حوادث

دیدار دکتر همتی با رئیس صلیب سرخ غنا

دکتر.  همتی با رئیس صلیب سرخ غنا دیدار می کند

در ملاقات رئیس جمعیت هلال احمر ایران و رئیس صلیب سرخ غنا. توافق شد كه مركز بهداشتي هلال احمر ايران در غنا به بيمارستاني تخصصي ، اعزام داروهاي مدرن و تجهيزات ويژه و اعزام پزشكان ايراني به غنا جهت توسعه و تداوم همكاري بين دو مليت توافق شود.

به گزارش ایران تودی ، دکتر کریم همتی با رئیس جمهور کوامی گیما آکوافو و کوفی آدو ، دبیرکل صلیب سرخ غنا در آکرا دیدار کرد.
در این نشست رئیس جمعیت هلال احمر ایران ضمن تمجید از دعوت و دیدار غنا با مقامات صلیب سرخ و تشریح فعالیت های جمعیت هلال احمر ایران به ویژه در مبارزه با بیماری جوید 19 اظهار داشت: روابط گرم بین هلال احمر و دولت ایران به نفع این کشور است. اکثر ایرانیان از خدمات هلال احمر بهره مند شده اند.
کوامی گیما آکوافو ؛ وی با ابراز خرسندی از دیدار با رئیس صلیب سرخ غنا و رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت: روابط ایران و غنا بیش از 30 سال پیش برمی گردد.
وی افزود: روابط بین دو جامعه ملی در شورای عالی و رهبری صلیب سرخ غنا مورد توافق همه مدیران ارشد صلیب سرخ در کشور قرار گرفته است و اهمیت روابط هلال احمر ایران و صلیب سرخ غنا همکاری های هر دو را افزایش داده است. کشور نیز بوده است. این رابطه از سال 2014 در قالب توافق نامه ای بین دو جمعیت ملی ایران و غنا نوشته شده و یکی از اساسی ترین و گرمترین روابط بین جمعیت ملی در سطح فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت های هلال احمر است.
لازم به ذکر است که در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر ایران و مسئولان صلیب سرخ غنا ، مرکز بهداشت هلال احمر ایران در غنا به یک کلینیک و بیمارستان تخصصی ، تجهیزات تخصصی مدرن برای مناطق مختلف این مرکز ، پزشکان ایرانی اعزام شدند. داروها و تجهیزات پزشکی از ایران ، به ویژه از هلال احمر ایران تا غنا ، اجرای پروژه های آموزشی و پزشکی با همکاری صلیب سرخ و وزارت بهداشت غنا ، پروژه ویزیت رایگان در منفی و آموزش کمک های اولیه توسط صلیب سرخ غنا توافق شد.
دولت های دو کشور تصمیم گرفتند روابط بین دو ملیت را در سطوح مختلف در زمینه های آموزش ، پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر ، مدیریت حوادث ، تماس ها و هلال احمر ایران گسترش دهند. برای کاهش خطرات و پاسخگویی به بلایا با صلیب سرخ غنا همکاری کنید. همچنین تصمیم گرفته شد که هلال احمر ایران بخشی از فعالیتهای خود را در زمینه بهداشت و مدیریت بلایا مربوط به صلیب سرخ غنا و کمیسیون مشترک اقتصادی انجام دهد.
موضوعات مطرح شده در این نشست شامل فرصت ها و ایده های توسعه همکاری بین دو ملت از جمله امکان صادرات دارو و تجهیزات پزشکی با همکاری سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر ایران و انتقال اموال برای ساخت دو مرکز بود. ماهواره ها توسط کارشناسان و گروه های متخصص بررسی می شوند.
براساس پایگاه داده جمعیت هلال احمر ، مرکز بهداشت جمعیت هلال احمر ایران از سال 1990 خدمات پزشکی عمومی ، زنان ، دندانپزشکی ، اطفال ، چشم پزشکی ، گوش و حلق و بینی ، فیزیوتراپی ، سونوگرافی را ارائه می دهد. در سال 2014 با امضای تفاهم نامه همکاری با صلیب سرخ غنا برای ارائه خدمات آغاز و ادامه یافت.

انتهای پیام