حوادث

دستگیری ۶۷۰ سارق و زورگیر در تهران/ واکنش پلیس به حواشی حادثه بهمن در ارتفاعات تهران

رئیس پلیس پایتخت با اعلام خبر دستگیری 670 مجرم در مرحله چهلم پروژه رعد ، درباره فعالیت برخی مجتمع ها علی رغم هشدارهای هواشناسی گفت: این موضوع باید از کارشناسان و متولیان مربوطه پرسیده شود و پلیس مسئولیتی در این باره ندارد.

به گزارش ایران تودیسردار حسین رحیمی در آستانه مرحله چهلم پروژه رعد گفت: وقتی فاز اول پروژه رعد اجرا شد ، گفتیم که این پروژه ها با جدیت ادامه می یابد و امروز شاهد رسیدن رعد به ایستگاه چهلم بودیم و البته این کار را ادامه خواهیم داد زیرا سارقان و مجرمان. همیشه وجود دارد و ما همیشه باید با آنها کار کنیم.

تندر با بیان اینکه تصمیم دادگاه در این مرحله از طرح 312 اجرا شد ، اظهار داشت: در مجموع 670 نفر به جرم سرقت های کوچک ، سرقت ، زورگیری ، تلفن همراه و کیف قاپ دستگیر شدند. .

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه برخی از این افراد در یک باند فعال بودند ، افزود: در همین راستا 134 باند متلاشی شده اند. تاکنون بیش از 3100 اموال مسروقه از جمله 137 اتومبیل و موتورسیکلت از کلیه دستگیرشدگان توقیف شده است.

رحیمی با بیان اینکه 802 فقره سرقت در این پرونده در دست بررسی است ، گفت: ارزش ریالی اموال مسروقه حداقل 14 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه این عملیات از اوایل هفته جاری آغاز شد گفت: هفت کلاهک و سلاح شکاری ، 98 تیر مهمات و 101 سلاح مورد استفاده در غرق شدگی و غصب ، علاوه بر کشفیات انجام شده در این مرحله از پروژه رعد و برق. او انجام می دهد.

رحیمی گفت: حدود 100 کیلوگرم مواد مخدر از بازداشت شدگان کشف و ضبط شد. وی در خصوص کشف کالای قاچاق گفت: ارزش کالای مکشوفه بیش از 13 میلیارد تومان است. این تعداد بیش از 321000 محصول است ، حدود 28 نفر دستگیر و 31 پرونده تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

به گفته رحیمی ، پرونده ای درباره بازداشت شدگان تشکیل شده و آنها برای ادامه تحقیقات به دادستانی ارسال می شوند.

رحیمی در پاسخ به سوالی درباره حادثه در ارتفاعات شمال تهران گفت: پلیس در این زمینه کاری نکرد و ما به همراه هلال احمر ، امداد و سایر امدادگران وارد عمل شدیم. البته ، کارشناس هواشناسی هشدار داد که به دلیل برف و شرایط باران ، متأسفانه نباید کوهنوردی انجام شود ، که برخی از آنها اهمیتی نمی دهند.

وی در مورد بهره برداری از برخی مجتمع ها با وجود هشدار هواشناسی گفت: این موضوع باید از کارشناسان دستگاه های مربوطه پرسیده شود و پلیس مسئولیتی در این باره ندارد.

انتهای پیام