استان ها

دیدار اعضای شورای اسلامی شهرکرد ومدیران شهری با مدیر کل صداوسیما استان چهارمحال وبختیاری

به گزارش اخبار اینترنتی چهارمحال: فرشاد چراغپور نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد ادامه داد: شورای شهر از زمان شروع به کار تقریباً شبانه روزی فعالیت می کند و ما از ابتدا قسم خورده ایم که وقف خدمت کنیم. خداوند توفیق خدمت بدهد و توشه آخرت را جمع کند.

وی با بیان اینکه علاقه مندیم با کل نظام تعامل داشته باشیم، افزود: صدا و سیما قلب جامعه و سازمان مهمی است که می توانیم با آن ارتباط خوبی داشته باشیم و از این سازمان می خواهیم تعاملات لازم را انجام دهد. شورای اسلامی.»

چراغ پور تصریح کرد: سازمان صدا و سیما از شروع هر برنامه باید برنامه ای را در اختیار شورا قرار دهد تا مردم بدانند شورای شهر چه می کند و مردم گزارش کار بگیرند.

ماشالله ایزدی رئیس کمیته فرهنگی، اجتماعی، ورزش، ایثارگران و بانوان در ادامه این نشست با بیان اینکه ارتقای خدمات به مردم رسالت همه ماست.

ایزدی بازنشر تفکر سازنده را در رشد و تکامل انسان موثر دانست و افزود: در این راستا معتقدم باید در همه زمینه ها در عرصه فرهنگ بهتر کار کنیم و این حوزه نیازمند توجه ویژه است. ”

رئیس کمیته فرهنگی، اجتماعی، ورزش، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد با تقدیر از جایگاه رسانه ملی گفت: صدا و سیما در ارتباط مستقیم با مردم و شهرداری دارای ویژگی مستقیمی است. خدمات ارائه شده به آنها.”

وی با بیان اینکه یکی از رسالت های شهرداری فرهنگ سازی است و در این راستا باید توان رسانه ها را مهار کرد، گفت: تعامل صدا و سیما و نهاد نمایندگی و شهرداری برای شهروندان مفید است. با ارزش

مصطفی حیدری رئیس کمیته حقوقی و نظارتی شورای اسلامی شهرکرد در ادامه این نشست گفت: شهرکرد قطب تعاملات استان است و شهرکرد محل سکونت اقوام مختلف است و ظرف چند سال ظرفیت همه اقوام افزایش یافت. در رادیو و تلویزیون استفاده می شود.

وی با بیان اینکه صدا و سیما نقش مهمی بر عهده دارد و اعضای شورای اسلامی نیز آمادگی کامل برای کمک به این سازمان را دارند، افزود: اقدامات بهتری انجام می دهند.

حیدری با بیان اینکه انتظاراتی از صدا و سیما داریم، گفت: با توجه به اینکه برخی جلسات شورای اسلامی شهرکرد علنی است، لازم است صدا و سیما گزارشی از این جلسات ارائه کند تا مردم از اقدامات شورای اسلامی شهر باخبر شوند. ”

اکبر ایازی رئیس ارتباطات شهرداری شهرکرد ضمن تقدیر و تشکر از همکاری صدا و سیما با شهرداری گفت: در دو سالی که در ارتباط بودم تعاملات ادامه داشت و چراغ سبز صدا و سیما همیشه روشن بود. گام های خوبی برای غنی سازی افکار عمومی برداشته شده است.

وی افزود: تماس ما با چهار نماینده صدا و سیما، فضای مجازی و اطلاع رسانی و خبر ادامه داشت و هست و می توان گفت معاونت اطلاع رسانی و خبر نیاز صدا و سیما است که به نفع عموم مردم است و ما پاسخی نخواهیم گذاشت

مدیرکل ارتباطات شهرداری شهرکرد گفت: این هیئت برای بحث انباشت آب، صدا و سیما برای حمایت از آب همکاری کرده و به خوبی این برنامه را پوشش داده است و شهرداری با صدا و سیما همکاری لازم را دارد. تعاملات و همکاری های دو طرفه انتظار می رود.

ایازی ادامه داد: در بودجه سال آینده باید برنامه ریزی لازم برای بهره برداری از ظرفیت صدا و سیما فراهم شود.

یوسف صادقی، رئیس کمیته خدمات شهری شورای اسلامی شهرکرد در ادامه این نشست گفت: با وجود اینکه تخصصی در حوزه فرهنگ نداشتم اما همیشه دغدغه فرهنگ و آموزش را داشتم و فکر می کنم سال هاست که از این مملکت رفته است. فرهنگ، و با این حال در مجارستان این موضوع متولیان زیادی دارد، مانند آموزش، فرهنگ، ارشاد، تبلیغات، سازمان فرهنگی و هنری دولت های محلی و غیره، اما فرهنگ جامعه ما امروز خوشحال نیست.

وی با اشاره به سخنان یکی از اقتصاددانان بزرگ دنیا افزود: اگر می خواهید ببینید کشوری در حال توسعه است یا نه، وارد صنعت نشوید، اینها را می توان به راحتی دزدید یا کپی کرد، با خرید و فروش نفت می توان ساخت. آینده یک جامعه.” به دبستان بروید و ببینید بچه هایشان را چگونه تربیت می کنند. مهم نیست که آنها چه چیزی تدریس می کنند، اما به نحوه تحصیل آنها نگاه کنید. کشور در آستانه توسعه پایدار است.

