حوادث

حمایت همه‌جانبه هلال‌احمر ایران از مهاجران و آوارگان

رئیس جمعیت هلال احمر ایران در نشست سران امور بشردوستانه منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) تاکید کرد: ایران با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌های موجود، خدمات مختلفی را به خارجی‌ها ارائه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری ایران تودی و جمعیت هلال احمر؛ دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به موضوع مهاجران و آوارگان مقیم ایران گفت: سازمان های بشردوستانه از جمله صلیب سرخ و هلال احمر با سال ها تجربه می توانند شریک موثر و قابل اعتمادی برای مقامات دولتی باشند. کمک های بشردوستانه و مبتنی بر جامعه.” و سازمان های دولتی برای حمایت از افراد آسیب پذیر و آسیب دیده مانند آوارگان داخلی، پناهندگان و مهاجران.

وی افزود: همانطور که می دانید با توجه به بحران های بین المللی و منطقه ای دهه های اخیر، ایران از نظر جابجایی جمعیت، پناهندگان و مهاجران در منطقه حساسی قرار دارد.

کولیوند با اشاره به مرزهای طولانی و مشترک ایران با تعدادی از کشورهای همسایه، گفت: ایران به دلیل مشارکت مذهبی و فرهنگی با همسایگان و موقعیت ها و فرصت های مختلف برای زندگی در داخل کشور مهاجرپذیر شده است. او به طور مستقیم و دائمی به مسائل پناهندگان، مهاجران و آوارگان پرداخته است.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران با تشریح نقش متنوع جمعیت هلال احمر ایران در زمینه مهاجرت، گفت: دولت ایران به عنوان کشور مبدأ، مقصد و ترانزیت پناهجویان و مهاجران قطعاً با مشکلات خاص خود مواجه است. در حال حاضر بیش از 4 میلیون پناهنده در ایران وجود دارد و در سال‌های اخیر برنامه‌های توسعه و رفاه هلال احمر فرصت‌های برابر مانند تحصیل را برای همه پناهجویان و مهاجران فراهم کرده است.

کولیوند; وی شیوع بیماری عروق ویروس کرونا قلب را چالشی جدید برای جمعیت هلال احمر ایران برای حمایت از مهاجران عنوان کرد و بر این اساس و با توجه به عضویت در ستاد ملی کرونا، توانست مجوز واکسیناسیون مهاجران قانونی و غیرقانونی را دریافت کند.

جمعیت هلال احمر ایران در نقش دولت و با هماهنگی وزارت بهداشت و شرکت های تولیدی، 130 میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور کرده است و علاوه بر واکسیناسیون، مراکز ویژه ای برای واکسیناسیون مهاجران، آوارگان و آوارگان وجود دارد. . سایر اتباع خارجی در کشور جدا شده.

“محدود کردن دسترسی به منابع ایجاد شده توسط تحریم ها نیز مانع بزرگی برای دسترسی به کمک های بشردوستانه است که روند کمک رسانی به قربانیان، مهاجران و پناهندگان را کند می کند.”

وی از رهبران جوامع ملی، فدراسیون و کمیته خواست تا در رفع تحریم ها کمک کنند. و آن را ارزیابی کنید.”

انتهای پیام/