علمی و پزشکی

دانشمندان باز هم می‌خواهند برای موجودات فضایی پیغام بفرستند

پیام سیستم دوگانه Biacon در کهکشان (BIT) حاوی اطلاعاتی در مورد زندگی روی زمین، منظومه شمسی و ظاهر افراد است و در صورت پذیرش پیام، هر موجود بیگانه ای را به پاسخ دعوت می کند.

گروهی از محققان، از جمله جاناتان جیانگ، محقق ناسا، نوشتند: “ایده برقراری ارتباط با موجودات هوشمند فرازمینی، گامی طولانی و هیجان انگیز در اکتشاف فضا است و تنها در چند دهه اخیر از نظر فنی امکان پذیر بوده است.”

محققان امیدوارند در مورد حیات روی زمین اطلاعات بیشتری به کیهان بگویند

آنها می گویند: «برای دستیابی به این هدف، پیامی ناکارآمد طراحی و ارائه می شود به گونه ای که بتوان با پیشرفته ترین ابزارهای موجود ارسال کرد.

آخرین پیام موجودات فضایی هوشمند از رصدخانه آرسیبو در شمال پورتوریکو منتشر شد.

آخرین پیام ارسال شده به موجودات فضایی هوشمند از رصدخانه آرسیبو در شمال پورتوریکو بود.

این اولین بار نیست که انسان ها تصمیم می گیرند با موجودات بیگانه روی زمین ارتباط برقرار کنند. در سال 1974، رصدخانه آرسیبو در شمال پورتوریکو یک پیام رادیویی رمزگذاری شده حاوی اطلاعات اولیه درباره مردم و زمین منتشر کرد.

این حرکت بخشی از یک سری تلاش ها برای جلب توجه عمومی به پیشرفت چشمگیر تلسکوپ رادیویی آرسیبو بود، اگرچه گروهی از محققان امیدوار بودند که بتوانند با بیگانگان ارتباط برقرار کنند که متأسفانه تاکنون امکان پذیر نبوده است.

با این حال، محققان که تصمیم گرفتند آخرین پیام را به فضا ارسال کنند، آن را برای رسیدن به موجودات فرازمینی تنظیم کردند.

محققان می گویند: «برخلاف پیام ارسال شده توسط آرسیبو که هدف آن نشان دادن قابلیت های فنی تجهیزات رادیویی فضایی مدرن است، پیامی ناکارآمد به تمام مناطق احتمالی کهکشان راه شیری درباره احتمال وجود بیگانگان هوشمند ارسال شده است. مقاله می گوید.

این مقاله همچنین اطلاعاتی در مورد مناسب ترین روش ارسال پیام و اینکه کهکشان راه شیری منطقه ای است که بیشترین احتمال وجود موجودات هوشمند را دارد و پیام در بهترین زمان ارسال شده است.

اگر این پیام روزی برسد، می‌توان امیدوار بود که بتوان اطلاعات پیچیده‌تری را با موجودات کیهانی هوشمند به اشتراک گذاشت، مانند قوانین شطرنج.

46