علمی و پزشکی

درخواست کمک ۱۰.۲ میلیون دلاری برای مقابله با وبا در لبنان

سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (شنبه) از نیاز به کمک 10.2 میلیون دلاری برای مبارزه با شیوع وبا در لبنان خبر داد.

به گزارش ایران تودی، نماینده سازمان جهانی بهداشت در لبنان در بیانیه‌ای گفت: لبنان در برابر وبا آسیب‌پذیر است، مشکلی که به دلیل شرایط بد اقتصادی طولانی مدت و دسترسی کم به آب سالم و خدمات بهداشتی کافی در سراسر کشور تشدید شده است. .

وی همچنین افزود: ما باید اطمینان حاصل کنیم که مردم به خدمات بهداشتی و آب سالم دسترسی دارند و به آنها آموزش دهیم که چگونه در صورت ابتلا به وبا مبارزه کنند.

این مسئول سازمان جهانی بهداشت اخیرا گفت: با واکسیناسیون و دسترسی به آب سالم و خدمات بهداشتی می توان از ابتلا به وبا پیشگیری کرد و افراد مبتلا به موارد شدید را می توان با آنتی بیوتیک و مایعات آشامیدنی درمان کرد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت لبنان تا کنون 2 هزار و 524 مورد ابتلا به وبا در این کشور به ثبت رسیده که 416 مورد آن در آزمایشگاه تایید شده است. همچنین 18 مورد مرگ ناشی از این بیماری در این کشور به ثبت رسید.

سازمان جهانی بهداشت در گزارش خود در تاریخ 6 اکتبر سال جاری (2022) اعلام کرد که وزارت بهداشت لبنان دو مورد ابتلا به وبا را در شمال این کشور تایید کرده است که اولین شیوع این بیماری در این کشور است. 1993.

فراس ابیض، وزیر بهداشت موقت لبنان اخیرا هشدار داده است که اگر این کشور نتواند شیوع وبا را مهار کند، ممکن است این بیماری در لبنان بومی شود. سازمان جهانی بهداشت در ماه مارس سال جاری یک برگه اطلاعاتی درباره وبا منتشر کرد و گفت: منطقه آندمیک وبا منطقه‌ای است که در آن موارد تایید شده این بیماری با شواهد انتقال بومی طی سه سال گذشته شناسایی شده است. از جاهای دیگه وارد نمیشه

این مقام بهداشتی لبنان افزود: وزارت بهداشت بر آمادگی ها برای اطمینان از تخت های کافی بیمارستانی در صورت افزایش تعداد بستری شدن وبا در این کشور نظارت می کند. وی همچنین هشدار داد که این بیماری همه گیر نه تنها بخش بهداشت لبنان، بلکه صادرات کشاورزی و گردشگری را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

وبا یک بیماری اسهالی حاد است که در صورت عدم درمان می تواند ظرف چند ساعت جان خود را از دست بدهد و طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، تامین آب سالم و بهداشت برای پیشگیری و کنترل انتقال آن بسیار مهم است.

انتهای پیام