در حال غرق شدن» توصیف کرد. ” و از بوریس جانسون خواست استعفا دهد.

استارمر در حمله ای کوبنده به دولت جانسون گفت هر وزیری که اکنون استعفا داده است “هیچ ذره ای از صداقت” ندارد.

وی از رئیس مجلس عوام انگلیس پرسید: آیا این اولین مورد ثبت شده از یک کشتی غرق شده نیست که در آن موش ها فرار کرده اند؟ یعنی کم وفاترین افراد کسانی هستند که شروع به عقب نشینی از مسئولیت می کنند.

استارمر وضعیت جانسون را “اسفناک” خواند و گفت: وزرایی که اکنون استعفا می دهند و از تمام رسوایی هایی که رخ داده دفاع می کنند، هیچ صداقتی ندارند.

وی افزود: «در مورد بقیه، به این دلیل است که هیچ کس دیگر نمی خواهد خود را تحقیر کند. آیا کشور سزاوار بیش از فهرستی از سگ هایی نیست که کاری جز تکان دادن سرشان انجام نمی دهند؟

پس از استعفای سه وزیر بهداشت، خزانه‌داری و امور کودکان و خانواده انگلیس، دو وزیر دیگر از سمت‌های خود در کابینه بوریس جانسون استعفا کردند.

عصر امروز (سه شنبه) سلسله استعفای کابینه بوریس جانسون -نخست وزیر انگلیس- با استعفای لی رولی وزیر صنعت و کیمی بادینوک وزیر دادگستری انگلیس ادامه یافت.

ریشی سوناک وزیر دارایی و ساجد جاوید وزیر بهداشت بریتانیا روز سه شنبه در اعتراض به دولت جانسون استعفا دادند.

با انتشار این خبر تعدادی دیگر از مقامات و دستیاران دولتی نیز استعفا دادند. منتقدان می گویند این تحولات جدید «پایان» کار او به عنوان نخست وزیر است.

جانسون امروز تحت فشار بیشتری قرار خواهد گرفت و باید به سوالات نمایندگان پارلمان بریتانیا پاسخ دهد. او امروز اسنادی را به کمیته ای متشکل از نمایندگان مجلس در مورد سیاست ها و تصمیمات دولت ارائه خواهد کرد.

دولت بوریس جانسون در چند ماه گذشته درگیر رسوایی و بحران بوده است. در روزهای اخیر کریس پینچر، یکی از اعضای ارشد حزب محافظه کار در پارلمان بریتانیا به آزار و اذیت جنسی متهم شده است. آخرین رسوایی پس از آن تشدید شد که مشخص شد جانسون علیرغم آگاهی از این اتهامات، پینچر را ارتقا داده است.

جانسون پس از آن تحت فشار قابل توجهی قرار گرفت و در یک کلیپ کوتاه گفت که از انتصاب پینچر به سمت دولت «عمیقاً پشیمان است». اما این اقدام فایده ای نداشت زیرا پس از 15 دقیقه وزیر بهداشت و وزیر دارایی نیز استعفا دادند.

انتهای پیام