بین الملل

رقیب جدی استقلال، پرسپولیس است/ ساپینتو برخلاف مورایس نتوانسته دستیاران دلخواهش را بیاورد

پیشکسوت تیم «استقلال» گفت: دو تساوی نشان دهنده ضعف پرسپولیس نیست و این تیم حریف سنتی «استقلال» است.

فرشاد فلاحت زاده در پایان هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران و پیش از دیدار با مس کرمان در هفته سوم در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره وضعیت استقلال اظهار داشت: یقه آبی ها هیچ نتیجه ای نداشتند. نمایش دلچسب در هفته اول و سه امتیاز به سپاهان اهدا شد. ما در نیمه اول مقابل ملوان بندرانزلی چیز زیادی از شاگردان ریکاردو ساپینتو ندیدیم، اما در نیمه دوم شاهد بازی مناسبی با نام مستعار مربی بودیم، اگرچه استقلال هنوز جای کار دارد. انجام دهد تا به حد واقعی خود برسد. به خصوص زمانی که مهدی قیدی وارد زمین شد، برتری آبی پوشان احساس شد و او گل دوم را به ثمر رساند و گل سوم را نیز روی خطای پنالتی قیدی به ثمر رساند. بدون شک سایر بازیکنان نیز باید بیشتر تلاش کنند تا بتوانند بهترین بازی خود را در زمین به نمایش بگذارند.

خط دفاعی «استقلال» تقویت شده است

وی با اشاره به ایرادات خط دفاعی استقلال گفت: کندی مدافعان در این دو بازی مشهود بود و به همین دلیل سه گل توسط سیدحسین حسین به ثمر رسید. البته موقعیت های دیگری نیز در اختیار بازیکنان حریف قرار گرفت که با درخشش دروازه بان و بی دقتی حریف به هدر رفت. بازگشت سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند که دیگر نگران خدمت سربازی نیستند، به شرط رسیدن این دو مدافع به سطح بالایی از تمرین، ثبات تیم را در دفاع بیشتر می کند. از طرفی سطح فنی سایر چهره ها نیز باید ارتقاء یابد زیرا دفاع از پایان حمله شروع می شود و همه افراد باید در کار دفاع شرکت کنند. نباید اجازه داد بازیکنان حریف به دروازه نزدیک شوند و موقعیت ایجاد کنند.

از استقلال توقع زیادی نداشته باشید

پیشکسوت تیم استقلال از کسانی که از ساپینتو انتقاد می کردند خواست به ناحق از او انتقاد نکنند و گفت: در لیگ های معتبر فوتبال اروپا تیم های رقیب کمی هستند که بتوانند از هفته اول نتیجه خوبی کسب کنند. “لیورپول” یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ انگلیس، در دو بازی اول تنها دو امتیاز کسب کرد. منچستریونایتد دو شکست خورد زیرا شرایط چندان جالب نبود و فقط منچسترسیتی بود که با قدرت شروع کرد. “بارسلونا” نتوانست در اولین بازی اسپانیا پیروز شود. در آلمان، ایتالیا و فرانسه، بایرن مونیخ، آث میلان، یوونتوس، اینترمیلان و پاری سن ژرمن نمایش خوبی ارائه کردند، اما همه مدعیان عالی به نظر نمی رسیدند. انتظار زیادی وجود دارد که استقلال از ابتدا قدرتمند به نظر برسد و اگر در فصل گذشته شاهد نمایش خوبی از سوی آبی ها بودیم، به خاطر تجربه چند فصلی فرهاد مجید به عنوان بازیکن و مربی بود.

سرمربی «سپاهان» تیم خوبی دارد

وی در خصوص شروع عالی سپاهان در بازی های این فصل گفت: به لطف تجربه ژوزه مورائیس، دستیار چندین ساله ژوزه مورینیو و البته سرمربیگری او در شرق و غرب قاره آسیا. با توجه به مسابقات قهرمانی، مهمتر از “سپاهان” یکی از تیم های خوب است، فوتبال ایران به اندازه کافی فرصت ها و بازیکنان با استعدادی برای کسب نتایج عالی دارد. فراموش نکنیم که مورایس تیمش را از افرادی تشکیل داده است که قبلا با آنها کار کرده است و درک متقابل منجر به انتقال مناسب تری الزامات فنی به بازیکنان شده است. در استقلال اینطور نشد و ساپینتو نمی توانست دستیارانی را که در گذشته با آنها کار کرده بود داشته باشد.

گل محمد پرسپولیس را به یکی از رقبا تبدیل می کند

فلاحت زاده پرسپولیس را حریف بسیار جدی برای استقلال دانست و گفت: بدون شک پرسپولیس در هر صورت مدعی قهرمانی در لیگ برتر است و اگر در یکی دو بازی نتیجه سودآوری نگیرد. ، نشان دهنده ضعف این تیم نیست. دو تساوی بدون گل در ابتدای رقابت های این فصل نباید خیال استقلالی ها را نسبت به رقبای سنتی خود راحت کند و مطمئن باشید یحیی گل محمدی می تواند تیمش را در رقابت نگه دارد. «پرسپولیس» بازیکنان باکیفیتی زیادی دارد و به مرور این تیم پیشرفت می کند و به کورس قهرمانی بازمی گردد. تیمی که شخصیت قهرمانی دارد و در دوره های زیادی موفق به فتح جام شده است، نقاط ضعف خود را می پوشاند و امتیازات از دست رفته را جبران می کند.

انتهای پیام/4048/