حوادث

حضور تیم‌های حمایت روان در مناطق متاثر از زمین لرزه/آماده باش ادامه دارد

رئیس جمعیت هلال احمر از حضور گروه های سحر (گروه های حمایت روانی) در مناطق آسیب دیده از زلزله 5.4 ریشتری دیروز خبر داد.

دکتر پیرحسین کولیوند در گفت وگو با خبرگزاری ایران تودی خویی درباره آخرین اقدامات انجام شده پیرامون زلزله 5.4 ریشتری دیروز گفت: دیروز (22 مهرماه) ساعت 3:51 بامداد روز گذشته زمین لرزه ای به بزرگی 5.4 ریشتر به عمق 10 کیلومتر در استان آذربایجان غربی رخ داد. حال و هوای اطرافش را تکان داد.

وی با اشاره به تاثیر زلزله بر دو استان و چند شهر گفت: چادر بین مردمی که خانه هایشان تخریب شده و یا منازلشان ترک خورده و مردمی که نگران پس لرزه های این زلزله بودند توزیع شد. بوده است

کولیوند ادامه داد: کمپ هایی در چند منطقه برپا شد اما به دلیل عدم استقبال مردم از کمپ ها، کمپ ها را متوقف کردیم و به هر خانواده یک چادر دادیم. بیشتر خانه های این افراد حیاط دارند و در حیاط چادر می زنند. به همین دلیل نیروهای ما به آن افراد یاد دادند که چگونه چادر بزنند تا بعد از ضربه ها آسیب نبینند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به استرس مردم پس از زلزله گفت: کودکان از زلزله بسیار ترسیده بودند به همین دلیل «تیم های سحر» یا گروه های حمایت روانی جمعیت هلال احمر در زلزله مستقر شدند. منطقه و مراقبت از کودکان و سلامت روانی و عاطفی آنها.

به گفته وی، «تیم های فجر» از آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در این منطقه حضور دارند.

کولیوند افزود: بسته های غذایی 72 ساعته نیز توزیع شد اما مقرر شد 5000 بسته غذایی دیگر نیز توزیع شود. در مجموع حدود 115 خانه تخریب شده است، حدود 1000 خانه ترک خورده است، اما 5000 خانواده را تحت پوشش قرار داده ایم، زیرا آنها استرس و نگرانی دارند. لوازم بهداشتی هم در آنجا توزیع می شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

تیم های صبحگاهی در حوادث و بلایا چه می کنند؟

109 عمل جراحی / 66 نفر در بیمارستان های خوی و سلماس بستری شدند

1127 مصدوم زلزله خوی / 42 پس لرزه بالای 2.5 ریشتر تا امروز صبح امروز

وی درباره وضعیت آب، برق و گاز مناطق زلزله زده گفت: همه چیز پایدار است، وضعیت خوب است. گویا مردم هم راضی هستند چون هر جا رفتیم برای ما دعا کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: همچنان در آمادگی رزمی و اعزام نیرو به روستاها هستیم و این باعث افزایش رضایت و آرامش شده است. برخی از تیم ها نیز در آماده باش کامل هستند و در صورت نیاز حضور خواهند داشت.

به گزارش ایران تودی، رئیس جمعیت هلال احمر صبح امروز برای بررسی وضعیت مناطق زلزله زده و نظارت بر روند کمک رسانی به زلزله زدگان به استان آذربایجان غربی سفر کرد.

انتهای پیام