عمومی

رشد ۱۰ درصدی چاپ کتاب در کرمانشاه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان ها – رویا اعتماد کنید: کتاب و کتابخوانی یکی از مولفه های مهم فرهنگ و ادبیات است. آمار چاپ کتاب نشان می دهد که هر جامعه ای چقدر برای حوزه کتاب اهمیت قائل است، از این رو مختصات فرهنگی ارزیابی می شود. هر جامعه ای امکان بررسی آمار کتابخوانی یا انتشار کتاب در هر منطقه وجود دارد.

خبرگزاری آنلاین با درک اهمیت این رشته به بررسی وضعیت چاپخانه و بسیار از شما متشکرم این کتاب شامل استان های منطقه غرب کشور است.

بررسی اجمالی آماری چاپ کتاب، گونه شناسی موضوعی کتاب های چاپی، تحلیل روندها، تحلیل وضعیت موجود در هر استان و …. این یکی از محورهای بررسی شده در پرونده فرهنگ است.

پیش از این گزارش ایلام، لرستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی از وضعیت نشر کتاب منتشر شده بود که می توانید (اینجا)، (اینجا)، (اینجا) و (اینجا) را مطالعه کنید.

از گذشته تا به امروز صنعت کتاب نویسی، انتشارات و چاپ و همچنین سرانه پژوهش به عنوان یک پدیده محوری و عامل فرهنگ ساز در جوامع توسعه یافته و در حال توسعه مطرح بوده و این مقوله مهم بستر مناسبی برای تولید است. ویرایش. و ملزم به فراهم آوردن زمینه هایی برای صنعت چاپ و انتشارات است.

جهات مختلف کتاب آفرینی، انتشار و نشر با پیشرفت و تحولات خود همواره مورد توجه علاقه مندان به کتاب، دانشمندان و علاقه مندان به مطالعه بوده است و دانش و آگاهی یک جامعه در گروه کتاب و کتابخوانی قرار می گیرد.

مراحل چاپ کتاب از چند قسمت شامل تهیه کتاب، بررسی محتوای کتاب توسط کارشناسان و مشاوران، تنظیم قرارداد و ارسال آن برای نویسنده و انتشار کتاب تشکیل شده است.

مرحله اول تهیه محتوای کتاب است که توسط نویسنده انجام می شود و در فرآیند چاپ کتاب، محتوای کتاب در اختیار ناشر قرار می گیرد و بنابراین انتخاب ناشران برای چاپ کتاب انجام می شود. . کتاب مهم است زیرا می تواند فرآیند چاپ را تسهیل کند.

نشر کتاب یکی از مهم ترین بخش های خلق کتاب است که علاوه بر نویسنده نیاز به حامی و حامی دارد و مسئولان و دستان در این زمینه نقش دارند. تمرین‌کنندگان تولید کتاب لازم و ضروری است.

کتاب، نویسندگان، ناشران و خوانندگان به عنوان عناصر اصلی تحول و توسعه فرهنگی، ابزار مهمی برای ارتقای کمال تفکر و اندیشه انسان هستند، اهمیت کتاب و کتابخوانی در پیشرفت تمدن، دانش و فرهنگ جامعه از این جهت است. که می توان آن را کلید فرهنگ سازی و سیاست گذاری فرهنگی دانست.

یکی از شاخص های توسعه یک کشور سطح بالای مطالعه و مطالعه است در حالی که در جوامع توسعه یافته سرانه مطالعه بالاست در ایران که یکی از کشورهای در حال توسعه است با وجود افزایش تعداد افراد باسواد. سرانه مطالعه و فرهنگ کتابخوانی جایگاه مناسبی ندارد ریشه این مشکل مهم یافتن راه حل است.

افزایش 10 درصدی چاپ کتاب در کرمانشاه

کشورهایی که فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان آنها حاکم است، به طور پویاتری بر صنعت کتاب نویسی و نشر کتاب تمرکز می کنند و از این طریق میراث فرهنگی و هویتی خود، دستاوردهای دانشمندان و روشنفکران را به نسل های آینده منتقل می کنند. .

در مسیر توسعه فرهنگی نیازمند برنامه ریزی صحیح فرهنگی، تمهیدات مناسب و مناسب، تولید و ترویج کتاب هستیم. کتاب خوان یکی از مهمترین ابزارهاست.

