عمومی

دمنوش‌هایی برای مقابله با آلرژی‌های بهاری

بسیاری از افراد برای درمان آلرژی های فصلی به آنتی هیستامین های بدون نسخه متوسل می شوند. با این حال، این علائم را می توان به راحتی با روش های طبیعی از بین برد.

به گزارش ایران تودی، ایران تودی وی نوشت: آلرژی یک اختلال آلرژیک شدید سیستم ایمنی است. بنابراین، بدن شما با یک ماده بی ضرر در تماس است، اما به عنوان یک ماده مضر و ناشناخته به آن واکنش نشان می دهد. درست همانطور که یک سم یا ویروس وارد بدن می شود، سیستم ایمنی گلبول های سفید خاصی را از طریق ایمونوگلوبولین فعال می کند که منجر به التهاب و التهاب داخلی یا خارجی می شود.

در این مقاله شما را با چند دمنوش گیاهی که آلرژی فصلی را از بین می برند آشنا می کنیم.

1. چای گیاهی رویبوس

چای قرمز یا رویبوس حاوی چندین ترکیب طبیعی (بیوفلاونوئیدها مانند روتین و کوئرستین) است که از ایجاد آلرژی جلوگیری می کند. استفاده منظم از چای رویبوس به متابولیسم آلرژن ها و کاهش علائم از جمله تحریک پوست کمک می کند.

2. زنجبیل

زنجبیل خواص زیادی دارد و اغلب برای مقابله با حالت تهوع استفاده می شود. با این حال، چای زنجبیل یک آنتی هیستامین طبیعی و عالی است. چای زنجبیل همچنین به کاهش التهاب مخاط بینی کمک می کند.

3. نعناع

چای نعناع یا دمنوش های گیاهی به عنوان ضد تشنج عمل می کنند. این نوع نعناع باعث کاهش ترشح آنزیم های ضد التهابی مانند هیستامین ها می شود که باعث واکنش های ایمنی به مواد حساسیت زا می شود.

4. علف لیمو

گیاه لیمو گیاهی با رایحه معطر و لیموترش از فصل نعناع است. دمنوش های گیاهی با گیاه لیمو سردرد و علائم تنفسی مرتبط با آلرژی های فصلی را تسکین می دهد و همچنین تسکین می دهد.

5. شیرین بیان

ریشه شیرین بیان به دلیل اثرات آنتی هیستامینی و ضد التهابی آن شناخته شده است. دم کرده چای گیاهی با ریشه شیرین بیان نیز به رفع خارش بینی کمک می کند.

6. چای سبز

چای سبز یک آنتی اکسیدان غنی از کورستین است، یک ترکیب گیاهی که محافظت ضد التهابی در برابر آلرژن ها را تقویت می کند. چای سبز کوئرستین است که رنگدانه دارد و به کاهش واکنش های ایمنی به گرده، گرد و غبار و موهای حیوانات کمک می کند.

7. زردچوبه

زردچوبه به دلیل اثرات ضد التهابی آن شناخته شده است. علاوه بر این، آنتی هیستامین طبیعی بودن به کاهش بروز علائم ناشی از آلرژی های فصلی کمک می کند.

منبع: fouroclock.ca

انتهای پیام/