علمی و پزشکی

رازگشایی از عملیات گالیله:استراق سمع موجودات فضایی!

غزل زیاری: این یک فرضیه بسیار گسترده است که باید در نظر گرفت. فقط یک نمونه از موجودات فسیل شده باکتری مانند در پنج ابرخوشه دوردست ما را به پاسخ می رساند: “بله، موجودات بیگانه وجود دارند!” .. می ماند که بتوانیم به نحوی آنها را پیدا کنیم.

گوش دادن بیگانه

تا زمانی که دیرینه شناسان را به کهکشان های دیگر بفرستیم، بهترین راه برای یافتن بیگانگان این است که در خانه بمانیم و به دنبال نشانه ها، شواهد علمی و فناوری بگردیم.

بیشتر بخوانید:

عکس تصمیم جنجالی Booking.com به بهانه تحریم های آمریکا/ احتمال اخراج مهندسان ایرانی وجود دارد!

فیلم | این راکتور اکسیژن ایرانی اولین رآکتور در جهان است!

بیگانگان دقیقا چیست؟ راستش ما هم نمی دانیم، اما ممکن است فرضیه های خوبی داشته باشیم. به عنوان مثال، وقتی از امواج رادیویی برای برقراری ارتباط استفاده می کنیم، سیگنال های بسیار متفاوتی نسبت به انرژی طبیعی که از یک ستاره دریافت می کنیم، تولید می کنیم.

با فرض اینکه بیگانگان از همین روش برای برقراری ارتباط استفاده می کنند، منطقی است. بنابراین ما اساسا به دنبال سیگنال های رادیویی غیرعادی از نقاط ثابت در فضا هستیم.

هر گونه تلاش علمی برای شناسایی حسگر رادیویی یا ردپای فناوری غیرانسانی را می توان جستجویی برای هوش فرازمینی در نظر گرفت.تنظیم) تلاش نامیده می شود تنظیم (جستجوی اطلاعات فرازمینی) معمولا توسط سازمان هایی مانند موسسه ستیا به سخنرانی گوش دهید دانشمندان زمین نقش کلیدی در تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده و گاهی اوقات حتی انجام مشاهدات بعدی پس از تشخیص های احتمالی دارند.

تاکنون چندین گزینه مشخص شده است، اما هنوز هیچ یک از آنها تایید نشده است. از آنجایی که جهان ما واقعاً قدیمی و وسیع است، این تعجب آور نیست. همانطور که جیل تارتر اشاره می کند، اگر یک لیوان آب اقیانوس را بردارید و در آن به دنبال ماهی بگردید، احتمالاً هیچ کدام را پیدا نخواهید کرد. اما با گذشت زمان، با افزایش جستجوها و بررسی ها و پیشرفت فناوری، شانس ما برای شناسایی موارد جدید افزایش می یابد.

بیگانگان چقدر به ما نزدیک هستند؟/پروژه گالیله در مورد تمدن های فرازمینی

آیا موجودات فضایی در این نزدیکی وجود دارند؟

احتمالاً نه، زیرا جهان بسیار قدیمی و وسیع است. در نتیجه، فناوری فرازمینی بسیار بیشتری برای دسترسی به منابع بیشتر خارج از کل منظومه شمسی مورد نیاز است.

تنظیم را می توان از داخل زمین با تشخیص امواج رادیویی، نور و گرانش انجام داد. با این فناوری می توان پیام ها را بین تمدن ها رد و بدل کرد. دلیلی جز گردشگری برای سفر وجود ندارد. اما آیا باید به مسائل نگاه کنیم؟ البته. حتی اگر موجودات فضایی را پیدا نکنیم، می توانیم از این جستجوها چیزهای زیادی یاد بگیریم.

اولین مشکل ما در این راستا تعیین اندازه منظومه شمسی است. سیاره نپتون با فاصله متوسط ​​30 AU یا واحد نجومی (هر کدام AU معادل 149597870700 متر است) به دور خورشید می چرخد. ابر اورت می تواند تا صد هزار باشد AU یا واحد نجومی از خورشید.

مشکل بزرگ بعدی یکی از این پنهان‌کاری‌ها است (مورد خاص پارادوکس فرمی). اگر موجودات فضایی اینجا باشند، بعید است تلاش زیادی برای احوالپرسی با ما یا برقراری ارتباط با ما انسان ها انجام دهند. شاید به این دلیل که ساخته های آنها بی روح است، حسگرهای آنها غیرفعال است و فناوری آنها برای ما غیرقابل تشخیص است، یا به این دلیل که آنها اینجا نیستند… باید به این سؤالات پاسخ داد.

این رمز و راز اساس دراماتیک بسیاری از فیلم‌ها است، اما حداقل در این فیلم‌ها می‌دانید که بیگانگان آنجا هستند.

