فرهنگ و هنر

جهاد تبیین راهبردی برای خروج از محاصره تبلیغاتی است

در این نشست تخصصی بر نقش روابط عمومی و رسانه در جهاد تبیان تاکید شد.

به گزارش ایران تودی، به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی سوهانک، نشست روابط عمومی و نقش رسانه ها در جهاد روز دوشنبه (۲۶ اردیبهشت) با حضور فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد برگزار شد. ، سپهر خلجی، عضو شورای اطلاع رسانی دولت، علی ربیعی، استاد دانشگاه و سخنگوی دولت دوازدهم، اکبر نصراللهی – رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه و حسین امامی – عضو هیئت مدیره اتحادیه مردمی، کارشناس دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات واحد تهران مرکزی.

جهاد تبیین راهبردی مبارزه با جعل و تحریف اخبار است

اکبر نصراللهی – رئیس دانشکده علوم اجتماعی وی در ابتدای این دیدار گفت: نقش روابط عمومی در جهاد مهمتر از رسانه است زیرا روابط عمومی منبع و راوی اول خبر، نزدیکترین قسمت و شخص حقیقی و حقوقی است. اخبار. روایات و اخبار روابط عمومی «بنابراین نقش آنها در جهاد در تفسیر، تولید و انتشار اخبار مهم است، می توانند در تبیین وظایف خود را انجام دهند، برای رسانه های خارجی، نمی روند.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه ادامه داد: در محور دوم، رسانه ها واسطه سازنده و مستقیم افکار عمومی و اطلاع رسانی هستند. آنها هم ناظران مستقل و هم خواستار هستند. نقش رسانه ها این است که بگویند چه اتفاقی نیفتاده است، دولت باید چه کار می کرد، اما نکرد. لذا جهاد تبیین آنها منحصر به حمل و نقل مقامات نیست.

نصرالله گفت: جهاد راهبرد خروج از حصر تبلیغاتی را تبیین می کند و مقابله با مردم با روایت صحیح، راهبرد و راهکار برای خروج از حصر تبلیغاتی، روایات کذب، اخبار کذب و تحریفات است.

تبیین جهاد یکی از نقش های کلیدی روابط عمومی است

سپهر خلجی – عضو شورای اطلاع رسانی دولت وی با تبریک به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی با بیان اینکه روابط عمومی نقش بسزایی در تولید و انتشار اخبار دارد، گفت: روابط عمومی دروازه اصلی انتشار اخبار و اخبار بسیاری از سایت های ما است. . رسانه ها. تبیین جهاد یکی از نقش های کلیدی در روابط عمومی است و امروز عوامل روابط عمومی مبارزان این صحنه جهاد هستند. ما اکنون در محیطی هستیم که با چندین موضوع مختلف سر و کار داریم، اما در عین حال یکدیگر را گیج می کنیم. به عبارت دیگر او درگیر جنگ داستانی مبتنی بر عناصر شناخت و همچنین در جنگی متحد است. که مبنای همه اینها در رسانه ها و افکار عمومی است. البته افرادی که می توانند بهترین نقش را در این امر ایفا کنند، رسانه ها و مردم هستند.

وی گفت: نقش روابط عمومی حساس است و در انتقال خدمات و تصویر یک سازمان و موقعیت و حتی افراد با هیچ بخش دیگری قابل مقایسه نیست. در بحث جهاد تبیینی، برخلاف ابعاد ویرانی و جنگ متحد در حال ظهور، رویکرد اساساً مثبت است.

عضو شورای اطلاع رسانی دولت در ادامه تاکید و توصیه به پیشرو بودن در روابط عمومی کرد: همه باید کمک کنند تا روابط عمومی به تشکل اخراجی ها تبدیل نشود. روابط عمومی باید فوراً شبهات را در موضوعات مختلف برطرف کند، از گروه های مشورتی کمک بگیرد، در هر خبری که تهیه می کند به افسانه های شکل گرفته توجه کند و بر تهیه و انتشار اخبار نظارت داشته باشد.

