حوادث

دو فوتی در زلزله تهران/استفاده از امدادهای پهپادی برای هلال احمر و اورژانس

استاندار تهران گفت: دیشب با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان ، درهای 17 سالن ورزشی باز در تهران برای اسکان موقت افتتاح شد ، هرچند این امر ضروری نبود اما این آمادگی نشان می دهد که باید برای چنین مواردی آماده شویم شرایط. ” .

به گزارش ایران تودی ، انوشیروان محسنی بندپی گفت که در آن گفته که دیشب در آنجا بودیم. ساعت 11:30 زلزله ای به بزرگی 2.9 ریشتر داشت: زمین لرزه دوم تهران و برخی استانها مانند بخش جنوبی استان مازندران و البرز را لرزاند.

وی افزود: تیم های کمکی ، خدماتی ، اضطراری و هلال احمر از زمان وقوع زلزله مشغول به کار هستند. تیم های نجات بلافاصله به سرزنش روستاهای زلزله زده در موزه اعزام شدند. خوشبختانه ما هیچ خسارت مالی و شخصی از زلزله نداشته ایم و تاکنون دو تلفات بر اثر عوارض بدون زلزله ایجاد شده است (یکی در گیلوند که پس از فرار یک پیرمرد از خانه ، دچار اغتشاش شد و 21 نفر دیگر – پیرزنی که از اضطراب رنج می برد) و حمله قلبی (ترس از زلزله).

بندپی تأکید کرد: 2600 عضو تیم اورژانس و 6 تیم هلال احمر به روستاهای شهر دماوند اعزام شدند. هیچ مشکل خاصی برای شهروندان استان تهران گزارش نشده است.

استاندار تهران ادامه داد: به غیر از دو نفر که در بیمارستان تحت مداوا هستند ، سایر مجروحان به صورت سرپایی تحت معالجه قرار گرفتند و به منازل خود بازگشتند.

وی ادامه داد: “پس از زلزله ، ما سابقه بیش از 40 عقب افتاده را داشتیم زیرا فکر اولیه این بود که زمین لرزه از 2.9 به شاید 5.1 افزایش یابد ، اما آنچه مهم است آمادگی تیم های مسئول است. برای کمک و مساعدت ، “گفت. آنها ذخیره می شوند. ما انبارداری و همچنین انبارهای هلال احمر داریم که برای تغذیه مردم آماده هستند. در صورت قطع شاخه های آب ، مخازن مناطق مختلف استان نیز آماده تأمین آب منطقه هستند.

بندپی تصریح کرد: شب گذشته با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان ، درهای 17 سالن ورزشی باز در تهران برای اسکان موقت باز شد ، اگرچه این امر ضروری نبود اما این آمادگی نشانگر این است که باید برای چنین شرایطی آماده شویم. اما تهران با توجه به ویژگی های آن از جمله تراکم جمعیت و ساختمان های مرتفع ، برای مقابله با چنین پدیده ها باید در درازمدت اقدامات ویژه تری انجام دهیم. یکی از این موارد تسکین پهپادها است که باید هلال احمر و خدمات اضطراری را در نظر بگیریم زیرا زمین لرزه ها بسته به مطالعه اغلب در صبح یا نیمه شب رخ می دهد.

استاندار تهران همچنین با اشاره به کاربرد شهرداری تهران ، گفت: “ما از برنامه” شهر شفاف و شهروندان آگاه “می خواهیم تا دانش را ارتقاء داده و مردم را برای محافظت در برابر چنین پدیده هایی تبلیغ کند.”

انتهای پیام