صادقی با بیان اینکه در مقطعی از تاریخ فقط صحبت کردیم و عمل نکردیم، گفت: برگزاری جلسات با مدیران با رویکرد حل مسئله می تواند نتایج خوبی داشته باشد وگرنه دوره هایی که صرفا سخنرانی و اظهار نظر شخصی و بیان مشکلات است. ” یک جامعه تکراری کار نخواهد کرد.

وی همچنین درباره انتقادات اخیر شورای شهر گفت: ساختارشکنی. به نظر من، این به دلیل انحصار جامعه و کشور در این زمینه است. اما خوشحالم که ما آنقدر محبوب هستیم که هر کسی در هر موقعیتی از آن انتقاد می کند. و در حالی که برخی از انتقادات منصفانه نبود. ، همچنان نشان می دهد که مردم نسبت به نمایندگان شورای شهر که به راحتی هر چه بیشتر دیدگاه خود را در مورد عملکرد خود بیان می کنند، آگاهی کامل دارند و این مایه مباهات و شادی و امید است.

رئیس کمیته خدمات عمومی شهرستان همچنان بر همکاری صمیمانه‌تر و نزدیک‌تر صدا و سیمای استان و مدیریت شهری تاکید می‌کند و می‌افزاید: همه سازمان‌ها، نهادها و ادارات طبق قانون موظف به رعایت مصوبات شورای شهر هستند. در خدمت نهاد جامعه مدنی و مردم است.

وی در خصوص ناهنجاری ها و نفوذ نمادهای فرهنگی اسلامی ضد ایرانی به کشور به صدا و سیما گلایه کرد: مرزهای جغرافیایی و فیزیکی در دنیای امروز به ندرت جابه جا می شود، اما برخی کشورها همچنان در عمل از فناوری و فضای مجازی استفاده می کنند. ایشان با تسلط بر معنویات، علایق و فرهنگ مردم جوامع مغفول مرزهای خود را گسترش داده و حتی میهن خود را فتح کرده اند و متأسفانه در جامعه امروزی وضعیت فرهنگ نشان داده است که در این عرصه نیز ضعیفتر هستیم.

ایمان آرش عضوکمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزش، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد در ادامه این نشست با اشاره به مسائل شهری، افزود: علیرغم تراکم کم جمعیت شهرکرد، مشکلات ترافیکی ایجاد شده است که می توان به برخی از آنها اشاره کرد. با فرهنگ حل شد.»

عضوکمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزش، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد حاشیه نشینی را یکی از معضلات این شهر دانست و گفت: این معضل که تبعات اجتماعی زیادی دارد نیازمند توسعه فرهنگی و در عین حال اقدام عملی است. “

وی گفت: توسعه، فرهنگ و… کار در حوزه پول اتلاف پول بدون فرهنگ سازی است، خاطرنشان کرد: از رسانه هایی مانند صداوسیما که ضریب نفوذ بالایی دارد می توان در این راستا استفاده کرد.

آرش ادامه داد: جدایی شهرداری از دولت باعث انحراف شهرداری از عمران شهری و کاهش منابع درآمدی متناسب با خدمات شهری شده است.

ایمان آرش با اشاره به اینکه مدیریت شهری هزینه های بالایی دارد، افزود: عدم مشارکت شهروندان در اجرای قوانین شهری و پرداخت عوارض باید با اطلاع رسانی صداوسیما جبران شود.

آرش افزود: صداوسیما با اطلاع رسانی صحیح و به موقع مصوبات شورای شهر و انجام تعهدات شهروندی و تشویق مردم به پرداخت عوارض و هزینه های شهری به فرهنگ سازی توجه داشته است.

یوسف افشارنیا مدیرکل صدا و سیمای استان در ادامه این نشست گفت: مردم دو خواسته از صدا و سیما دارند که حرف ها و مطالبات خود را ببینند و بشنوند که هر دو در حوضه قابل مشاهده بود.

وی افزود: صدا و سیما رسانه ملی و وظایفی دارد و صدا و سیما در فصول بودجه کمکی در بحث ملی دولت است که با توجه به تعداد لایحه بودجه از سوی دولت برای صدا و سیما به مجلس ارائه شده است. ” اینها درصد هستند و در حال حاضر 60 درصد اعتبارات از کمک های تبلیغاتی و برنامه های تحقیقاتی و 40 درصد از کمک های دولتی تامین می شود.

افشارنیا گفت: در مجموع با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی که دچار تلاطم شده است، صدا و سیما نمی تواند در بحث درآمدی موفق باشد و در صدا و سیما به مقام محلی تبدیل شده ایم. تلویزیون.”

مدیرکل صدا و سیمای استان خاطرنشان کرد: دولت سازوکارهای قانونی را نیز پیش بینی کرده بود و قانون بودجه نهادهای فرهنگی را موظف کرده بود که حدود یک درصد از بودجه خود را با صدا و سیما قولنامه کنند.

وی گفت: در سال های اخیر این نگاه را برای بهره برداری از ظرفیت صدا و سیما ندیده ام، مدیریت شهری به هر مدیریت دیگری در هر زمینه ای نیازمند پیوست فرهنگی است و پیوست فرهنگی وسیله رسانه است.

مدیرکل صدا و سیمای استان گفت: اعلام آمادگی می کنیم، ظرفیت وجود دارد، قبلا با شهرداری ارتباط خوبی داشتیم و قطعا مشکلات مردم را در جایی که نیاز باشد، اما در زمینه های فرهنگی مطرح می کنیم. آنها باید به بودجه و استفاده توجه کنند. از رسانه ها برنامه ریزی کنید.

افشارنیا گفت: شورا هنوز درخواستی برای پوشش این جلسات نداشته است.

46