عمومی

خانه‌تکانی سرخ – ایران تودی

به نظر می رسد بسیاری از بازیکنان فعلی پرسپولیس در فصل آینده جایی در این تیم نداشته باشند.

به گزارش ایران تودی، این روزنامه گزارش داد هموطنان او نوشت: «پرسپولیس چه در پایان فصل قهرمان شود و چه یحیی گل محمدی روی نیمکت این تیم بماند، سرخپوشان و مشکی‌ها در آستانه یک جدایی بزرگ به نظر می‌رسند.» در این زمینه فرضیات زیادی وجود دارد که شاید با ضریب خطا همراه است، اما نکته اصلی این است که پرسپولیس در حال آماده شدن برای ایجاد یک تغییر بزرگ در لیست است.

حامد لک

داستان او در پایان فصل بدون سوت به پایان رسید. شانسی که رویای پرسپولیس را در سر می پروراند، مدت هاست از ریل خارج شده و امیدی به بازگشت ندارد. دروازه بان “قرمز مشکی ها” که در ماه های اخیر به شدت افت کرده بود، اخیرا به دلیل عدم اجازه حتی به تمرین با قرمزها توسط گل محمدی تنبیه شده است. وقتی دروازه بان در لیست 18 نفره این تیم برای دربی قرار نمی گیرد، مشخص می شود که این تیم در آینده جایی ندارد. او قرارداد خود را تمدید کرد که بر باشگاه تأثیر خواهد گذاشت.

جلال حسینی

کاپیتان محبوب و پرافتخار پرسپولیس به احتمال زیاد در پایان فصل از این تیم جدا خواهد شد. قرارداد او تا چند هفته دیگر به پایان می رسد و باشگاه پیشنهادی برای تمدید آن ارائه نکرده است. یحیی گل محمدی اعتماد فنی خود را به حسینی از دست داده است و تنها شانس جلال شاید این باشد که در صورت تغییر کادر فنی، سرمربی بعدی بخواهد از این بازیکن استفاده کند. بسیاری بر این باورند که کاپیتان 40 ساله پرسپولیس هنوز یک فصل برای حضور در این تیم و کمک به قرمزها در برخی دیدارها فرصت دارد. نظر جان متفاوت است.

علیرضا ابراهیمی

یکی از شاهکارهای یحیی گل محمدی بود که معلوم نشد چرا درگیر شد و چطور در تمام فصل بدون تست درست روی نیمکت نشست. داستان ابراهیم یک راز بزرگ و اسرارآمیز است. او حتی در ابتدای فصل از نیمکت نشینی و دوری از تیم برای مدتی ناراحت بود اما با بازگشت این بازیکن شرایط تغییری نکرد.

رضا اسدی

خیلی سخت بود و کلی بعد از ناز و کرشمه با پرسپولیس قرارداد یک ساله بست و البته انتظارات را برآورده نکرد. گران است، هواداران آن را دوست ندارند و خسته هستند. در این صورت تمدید قرارداد اسد تنها می تواند یک معجزه باشد. خود او اخیرا در برابر فشارهای منتقدان گفته بود صبور باشید تا چند ماه دیگر می روم.

عیسی یک ابزار عالی است

پس از یک صعود استثنایی و غافلگیرکننده در لیگ قهرمانان آسیا، او به مدت 6 ماه محروم شد و به ندرت زمانی که به بازی برگشت به همان سطح بازگشت. مصدومیت نهایی عیسی کار او را در پرسپولیس پیچیده می کند. بسیاری از اعضا با پارگی رباط عرضی او بدترین برخورد را کردند و سعی کردند با انکار درد به کار خود ادامه دهند. اما کادر فنی به او اعتماد نکرد و نتیجه این ماجرا تاخیر در ترمیم بسیاری از ابزارها بود. خودداری او از عمل حتی اگر این بازیکن امروز زیر تیغ باشد، باعث شد هفته های طولانی فصل آینده را از دست بدهد. بنابراین بعید است لیگ 22 پرسپولیس جایی برای سازهای زیادی داشته باشد.

دیگران

ده ها نام کمتر شناخته شده را می توان به این لیست اضافه کرد. مثلا فهمیدی مهدی مهدیخانی در پرسپولیس چه می خواست، چرا درگیر شد و چرا بازی نکرد؟ علی شجاعی نیز با حضور مفصل روی نیمکت گزینه جدایی است. عملکرد فرشاد فرجی و علی نعمت در خط دفاع چندان راضی کننده نیست و عجیب نیست که حداقل یکی از آنها جدا شود. در بین تاجیک ها، منوچهر صفروف بیشتر از هنانوف به دروازه های خروج نزدیک است. به همین ترتیب، اگر شیرزد تامیروف ازبکستانی مانند شش بازی پیشرو قبلی خود عمل کند، باید برای خداحافظی زودهنگام آماده شود. محمد شریفی اگرچه در مقطعی از سال جاری در ترکیب اصلی قرار گرفت اما باز هم ناپدید شده و آینده اش مشخص نیست. البته بخشی از تصمیم گیری در مورد این افراد بستگی به این دارد که شما به عنوان پرسپولیس چه چیزی را می توانید درگیر کنید. به طور خلاصه، یک پنجره تابستانی بسیار شلوغ در راه است.