علمی و پزشکی

خدمات توانبخشی کودکان در هلال‌احمر توسعه می‌یابد

رئیس بیمارستان نورافشار گفت: بر اساس نیت واگیف توسعه بخش توانبخشی کودکان این بیمارستان در دستور کار و اولویت قرار گرفت.

به گزارش ایران تودی، دکتر فتانه عابدی در این خصوص توضیح داد: بخش توانبخشی اطفال بیمارستان نورافشار قبل از شیوع کرونا به درمان بیماران از سراسر کشور می پرداخت و هر مددجو پس از مراجعه به تهران به مدت یک هفته به همراه خانواده تحت نظر بود. به آنها خدمات توانبخشی داده شد و خانواده ها آموزش های لازم را برای نگهداری و انجام تمرینات لازم برای کار با کودک آموختند.

وی ادامه داد: با شروع اپیدمی کووید 19 و لزوم افزایش تخت‌های مراقبت ویژه و ممنوعیت سفر، فعالیت‌های توانبخشی کودکان کاهش یافته و با از دست رفتن امکانات اسکان و پذیرش خانواده‌ها، استقبال از کودکان معلول کاهش یافته است. فقط در دسترس ساکنان تهران بود.

عابدی افزود: اکنون با پایان یافتن اپیدمی کرونا، امکان توسعه این خدمات وجود دارد و این موضوع در روزهای آینده اولویت اول ماست.

وی یادآور شد: چندی پیش دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر به مناسبت روز پرستار به این بیمارستان آمد و پس از تشکر از کادر درمانی تاکید کرد که این مرکز درمانی به مرکز خدمات توانبخشی کودکان و نوجوانان تبدیل شود. کشور. . تا زمانی که نورافشار به عنوان مرکز جامع توانبخشی کودک شناخته شود.

رئیس بیمارستان بنیاد نورافشار گفت: در بنیاد نامه این مجتمع در سال 1339 کلمه «کودکان افلیج» به صراحت استفاده شده است و بنیاد حکم می کند که ارائه خدمات توانبخشی به همه کودکان نیازمند کشور اولین وظیفه این امر باشد. بیمارستان .

عابدی بیان کرد: اکنون با همکاری اداره کل توانبخشی جمعیت هلال احمر کارهای برنامه ریزی برای توسعه توانبخشی کودکان در حال انجام است و به زودی اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: این اقدامات تنها به خدمات توانبخشی محدود نمی شود و با هدف آموزش خانواده های کودکان کم توان و معلول برای اجرای اصل مهم «توانبخشی از بیمارستان تا خانه» انجام می شود.

لازم به ذکر است بیمارستان فوق تخصصی نورافشار یکی از مراکز درمانی متعلق به جمعیت هلال احمر با 22 هزار متر مربع فضای سبز و آرام در مجاورت کوه های شمال تهران می باشد. ، در اواخر دهه 1330 توسط مرحوم ابوالحسن نورافشار برای مراقبت رایگان از کودکان فلج تأسیس شد و این کودکان به هلال طلایی که در آن زمان جمعیت هلال احمر شیر و خورشید نامیده می شد تقدیم شد.

بر اساس اطلاعات پایگاه داده جمعیت هلال احمر، این بیمارستان تنها بیمارستان جمعیت هلال احمر کشور است و متشکل از 5 بیمارستان بستری، 2 بخش مراقبت ویژه، 2 بخش بین المللی بیماران، 4 اتاق عمل و بخش پاراکلینیک، توموگرافی و سی تی است. اسکن، فیزیوتراپی، کاردرمانی، آب درمانی، گفتار درمانی، اورژانس، داروخانه، آزمایشگاه و کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی برای رفع نیاز مراجعین و بیماران.

انتهای پیام