وی در پایان خطاب به مردم گفت: وظیفه شما تبلیغ برای مردم نیست، بلکه وظیفه شما تبیین و تبلیغ خدمات، توجه به معمای دشمن، دوری از روابط عمومی، توجیه به عنوان مثال و غیره توجه به افکار عمومی و مدیریت پیام ها.»

حذف و سانسور برای جهاد مضر است

علی ربیعی استاد دانشگاه و سخنگوی دولت دوازدهم است «روزی روزگاری ما محدود به روزنامه نگاری علامه بودیم. طی سالیان متمادی جامعه ارتباطات علمی ما گسترش چشمگیری داشته و انواع مختلفی از ارتباطات در زمینه های مختلف شکل گرفته است و خوشبختانه دانشگاه دارای حوزه روابط عمومی نیز بوده است. متاسفانه امروز روحیه بچه های رسانه از نظر معیشتی و اقتصادی خوب نیست و رسانه ها در حال کوچک شدن هستند. از طرفی روابط عمومی امروز در رنج است، ارتباطات در بحران است.

وی با اشاره به بحث ارتباط و جهاد گفت: امروزه اهمیت ارتباطات از سطح جهانی به خانواده تبدیل شده و مطرح شده است. کتاب ها و مقالات زیادی در مورد اهمیت ارتباطات و پیوند جامعه پویا و شاد به آن منتشر شده است. این در حالی است که امروزه در سطح خانواده تخلف از کارکرد ارتباطی داریم و دلیل اصلی طلاق بر خلاف افکار عمومی عدم ارتباط است. اگر رنسانس را عامل روشنگری اول در برابر جاهلیت قرون وسطایی بدانیم، امروز در قرن دوم روشنگری هستیم. اما این بار روشنگری نه در برابر جهل، بلکه در برابر تحریف و جعل حقایق است. آسیب تبلیغات به حدی است که مفهوم پسا حقیقت ابداع و پیرامون آن بحث شده است.

ربیعی یادآور شد: هر جامعه ای برای حفظ حقوق خود اقداماتی انجام می دهد. نقش فعالان ارتباطی و رسانه ای در این روند پس از واقعیت، به نظرم امروز بیش از زمان های دیگر برجسته است. بدون ابزار ارتباطی نمی توان توضیح داد و یکی از جنبه های مهم آن گفتگو است. نیازهای امروز گفتگوی اجتماعی چیست؟ تعریف دهخدا از جهاد، بخشش کسانی است که از گفت وگوی اعمال در حدود توانایی انسان هستند. اینها پیشنهادهایی است که ما در تعریف جهاد و تبیین پیشینه مفهومی حقایق داریم.

ربیعی با بیان اینکه رسانه مهم ترین وسیله تبیین بود گفت: در گذشته ای نه چندان دور رسانه ها تنها حامل یک سویه پیام بودند. اما امروزه ارتباط گسترده ای بین رسانه و زندگی اجتماعی وجود دارد و این ارتباط را می توان در 4 حوزه بیان کرد که نیاز به تبیین دارد، از جمله رسانه مطرح کننده موضوعات مورد بحث، رسانه تبیین ابعاد گفتگو، رسانه. تبیین ابعاد گفتگو، به عنوان کارگردان و راوی، رسانه، رسانه به عنوان یک مشکل.

استاد دانشگاه سپس استدلال کرد که رسانه ها ابزاری برای توضیح یا شکل دادن به گفتگو هستند و امروز زمان پیام های یک طرفه است. یکی از مشکلات کشور این است که همه موضوعات مطرح شده به نتیجه نمی رسد و دلیلی پیدا نمی شود یا دلایل خیالی برای آن ارائه می شود. باید گفت و گو وجود داشته باشد، زیرا گفت وگویی است که می تواند توضیح دهد. گفتگوی دوجانبه یا چند جانبه. ایستگاه رادیویی تا چه حد این نیاز را برآورده می کند؟ نکته دوم این است که جهاد تبیینی با سانسور مخالف است; پاسخ برای دنیای پیچیده پیچیده است و حذف و سانسور نقش بازدارنده ای در جهاد تبیینی دارد و سومین شرط برابری در دسترسی به رسانه و چهارمین شرط پایبندی به اخلاق گفتگو است. جهاد تبیین یک پروژه اجتماعی است و نمی توان آن را حصار کرد.

