بین الملل

دانشجویان افغان: توطئه مستکبران، ایران و افغانستان را از هم جدا نخواهد کرد

ده ها دانش آموز افغانستانی حمله تروریستی شامگاه پنجشنبه (19 فروردین) به حرم امام رضا (ع) را محکوم کردند و آن را کار دشمنان اسلام و بشریت خواندند.

این دانشجویان با تاکید بر حفظ برادری و دوستی بین دو ملت، برادر و مسلمان، گفتند که این ترور هرگز بین مفهوم ایران و افغانستان و مردم فاصله ایجاد نخواهد کرد.

ما باید همیشه به یاد داشته باشیم که در بحبوحه خصومت ما در جهان، دشمنانی وجود دارند که از ویژگی های آنها اختلاف نظر و طبل زدن، پراکندگی یا تسلط مثال زدنی است. بخشی از این توطئه علیه اسلام و بشریت است.

آنها همچنین تاکید کردند که ما سالها بدون توجه به مرز، مذهب و قومیت در کنار هم زندگی کرده ایم و این اقدام که توسط دشمن به صورت عمدی و برنامه ریزی شده انجام می شود، باید خنثی شود و فاصله بین دو ملت نباید از بین برود. مجاز.

علی دانشجوی افغانستانی در گفت وگو با خبرگزاری آنلاین ایران تودی، این فاجعه را محکوم کرد و از مردم دو کشور خواست تا دیدگاه های سیاسی و جهان بینی خود را در برابر دشمنان مشترک گسترش دهند که نباید بر توانایی آنها در تحلیل دشمنان تأثیر بگذارد. و دانش آنها

وی افزود: دشمن در جبهه های جنگ سوریه، عراق و افغانستان شکست خورده و اکنون به دنبال بحران و انتقام است.

محمد، یکی دیگر از دانشجویان افغانستانی مقیم ایران، در این تجمع گفت که از عاملان این حادثه منزجر است. “.

وی گفت: ما می خواهیم برادران ایرانی مان همدیگر را درک کنند تا این کار بیشتر به وحدت تاریخی و دوستی ملت مسلمان و برادرانمان لطمه نزند.

یکی دیگر از دانشجویان غم این رویداد را غم و اندوه مردم افغانستان خواند و گفت که می خواهد دلیل شرکت خود در این دیدار را با مردم ایران و خانواده های شهدا در میان بگذارد.

وی افزود: ما سال هاست که با هم زندگی می کنیم و در حوادث مختلف از جمله انفجار مدرسه سیدالشهدا، حمله به دانشگاه کابل و سایر اقدامات تروریستی شاهد همدلی ایرانیان بوده ایم و این موارد نشان دهنده یک سطح درک بالا اتحاد، دوستی و اشتراک درد و شادی دو ملت است.»

وی روشنگری را بر عهده دانش آموزان دو کشور برای درک مقاصد دشمن دانست و ضمن محکومیت ترور اخیر، خواستار محاکمه عاملان این حادثه هولناک شد.

سلیمانی دانشجوی ایرانی که در این راهپیمایی حضور داشت به خبرگزاری آنلاین ایران تودی گفت: ما با مردم افغانستان فاصله و رابطه دوگانه نداریم و هیچ نیرویی جز قدرت ابدی نمی تواند دو ملت را از هم جدا کند.

سلیمانی افزود: ما چیزی جز رشادت و رشادت فرزندان ایران و افغانستان در برابر جریان های تکفیری در عراق و سوریه و مبارزه با کفر و استکبار ندیده ایم.

سلیمانی با تاکید بر امکانات رسانه‌ها با بیان اینکه از پول استکبار برای غرق کردن مسلمانان استفاده می‌کنند، گفت: مسلمانان به‌ویژه دو قوم بسیار نزدیک از هر ابزاری برای برهم زدن واقعیت وحدت زیبا استفاده خواهند کرد.

وی واکنش افغان‌ها در افغانستان و ایران را برادر خواند و از هموطنان خواست که آنها را احساساتی نکنند و به اتحاد و دوستی با کشور دوست و افغانستان برادر خدشه وارد کنند.

سلیمانی در پایان از مردم دو کشور خواست فریاد جدایی و ناامیدی استکبار گلو را رد نکنند و در عوض بر غلامان و دشمنان مستکبر ما مشت بزنند.

دانشجویان با ابراز همدردی و تأسف برای مردم سرافراز ایران افزودند: دشمنان بدانند که ما از زمان انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و هشت سال دفاع مقدس در کنار هم بودیم و در سوریه و عراق مقاومت می کنیم و اگر چنین است عشق، برادری ما، برادری ما بسیار خواهد بود.

آنان بار دیگر حادثه حرم رضوی را محکوم کردند و خواستار تقویت، وحدت و دوری از نفاق شدند.

به گزارش İslamazeri.az به نقل از فارس، بر اثر حمله تروریستی در حرم مطهر رضوی، دو تن از علمای دین کشته و یک تن مجروح شد.

این اتفاق واکنش های بسیاری را در پی داشت.

انتهای پیام/ ر




برای صفحه اول پیشنهاد دهید