فقدان فرهنگ مطالعه و مطالعه در جامعه منجر به عقب ماندگی فرهنگی و نفوذ فرهنگ های دیگر نمی شود، قطعاً جامعه ای که در آن فضای تولید کتاب و یادگیری، تحقیق و پژوهش در شرایط مساعد فراهم شود، نخواهد بود. کمتر از القای جاده و فرهنگ های بی مانع.بیگانه متاثر می شود.

اگر دولت و متولیان فرهنگ عمومی تریبون مناسبی در حوزه کتاب و کتابخوانی ایجاد کنند، افراد جامعه به ویژه نسل های جوان و پرسشگر از محصولات فرهنگی خارجی استفاده نمی کنند.

نویسندگان، شاعران، هنرمندان، اصحاب فرهنگ و رسانه استان کرمانشاه در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی در زمینه ویرایش، تالیف و نشر کتاب داشته‌اند، اما این حوزه مهم فرهنگی نیازمند تدبیر است. کوچولو جامع و کامل است و توجیه مناسب و رفع موانع و مشکلات پیش روی صنعت چاپ و نشر از مواردی است که مسئولان فرهنگی استان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

در سال گذشته بیش از 184 عنوان کتاب در کرمانشاه چاپ شده است

مظفر تیموری معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: در سال گذشته تعداد کتاب های استان کرمانشاه تنها 184 عنوان بوده است. این شامل 166600 جلد است.

وی افزود: تاریخ، جغرافیا، فلسفه، ادبیات، کلیات، هنر، روانشناسی، دین و… کتاب هایی در زمینه های مختلف منتشر شد و بیشترین کتاب های منتشر شده مربوط به ادبیات، علوم اجتماعی و دینی بود.

معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به مقایسه روند چاپ کتاب در چهار سال گذشته گفت: روند انتشار کتاب هر ساله نسبت به سال قبل افزایش داشته است، اما میانگین افزایش نسبت به سال گذشته است. چهار سال فقط 10 درصد بود.

افزایش 10 درصدی چاپ کتاب در کرمانشاه

تیموری در خصوص عوامل اصلی موثر بر آمار چاپ کتاب نیز خاطرنشان کرد: عوامل متعددی در فرآیند چاپ کتاب وجود دارد که از جمله آنها می توان به گرانی کاغذ در فرآیند چاپ، عدم دریافت یارانه کاغذ و ضعف در پرداخت تسهیلات اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت یارانه پلی گرافی تنها به انتشاراتی که در حوزه پلی گرافی فعالیت می کنند تعلق می گیرد، گفت: زودتر این یارانه قبلاً به همه ناشران تعلق می گرفت اما اکنون به تعداد کمی از ناشران این یارانه پرداخت می شود اما اقداماتی برای تقویت پرداخت وجوه به ناشران در حال انجام است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه راهکارهای برون رفت از وضعیت موجود را برای بهبود حوزه چاپ کتاب بیان کرد و گفت: علاوه بر پرداخت اعتبارات و کمک های مالی به ناشران، اقدامات موثری در این زمینه انجام می شود. پرداخت وام و تکلیف نویسندگان و شاعران در دستور کار است.

تیموری ادامه داد: طرح های فرهنگی ترویج مطالعه و کتابخوانی، جشنواره های کتاب، توجه ویژه به روستاها، عشایر و مناطق پرجمعیت بر اساس رویکرد و سیاست جدید وزارت فرهنگ و ارشاد است.

وی با تاکید بر اجرای برنامه های فرهنگی برای ارتقای حوزه چاپ و کتابخوانی در روستاها، افزود: یکی از برنامه های خوبی که برای تحقق عدالت فرهنگی در شهرها، شهرستان ها و روستاها حمایت می شود، نشست کتاب – ادبی روستای دوستدار است. دهکده دوست داشتنی هر ماه برگزار می شود».

اجرای برنامه های مختلف برای توسعه خواندن

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: طرح روستای دوستدار کتاب هر ماه در یکی از روستاهای شهرستان های دارای فرصت های تاریخی و فرهنگی و گذشته خوب برگزار می شود. یا شاعران و نویسندگان خوب نقد، جلسه عکس، شب امضای کتاب و …

تیموری با اشاره به اینکه با برنامه های مختلف افراد مستعد در زمینه نگارش و چاپ کتاب شناسایی می شوند، بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این راستا شناسایی علاقه مندانی است که تمکن مالی لازم برای چاپ آثار خود را ندارند و به برخی انتشارات ارائه می شود. چاپخانه ها و نشریات زمینه رونق آنها را فراهم می کند.