پروژه گالیله

پروژه گالیله که در جولای 2021 توسط آوی لوب و فرانک لاوکین از دانشگاه هاروارد راه اندازی شد، اولین برنامه تحقیقاتی علمی برای جستجوی مصنوعات نجومی نزدیک زمین است. آنها بیشتر از اصطلاح تمدن های تکنولوژیکی فرازمینی هستند (و غیره) به جای کلمه ETI (در اصل به همان معنا بدون قضاوت در مورد هوش بیگانه بر اساس معیارهای انسانی).

تیم گالیله پایدار و مستحکم است، با لحن منطقی در مورد بازدید از بیگانگان. به عنوان مثال، پروژه صراحتاً متعهد شد که فقط فرضیه های فیزیکی شناخته شده را آزمایش کند و فقط داده های جدید را تجزیه و تحلیل کند. تنها هدف این پروژه جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها به شیوه ای قابل اعتماد و قابل تکرار و به اشتراک گذاری عمومی داده ها و نتایج قابل آزمایش است. برای علم، این کاملا طبیعی و قابل انتظار است، اما برای هر کسی که واقعاً به بیگانگان باستانی علاقه دارد، پروژه گالیله نفس تازه ای است که منتظر آن بوده اند.

پروژه گالیله دارای سه مسیر آزمایشی اصلی است:

1- توصیف پدیده های ناشناخته جوی (UAP) با استفاده از باندهای مادون قرمز، رادیویی و نوری و ضبط داده های صوتی. این تیم ابزارهای مشاهده سفارشی و هوش مصنوعی را برای جمع آوری و تفسیر داده ها طراحی، ساخت و پیاده سازی کرد. در زمان نگارش این مقاله، این جعبه ابزار برای کالیبراسیون و آزمایش به کار گرفته شده است و طی چند ماه آینده مجدداً برای عملیات کامل به کار خواهد رفت.

2- ملاقات و مشاهده اجرام و اجرام بین ستاره ای آیندهISO ها) شامل اومواموا و 2I/Borisov از منظومه شمسی می گذرد. بودجه برآورد شده برای این پروژه بیش از یک میلیارد دلار یا حدود یک چهارم هزینه پرتاب یک سیستم پرتاب فضایی است.

3- بازیابی قطعات اجرام بین ستاره ای که با زمین برخورد کرده اند، به عنوان مثال CNEOS 01-01-2014 در سواحل پاپوآ گینه نو سقوط کرد. در زمان نگارش این مقاله، تحقیقات به طور کامل تامین شده و تولید ماشین آلات سفارشی آغاز شده است.

4- جستجوی ماهواره های کوچک و بیگانه در حال گردش به دور زمین با استفاده از رصدخانه ورا سی روبین این رصدخانه در سال 2023 با اتصال این رصدخانه به اینترنت آغاز می شود. این امر مستلزم توسعه نرم افزارهای پیشرفته جدید برای شناسایی اجسام بسیار کوچک و سریعی است که احتمالاً در مدارهای نامنظم حرکت می کنند. هوش مصنوعی همچنین داده‌های ماهواره‌های مصنوعی را برای یافتن مصنوعات تکنولوژیکی موجودات فضایی در مجاورت ما بررسی می‌کند.

تمرکز بر اثرات فیزیکی، استراتژی جدید تنظیم اما لوب ولاوکین در این زمینه خوشبین است. مصنوعاتی که آنها روی آنها تمرکز می کنند لزوما زودگذرتر از سیگنال های رادیویی هستند.

اگرچه تشخیص شی از نظر فنی دشوارتر از تشخیص سیگنال است، اما اگر بار اول شناسایی نشود ممکن است یک شی تکرار نشود. همچنین، بر خلاف نور، بیشتر اجرام فیزیکی در کهکشان ما از نظر گرانشی به کهکشان متصل هستند. این باعث کاهش حساسیت زمانی برای تشخیص یک شی فیزیکی می شود.

مثل هر تلاشی تنظیمدر پروژه گالیله، بیشتر تلاش ها بر اساس داده های موجود است. در حال حاضر، این پروژه قادر به تشخیص ناهنجاری مغناطیسی در ماه نیست. اما مسیرهای آزمایشی در حال انجام سه راه مقرون به صرفه برای کشف سه مجموعه فرضیه قابل قبول در مورد اینکه سفر و بازدید بیگانگان از زمین ممکن است شبیه به چه شکل باشد، ارائه کرده است.

به هر حال، همانطور که لوب می‌گوید، «فقدان شواهد خارق‌العاده گاهی ناآگاهی است»، پروژه گالیله به چیزهای بی‌اهمیت و بی‌اهمیت مانند قوهای سیاه یا درختان مربع نگاه نمی‌کند و بی‌علاقه به یکی از اساسی‌ترین سؤالات بشریت می‌پردازد. یک راه جدید: “آیا ما در جهان تنها هستیم؟” پس بیایید از حیاط خلوت و اطراف خودمان شروع کنیم.

https://www.sciencealert.com/scientists-are-hunting-for-alien-artifacts-across-the-solar-system-heres-why