دلایل جهاد غلبه نمایندگی بر رویداد، رشد فیکونیوز و تهاجم چند جانبه را توضیح دهید.

فرشاد مهدی پور – معاون امور مطبوعاتی وزارت مدیریت وی ویژگی اصلی جهاد تبیینی را غلبه نمایندگی بر واقعه، افزایش اخبار ساختگی و تهاجمات چند جانبه دانست و گفت: اساساً باید فکری به حال چه و چه شد. ما را به تشکیل جهاد تبیین سوق داد.» اگر موضوع به وضوح بیان شود، راه حل ها در دسترس تر خواهند بود. تا زمانی که مشکل به طور کامل بررسی نشود، یافتن راه حل دشوار خواهد بود. این موضوع چند محرک مهم از جمله تغییر مسائل فناورانه و فناوری، تسریع کاهش قدرت رسانه ای کشور و کمبود نیروی انسانی و نیروی متخصص دارد.

مهدی پور گام های برداشته شده در راستای یکپارچگی، توسعه نیروی انسانی ماهر و فناوری را از مهمترین نقش ها در عرصه جهاد عنوان کرد و گفت: چه نقشی می توانیم به روابط عمومی بدهیم؟ اگر ابزار لازم را در این زمینه ایجاد نکنیم یا در اختیار نداشته باشیم، یکی از بال های مهم کار با شکست مواجه می شود. روابط عمومی باید به سمت همگرایی حرکت کند و کل فضای رسانه نزدیک شود اما ما در کشور برعکس حرکت می کنیم. یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی در جهاد تبیین نحوه برخورد با این اخبار جعلی است و واکنش به اخبار جعلی در روابط عمومی بستگی به زمان دارد که هر چه زودتر انجام شود، زودتر با این خبر برخورد خواهد کرد. .

سخنگو در خاتمه با بیان اینکه باید به مدرسه برگردیم، گفت: روابط عمومی، ارتباط موضوعی نیست که در دانشگاه حل شود. مدرسه می تواند به فرزندان ما نحوه برقراری ارتباط را بیاموزد. در غیر این صورت از ایرادات موجود کاسته نخواهد شد.

کلیدواژه های جهاد تبیا چیست؟

حسین امامی، عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی ایران، کلید واژه های این بخش از نشست تخصصی را از منظر ارتباط در دنیای تبیین، پاسخگویی، آگاهی، گفتن و واقعیت آفرینی عنوان کرد. برای اقناع و تأثیرگذاری بر افکار عمومی، نظر موجود را به عنوان بهترین و سریع ترین راه حل از نظر نحوه شکل گیری تبیین پیشنهاد کرد.

وی با اشاره به فرآیند تبیین، خنثی سازی یا تغییر یا تغییر دیدگاه های خصمانه، آشکارسازی دیدگاه های مثبت و افکار منفی، حفظ دیدگاه ها و تکرار پیام ها و افکار مثبت را از جمله فرآیندهای تبیینی دانست.

یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران در بیانیه ای توجه، علاقه شخصی و نیازهای مردم را از عوامل مهم در پذیرش افراد دانست و تصریح کرد: رفاه، عشق و محبت، ثروت، مهارت، چشم نوازی، رشد و در نهایت ، توانایی های مختلف جسمی و ذهنی. تحقیقات روابط عمومی نشان داده است که پیام‌های مربوط به این موضوعات مخاطبان را درگیر می‌کنند و به راحتی پذیرفته می‌شوند، از جمله: کسب درآمد، سرگرمی بیشتر، اعتماد به نفس، حفظ مالکیت، آسان‌تر کردن کارها و ایمن‌تر بودن.

امامی در پایان سخنان خود، انسان سازی یک موضوع، آمار، بررسی و پرس و جو، بیان و بیان، جذابیت های عاطفی را از جمله روش ها / تکنیک هایی برای افزایش اعتبار پیام ذکر کرد. اینکه چه روش هایی باید برای افزایش اعتبار پیام و مقبولیت آن از سوی عموم و روابط عمومی ها مورد استفاده قرار گیرد، از نکاتی بود که امامی در سخنان خود به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/