افزایش 10 درصدی چاپ کتاب در کرمانشاه

وی به دیگر برنامه های مطلوب برای افزایش و ارتقای حوزه چاپ و کتابخوانی افزود: ایجاد مجمع خیرین فرهنگی، جام باشگاه کتاب و کتابخوانی، معرفی نویسندگان و ناشران از طریق شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی. فضا، از جمله برنامه ها و راه حل هایی برای خروج از وضعیت موجود.

تیموری در پایان تاکید کرد که فرهنگ پژوهش و آموزش نیز باید جا بیفتد. فارغ التحصیل شاید در نهایت باید زمینه ای برای عملکرد و کاربرد آنها در زمینه های مربوطه فراهم کنیم.

تالیف و چاپ 152 عنوان کتاب در حوزه ادبیات دفاع مقدس در کرمانشاه

وی در گفتگو با خبرنگار بهروز خوشبخت آنلاین گفت: در بحث ادبیات دفاع مقدس 152 عنوان کتاب در سه سال گذشته ویرایش و منتشر شد، 50 عنوان کتاب صوتی خوانده، تهیه و منتشر شد.

وی افزود: بنیاد حفظ و نشر آثار مربوط به دفاع مقدس کرمانشاه طی سه سال گذشته با برگزاری جشنواره سالانه شعر و کنگره ادبی و اهدای جوایز به برگزیدگان و کسب رتبه سوم کشوری. وی با برگزاری 1400 کنگره شعر و کنگره ادبیات مستمر سالانه مقام سوم کشوری را کسب کرد و در سال 1398 هر هفته در شبکه استانی با حضور سخنران و نویسنده در ارائه کتاب فعال بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: در سه سال گذشته 542 مقاله در موضوع تالیف و ویرایش مقالات دایره المعارف تألیف و ویرایش شده است که ما یکی از آنها هستیم. آنها یکی از پنج استان اول کشور در این حوزه است.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته 35 کتاب تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس تدوین و به صورت مصاحبه و ضبط صوت منتشر شده است.

افزایش 10 درصدی چاپ کتاب در کرمانشاه

وی خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته کسب رتبه های برتر کشور در تالیف کتب تاریخ شفاهی و برپایی، شناخت و گردآوری 20 نمایشگاه اسناد در رسانه ها و حضوری در مناسبت های خاص. آن را بیاور ایجاد و افتتاح بیش از 50 سند و سند حفاظت مقدس و کتابخانه عمومی و تخصصی حراست در اداره کل و مرکز فرهنگی گیلانگرب از دیگر فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه است.

نقش فعال زنان در عرصه نشر کتب مقدس

وی گفت: علاوه بر سایر فعالیت های انجام شده در این زمینه، تبادل 2000 عنوان کتاب با 31 استان کشور و شناسایی و حمایت از حراست مقدس و تکریم 35 سازمان مردم نهاد در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و هنری است. آنها به همراه 870 جانباز در مقاطع مختلف به مدارس، دانشگاه ها، مساجد و ادارات اعزام شدند تا حراست مقدس را انجام دهند.

وی گفت: هنر، تولید، حمایت و مشارکت در حوزه حراست و نویسندگی و نویسندگی در تهیه هزار مستند رادیویی و تلویزیونی و نماهنگ، کلیپ، تیزر با همکاری صدا و سیمای مرکز کرمانشاه. چاپ 20 نمایشنامه و 20 دوره فیلمنامه نویسی دفاع مقدس و مقاومت، برگزاری سمینارهای آموزشی نمایشنامه نویسی و بازیگری و اهدای جوایز به بیش از 300 هنرمند استان در حوزه دفاع مقدس، برگزاری بیش از 30 نمایشگاه هنری در روزهای خاص در سه سال گذشته .

وی با اشاره به مشارکت بانوان در عرصه تدوین کتب حراست گفت: مشارکت بانوان در تدوین و انتشار 55 عنوان کتاب مکتوب و 30 کتاب صوتی در حوزه کودک و نوجوان و بانوان و نامگذاری و حمایت از 30 طرح علمی. . کسب مقام اول در استان های عالی کشور در پروژه های پایان نامه و مقالات با موضوع زنان و حراست در دانشگاه، تدوین و چاپ کتاب شهدای 7 نام روحانیون استان و برگزاری بیش از 11 نمایشگاه شهید. از دیگر فعالیت های بنیاد در زمینه کتاب و کتابخوانی روحانیون.