استان ها

حباب اقتصادی شکسته می شود/ رشد ۱۴ درصدی صادرات در مازندران

عبدالله مهاجر در گفتگو خبرنگار آنلاین وی گفت: “آنچه در مزرعه در سال 1997 رخ داده است پیش بینی شده است ، و اکنون این گره باید به دندان های ما گره بزند.” “در حالی که مشکلات اقتصادی ما آنقدر شدید نیست که دیگران برای ما تصمیم بگیرند.”

وی گفت: “در صورت اقدام مناسب ، ما تحت تأثیر تحریم های ایالات متحده و جهان قرار نخواهیم گرفت.”

مهاجر خاطرنشان کرد: وقتی بخش خصوصی به دولت مشاوره می داد ، مؤثر بود: “در عین حال ، توصیه های دولت همیشه ضررهایی را برای بخش های خصوصی و اقتصادی ایجاد کرده است.”


ارز 4200 تومانی هیچ پایگاه تخصصی ندارد / دولت در مسیر اشتباهی پیش رفته است

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه خود محوری و رویکرد شخصی به تخصص اقتصادی باعث ایجاد مشکلاتی در بخش اقتصادی کشور شده و با اشاره به نرخ ارز 4200 گوجه فرنگی ، اظهار داشت: ارز 4200 تومانی هیچ مبنای مشخص و حرفه ای و نظر صنعت ندارد. . این بدان دلیل است که اطلاعات موجود در این بخش می تواند در بازار کار مفید باشد.

“در عمل ، استفاده بهینه از توصیه های بخش خصوصی امکان پذیر نیست.” – او گفت. “ارز ثانویه پیشنهادی نیز ناقص اجرا شد و بازار را به آتش کشید.”

مهاجر بازار سکه را فرصتی برای بهره برداری از بازار توصیف کرد: “در حال حاضر هیچ کس سکه و دلار نمی فروشد و همین امر باعث ایجاد حباب اقتصادی در بازار شده است.”

وی در ادامه گفت: دولت در زمینه اقتصادی در جهت نادرست حرکت می کند و فضای فرصت طلبی ، فساد و رانت را می گیرد. “بخش خصوصی نسبت به شرایط فعلی هشدار داده است و ما چاره ای جز اعتماد به بخش خصوصی نداریم. اعتماد کنید.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: امروز نباید با یکدیگر مقابله کنیم زیرا این وظیفه همه مردم ، دولت و بخش خصوصی است که سیستم را حفظ کنند و یکنواختی رویه ایجاد کنند.

وی در مورد اجرای ماده 44 گفت: “اگر ما می خواستیم این اصل را عملی كنیم ، شاهد درگیری اقتصادی زیادی نخواهیم بود و یكی از اشتباهات این بود كه ما فضایی را برای نیازهای اجاره ای تازه واردان فراهم كردیم.”

وی با اشاره به تحریم ها و توافق نامه بورژام ، خروج پول و عدم واردات کالا را از دیگر موارد پیش روی اقتصاد عنوان کرد و گفت: توافق نامه بورژام بسیار مثبت و ضروری است. “ایالات متحده در توافق و تحریم ها و در این شرایط بازنده است.” ریشه های افراد فاسد باید خشک و درمان شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندارو عنوان کرد: دولت باید اعتماد به نفس در بخش خصوصی و مردم را بازیابد و رهبران ناکارآمد را از بین ببرد.

عبدالله مهاجر با اشاره به دیدگاه اقتصادی خوب استاندار مازندران گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا بار اقتصادی باقیمانده را به مقصد خود برسیم و پیشنهاد یک افق صادراتی 3 میلیارد دلاری در برنامه ششم توسعه استان یکی از موارد هوشمندانه است.


صادرات سه ماهه مازندران 14٪

وی با تأکید بر اینکه یک افق صادراتی 3 میلیارد دلاری در استان قابل دستیابی است ، گفت: باید نقاط ضعف و قوت شناسایی شود و مشکلات این هدف برطرف شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران از آمادگی خود برای بسته اقتصادی استان خبر داد و گفت: در چهار ماه نخست امسال صادرات استان با 14 درصد رشد به 154 میلیون دلار رسید.

وی از حساسیت جدی استاندار در حوزه اقتصادی قدردانی کرد و گفت: هر هفته مشکلات بخش خصوصی شمارش و نظارت می شود و نظارت بر هر واحد تولیدی در حال انجام است.