اقتصادی

ذخایر بعضی از سدهای کشور به کمتر از ۳۷ درصد رسیده است

یکی از اعضای کمیسیون انرژی شورای اسلامی تاکید کرد: وضعیت سدها در کشور جای نگرانی دارد و مردم باید موضوع صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیرند در غیر این صورت شهرهای کشور با وضعیت همدان مواجه خواهند شد.

هادی بیگی نژاد در گفت وگو با ایران تودی، با اشاره به وضعیت منابع آبی کشور و لزوم صرفه جویی، اظهار کرد: کشور در حوزه منابع آبی وضعیت خوبی ندارد. حتی اگر امروز گزارش شود که 37 درصد از سدهای کشور پر شده است، خیلی به واقعیت نزدیک نیست. طبق تحقیقات من، برخی از سدها کمتر از 37 درصد پر هستند. این وضعیت نگران کننده است و نوعی زنگ خطر در این منطقه به صدا درآمده است.

چاره ای جز صرفه جویی در مصرف نداریم

وی در ادامه تصریح کرد: اکنون تنها گزینه روی میز صرفه جویی در مصرف است. نسبت به سال های گذشته میزان بارش ها کاهش چشمگیری داشته و امروز نه باران داریم و نه برف. چاره ای جز نجات نداریم.

نماینده مردم مالایی در شورای اسلامی گفت: همدان الگوی هشدار دهنده خوبی برای کل کشور است. با تمام شدن آب سد همدان مردم حتی آب کافی برای تامین نیازهای اولیه خود را نداشتند. اوضاع به حدی رسید که مردم مجبور شدند از ظروف آب معدنی در خیابان ها آب بخرند. وقتی آب سدها تمام می شود، چاره ای نیست.

وضعیت آب کشور نگران کننده است

وی سپس تاکید کرد: اکنون آب را از چاه های کشاورزی می گیرند و در اختیار مردم قرار می دهند. وقتی آب نباشد، چاره دیگری نیست. همه باید به شرایط موجود توجه کنند و صرفه جویی را در اولویت قرار دهند. همه ما باید نگران وضعیت باشیم و در مصرف آب مراقب باشیم.

انتهای پیام