علمی و پزشکی

راه‌های درمان سنگ کلیه و پیشگیری از عود مجدد

شاهد بهشتی ، رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای کلیوی و سیستم های ادراری دانشگاه علوم پزشکی ، گفت: “مردان باید هرگونه تغییر در ادرار خود ایجاد کنند. تشنج ، ادرار مکرر و خون در ادرار نیز ضروری است. حتما بعد از 40 سال معاینه به پزشک مراجعه کنید.”

به گزارش ایران تودیدکتر عباس بصیری با اشاره به بیماری های کلیوی و وقایع مرتبط ، درمانگاه پیشگیری از کلیه و کلیه پیشگیری از سنگ کلیه مرکز تحقیقات کلیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از فعالیت ارولوژیست ها و متخصصان تغذیه خبر داد. گفت: دانشکده پلیس بیمارستان شاهد دکتر لبیفی نژاد برای تعیین نوع سنگ و جلوگیری از عود مجدد سنگ کلیه ، روزانه 20 بیمار را می پذیرد.

شهید بهشتی رئیس مرکز تحقیقات کلیه و ادرار دانشگاه علوم پزشکی با تشریح فعالیتهای بی نظیر این کلینیک در کشور و خاورمیانه عنوان کرد: فقط دو کلینیک پیشگیری از سنگ در جهان وجود دارد ، یکی در ایالات متحده و دیگری در اروپا.

سنگ کلیه یکی از مهمترین دلایل نارسایی کلیه است

وی افزود: در کلینیک پیشگیری از سنگ کلیه در دانشگاه ، ضمن انجام آزمایشات لازم ، وضعیت و دلایل تشکیل سنگ در بیماران بررسی می شود و سپس به همراه رژیم درمانی ، درمان لازم انجام می شود.

“سنگ کلیه یکی از مهمترین دلایل نارسایی کلیه است.” سنگ کلیه ذخایر مواد معدنی است که در یک یا هر دو کلیه رخ می دهد. “سنگ های کوچک به طور کلی بسیار دردناک هستند ، سنگ های بزرگ کل کلیه را پوشانده و بدون هیچ علامتی صدمه جدی به کلیه وارد می کنند.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از بیماران سنگ کلیه را به ارث برده اند و دلیل مشخصی از بروز آن پیدا نکردیم ، خاطرنشان کرد: خانواده و علائم ادراری این بیماری به عنوان یکی از مهمترین علائم بیماری است.

نحوه جلوگیری از عود مجدد سنگ کلیه

بصیری افزود: برای جلوگیری از عود مجدد سنگها ، بیماری زمینه ای لازم است. به بیمار توصیه می شود روزانه 2-3 لیتر مایعات بنوشید. زیرا مصرف مقادیر زیادی مایعات اولین شرط برای درمان و جلوگیری از تشکیل انواع سنگ است. علاوه بر این ، از بین بردن نمک به طور کلی و به حداقل رساندن مصرف گوشت و کلیه پروتئین های حیوانی از دیگر توصیه ها برای جلوگیری از عود مجدد این بیماری است.

وی ادامه داد: ساختمان سنگی توسط تعداد زیادی از بیماران به ارث رسیده است ، بنابراین استفاده به موقع برای معاینه و معالجه لازم از آسیب دائمی کلیه ها جلوگیری می کند.

شایع ترین مشکلات ادراری

بشیری گفت: “بیماری کلیه ، بیماری مجاری ادراری ، سنگ کلیه و بیماری پروستات شایع ترین مشکلات ادراری است.”

شاهد بهشتی ، استاد دانشگاه علوم پزشکی ، با اشاره به تنگی لگن و تنگی مجرای ادراری گفت: این بیماری یک بیماری مادرزادی و ژنتیکی است که در فرد مبتلا به بیماری شدید کلیوی بسیار طبیعی است. آسیب کلیه و کلیه مهمترین و بدترین عارضه این بیماری است.

وی گفت: “بعضی از موارد تنگی لگن در دوران بارداری با سونوگرافی پیشرفته قابل تشخیص هستند.” “با روش جدید نوآورانه ، امکان سریعتر و کمتر دردناک تر شدن تنگی لگن از بین می رود. مهم است که تاریخ ارثی این بیماری را در نظر بگیرید.

وی ادامه داد: عدم درمان برای مبتلایان به تنگ شدن مجاری ادراری منجر به از بین رفتن باریک شدن مثانه در طولانی مدت می شود ، ادرار مانده در مثانه اغلب منجر به عفونت و به تبع آن آسیب به کلیه ها می شود.

علائم مهم عفونت های کلیوی و مجاری ادراری

شاهد بهشتی ، استاد دانشگاه علوم پزشکی ، توصیه کرد: بی اختیاری ادرار ، بی اختیاری ادرار یا نشت ، اثرات طولانی مدت ، شب ادراری مکرر و بی اختیاری ادرار می تواند علائم مهمی در عفونت های کلیوی و مجاری ادراری باشد و در همه جنس ها و سنین مورد نیاز است. توجه ویژه.

شاهد بهشتی ، رئیس مرکز تحقیقات کلیه و ادرار در دانشگاه علوم پزشکی ، با بیان اینکه سرطان پروستات یکی از شایعترین سرطان ها در مردان است ، گفت: امروزه سرطان پروستات ارثی است و آقایان هیچ تغییری در ادرار از جمله تشنج ، ادرار مکرر و خونریزی ندارند. او باید لخته شود. ادرار خود را جدی بگیرید و حتماً برای معاینه به پزشک مراجعه کنید.

علل نارسایی کلیه و عفونت در زنان

وی در پایان گفت: زنان یائسگی نیز باید بدانند که در این مرحله مخاط به دلیل تغییر در تولید هورمون هایی مانند استروژن و پروژسترون در ناحیه تناسلی ، مخاطی خشک و چسبنده می شود و ادرار به درستی بیرون نمی رود. این می تواند منجر به نارسایی کلیه و عفونت در زنان شود.
انتهای پیام